Gå til innhold

Teste

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pjusken_*
Skrevet

Jeg skulle hatt mensen 11.november, men har fremdeles ikke fått den...

Har alltid kommet nøyaktig før, men altså ikke denne gangen...

Hvor lenge skal jeg vente før jeg kan teste? Samboer mener jeg burde vente to uker, men jeg synes det er aaaalt for lenge ;)

Kan jeg kjøpe en test i morgen og teste lørdags morgen, eller vil det rett og slett være bortkastet?

Samboer mener også at det kan bare vært at jeg er litt seint ute, men som sagt, har aldri vært det før, og ikke har jeg den "rett før mensen" følelsen heller :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å kjøpe en test og teste når ikm var 11.11. :)

Gjest Gjest_Pjusken_*
Skrevet

Da testet jeg i dag tidlig, og jeg er gravid! Klarer ikke helt å tro det egentlig... Ser + tegnet på testen, men tror det er noe jeg innbiller meg :P Men en pluss er en pluss....

Så da er det ut å kjøpe folat i dag :)

Hva annet skal jeg egentlig gjøre?

Når skal jeg bestille time til lege? (bor ikke i så veldig stor by...)

Kan jeg gjøre alt som normalt, løfte tungt osv..? Uten å drikke selvfølgelig ;) Røyke gjør jeg ikke....

Skrevet
Da testet jeg i dag tidlig, og jeg er gravid! Klarer ikke helt å tro det egentlig... Ser + tegnet på testen, men tror det er noe jeg innbiller meg :P Men en pluss er en pluss....

Så da er det ut å kjøpe folat i dag :)

Hva annet skal jeg egentlig gjøre?

Når skal jeg bestille time til lege? (bor ikke i så veldig stor by...)

Kan jeg gjøre alt som normalt, løfte tungt osv..? Uten å drikke selvfølgelig ;) Røyke gjør jeg ikke....

Gratulere!

Bestille deg time til legen din og jordmor. Jordmor kan ha en del ventetid, så derfor vær tidlig ute. Ta Folat ja og omega 6.

Du kan leve normalt og trene som før, men en skal jo alltid tilpasse seg formen. Hva du definerer som tunge løft vet jeg ikke, men jeg hadde ikke gidda å løfte tunge gjenstander eller lignende. Jeg tenker heller førevar når det kommer til den biten, men så opplevde jeg også en SA første gang jeg var gravid da.

Hold deg unna katteavføring da det kan gi deg toksoplasmose. Det er farlig for fosteret.

Hold deg unan upastauriserte oster-

I tillegg så skal du ikke spise spekemat.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...