Gjest Gjest_Sophia_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Mange kvinner er utro mot mannen sin. I enkelte tilfeller skjer det at kvinnen blir gravid med elskeren...og mannen tror jo da at han er faren. Hvorfor oppdages ikke det oftere? Menn er for naive?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Kunne unngått en god del dritt dersom det ble tatt DNA test av ungen med en gang den ble født.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Kunne unngått en god del dritt dersom det ble tatt DNA test av ungen med en gang den ble født. Hadde man foreslått dette hadde dere kvinner blitt dødlig fornærma! Skulle vært obligatorisk.
Gjest Kjetil Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 DNA test ved fødsel burde faktisk ha vært obligatorisk/en rutine, da kunne fedrene være sikre på at de faktisk var faren til barnet.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Hva med den gode gammeldagse tilliten?
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Mange kvinner er utro mot mannen sin. I enkelte tilfeller skjer det at kvinnen blir gravid med elskeren...og mannen tror jo da at han er faren. Ja, det er jo tross alt enklere for mannen da. Hvis den gifte elskerinnen blir gravid, kan han bare snu ryggen til og glemme hele ungen hvis han vil - ektemannen hennes blir automatisk holdt ansvarlig. Så kan han gå hjem til sin egen kone og late som ingenting har skjedd...
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Det er nok tilfeller ja, men at det er mange? Nei det tror jeg ikke.
Kamikatze Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Hva med den gode gammeldagse tilliten? Gammeldags? Denne problemstillingen var vel mer utbredt i gamle dager, i tiden før skilsmissestatistikk og aleneforsørgere?
Gjest AnneShirley Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Det er nok tilfeller ja, men at det er mange? Nei det tror jeg ikke. Ikke jeg heller. Tror faktisk de fleste utroskap foregår langt senere i forholdet enn da man får barn. Dessuten finnes det faktisk en rekke forhold helt uten utroskap -tro det eller ei
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Hva med den gode gammeldagse tilliten? Jeg tror den ligger fastklemt tilbake i gamledager jeg:/ Ser på DNAprøve som et must nå, og jeg er en kvinne. En venninne og forloveden hennes har nettopp fått barn, det mistenklige her er at hun var utro ni måneder før termin... Så vidt jeg vet har de ikke tatt DNAtest(han vet om utroskapen), men jeg håper virkelig for hans skyld at de får gjort det. Tenk å gå rundt resten av livet i usikkerhet?
Gjest David John jr. Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Hva med den gode gammeldagse tilliten? Undersøkelser viser at ved 10 - 15 % av alle fødsler oppgir mor en annen far enn den biologiske..... so guys .... det er grunn til å stoppe opp litt....
Gjest ¤bella¤ Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Undersøkelser viser at ved 10 - 15 % av alle fødsler oppgir mor en annen far enn den biologiske..... so guys .... det er grunn til å stoppe opp litt.... Har du noen dokumentasjon som underbygger påstanden din?
Gjest David John jr. Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Har du noen dokumentasjon som underbygger påstanden din? http://www.barnimagen.com/forum/thread/10812284
Gjest AnneShirley Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/10812284 Skulle det der vise at 10-15 prosent av barna som blir født er oppgitt med feil far?? Tror ikke du har oppfattet hva "dokumentasjon" betyr Jeg har forøvrig hørt om ganske høye tall med feil far blant de som blir testet. Men å overføre disse andelene til å skulle gjelde "alle barn" blir naturligvis feil. De som testes er ikke akkurat et tilfeldig utvalg.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/10812284 10-15 % av alle barn som TESTES har en annen far enn oppgitt... det er riktig. Men barn testes ikke uten at det er tvil om farskapet i utgangspunktet, og tallene viser at i tvilstilfeller er 85-90 % av fedrene som tror at de ikke er far, likevel den rette faren!
Confidence Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/04/322595.html Her sier de rundt 5%, men med mørketall. Uansett hadde det vært fint med DNA ved fødselen av, så kunne vi oppklart flere forbrytelser. Synes nå jeg da
Gjest AnneShirley Skrevet 14. november 2008 #17 Skrevet 14. november 2008 Her sier de rundt 5%, men med mørketall. Høres langt mer sannsynlig ut. Uansett hadde det vært fint med DNA ved fødselen av, så kunne vi oppklart flere forbrytelser. Synes nå jeg da Det hadde ikke vært meg i mot heller. Det hadde ikke plaget meg det spor om det ble gjennomført en rutinemessig testing i det mitt barn ble født.
Leanne Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 Høres langt mer sannsynlig ut. Det hadde ikke vært meg i mot heller. Det hadde ikke plaget meg det spor om det ble gjennomført en rutinemessig testing i det mitt barn ble født. Hadde ikke plaget meg heller om de hadde testet mine barn da de ble født - enda jeg er 100 % sikker på at det er min mann som er faren Kunne jo benyttet anledningen til å legge DNA profilen i et register som kan brukes når man søker etter DNA i politi etterforskninger.
{Wilma} Skrevet 14. november 2008 #19 Skrevet 14. november 2008 (endret) Ved obligatorisk DNA-test hadde man sluppet å bekymre seg, og ingen ville følt seg mistenkeliggjort. Endret 14. november 2008 av {Wilma}
la Flaca Skrevet 14. november 2008 #20 Skrevet 14. november 2008 Ved obligatorisk DNA-test hadde man sluppet å bekymre seg, og ingen ville følt seg mistenkeliggjort. Har sett et program om dna og barnefødsler jeg. Det handlet om par som hadde opplevd å bli fratatt barna sine fordi morikke matchet dna-profilen til barnet. Det var liksom ingen som helst sannsynlighet for at damene var mødre til ungene de fødte. Før det ble oppdaget at ett menneske faktisk kan ha to dna-profiler, og forsåvidt to ulike blodtyper. Har visstnok noe med at toeggede tvillinger kan smelte sammen til ett individ tidlig i utiklingen. Så når det er mulig å "bevise" at mor ikke er mor lurer jeg på om det er smart å stole 100% på prøver som viser at far ikke er far. Det kan finnes gråsoner i medisinen vi ikke kjenner til enda, og da er det risikabelt å konsekvent ta skjebnesvangre avgjørelser som farskap på grunnlag av en blodprøve. Ihvertfall hvis det ikke er noen grunn til å stille spørsmålstegn i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå