Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Har i en ukes tid hatt litt røde øyne, spesielt det venstre. Bruker kontaktlinser, men tviler på at det er de som gjør det, og jeg er flink til å ha dem i ren rensevæske osv. Har lest mange steder at man bør bytte mascara etter 3-4 eller 6 mnd. Har to mascaraer jeg veksler mellom og de har jeg hatt dem i 7 og 4 mnd. Burde jeg bytta dem ut, i hvert fall den jeg har hatt lengst? De er ikke tomme, men det er kanskje lurt å kaste dem likevel? Lurer på om det er mascaraen som gjør at øynene er såre og røde. Har prøvd uten mascara idag og merker allerede litt bedring. Hva bør jeg gjøre?
laperla Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Har i en ukes tid hatt litt røde øyne, spesielt det venstre. Bruker kontaktlinser, men tviler på at det er de som gjør det, og jeg er flink til å ha dem i ren rensevæske osv. Har lest mange steder at man bør bytte mascara etter 3-4 eller 6 mnd. Har to mascaraer jeg veksler mellom og de har jeg hatt dem i 7 og 4 mnd. Burde jeg bytta dem ut, i hvert fall den jeg har hatt lengst? De er ikke tomme, men det er kanskje lurt å kaste dem likevel? Lurer på om det er mascaraen som gjør at øynene er såre og røde. Har prøvd uten mascara idag og merker allerede litt bedring. Hva bør jeg gjøre? Ville vel egentlig gått til optikeren eller der du får linsene dine, og lagt fram problemet. Kan jo kanskje være en begynnende infeksjon eller lignende? Bruker også linser, og er nøye med å bytte mascaraen ca. hver 2. mnd. Kan være kjekt å bruke øyedråper for tørre, såre og røde øyne. Har du prøvd dette?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Ville vel egentlig gått til optikeren eller der du får linsene dine, og lagt fram problemet. Kan jo kanskje være en begynnende infeksjon eller lignende? Bruker også linser, og er nøye med å bytte mascaraen ca. hver 2. mnd. Kan være kjekt å bruke øyedråper for tørre, såre og røde øyne. Har du prøvd dette? Ja, har prøvd det. Funker fint:) Men tror problemet må ligge i mascaraen... Tror jeg bytter, rett og slett. Så kan jeg gå til optiker om problemet fortsetter. takk for svar!
Gjest StockDama Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Om du bruker linser, og øynene dine er blitt røde må du ikke bruke linser før dette går over, eller så riskirer du å skade øynene dine =/
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Om du bruker linser, og øynene dine er blitt røde må du ikke bruke linser før dette går over, eller så riskirer du å skade øynene dine =/ Burde nok det, ja... Men har faktisk begynt å bli bedre nå. Går ikke med linsene om det blir verre igjen.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Om du bruker linser, og øynene dine er blitt røde må du ikke bruke linser før dette går over, eller så riskirer du å skade øynene dine =/
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Er det forresten en spesiell mascara jeg burde bruke siden jeg bruker kontaktlinser? Eller er det det samme, så lenge jeg bytter den ofte nok?
Ambriel Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Jeg bruker selv linser, og jeg har ikke hørt om at man må bruke en spesiell type mascara.. Men jeg ville brukt litt penger på en og funnet en som ikke drysser, for det kan bli rimelig irriterende utover dagen hehe Bruker MaxFactor Masterpiece jeg, veldig fornøyd Ellers så har Isadora en som er for sensitive øyne og kontaktlinse brukere, Denne (Hypo-Allergenic Mascara) , har ikke prøvd den selv, men kan jo være verdt et forsøk
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Jeg bruker selv linser, og jeg har ikke hørt om at man må bruke en spesiell type mascara.. Men jeg ville brukt litt penger på en og funnet en som ikke drysser, for det kan bli rimelig irriterende utover dagen hehe Bruker MaxFactor Masterpiece jeg, veldig fornøyd Ellers så har Isadora en som er for sensitive øyne og kontaktlinse brukere, Denne (Hypo-Allergenic Mascara) , har ikke prøvd den selv, men kan jo være verdt et forsøk Ok! Da gidder jeg ikke finne en anti-allergisk (?) mascara, tror jeg. Holder meg til Max Factor Masterpiece Max, funker fint Takk for svar, alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå