Gjest Gjest_Tenker_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Må bare få ut litt frustrasjon her. Hadde EL for ca 9 dager siden, og har nå så veldig vondt i puppene. Har også vært litt uggen av og til men det har igrunn vart for lenge til at det kan bety graviditet (siden søndag kveld). Det er egentlig ikke problemet men det minner meg på at jeg kanskje er gravid... Jeg prøver å ikke tenke på at jeg kan være gravid, men det er så vanskelig. Skuer bort på barneklær, tenker at sommerferien må avlyses, tenker på hva jeg skal si ja til på jobben. Det er enda noen dager til IKM, og jeg føler dette blir et større og større problem for meg. Mannen sier det skjer når det skjer men slikt klarer ikke jeg tenke og da irriterer jeg meg llitt ovr han også. Er det noen av dere som har noen tips på hvordan perioden mellom EL og IKM kan bli litt lettere? Alle tips mottas med stor takk. Tilslutt en stor til dere andre som har det som meg.
Strix Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Har prøvd i 21mnd nå og slutta fort å tenke på det. Sa bare til meg selv at det ikke ble bedre av å tenke på det og har prøvd å leve livet så normalt som mulig. Vi bestemte oss fort for at vi ikke skulle la ønsket om barn sette livene våre på vent fullt og helt. Det blir mye mer å tenke på med en gang en må i gang med utredning og det som følger. Så jeg tror bare du må høre på mannen din Vet det ikke er noe lett, tankene vil alltid være der.
Gjest TS Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Her har vi prøve mer eller mindre siden i fjor sommer, så det blir vel ca 16 mnd, det er ikke like mange PP da mensen var veldig uregelmessig en god stund. Har vurdert og oppsøke lege for å komme til utredning, men har ikke gjort det enda, føler det blir enda mer tenking da og det vet jeg ikke om jeg klarer. Men samtidig er jeg snart 31 og vil ikke bli så veldig gammel mor. Hva tenker dere andre om dette?
Mayami Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Her har vi prøve mer eller mindre siden i fjor sommer, så det blir vel ca 16 mnd, det er ikke like mange PP da mensen var veldig uregelmessig en god stund. Har vurdert og oppsøke lege for å komme til utredning, men har ikke gjort det enda, føler det blir enda mer tenking da og det vet jeg ikke om jeg klarer. Men samtidig er jeg snart 31 og vil ikke bli så veldig gammel mor. Hva tenker dere andre om dette? Jeg og sambo har prøvd like lenge som dere, og vi gikk til lege sist fredag for å komme i gang med utredning. Det hjalp litt på humøret, for nå får vi kanskje vite hva som evt er feil med oss, og så ta stilling til det og evt tenke alternativer. Dessverre tar sånne ting ofte en del tid, så dersom du er 31 ville jeg nok ha tatt kontakt med lege. Ventetiden mellom EL og IKM er lang og kjedelig her også, og det er vanskelig å ikke tenke på at "kanskje er jeg gravid nå... kanskje jeg ikke bør ta det vinglasset...". Samtidig er det jo riktig at man skal leve livet som vanlig, for i min erfaring er det ytterst sjelden at man faktisk er gravid! Om du forstår hva jeg mener.... og lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå