Gå til innhold

Ringer


Sina

Anbefalte innlegg

Siden jeg har en kjæreste som halveis "frir" i tide og utide (er bare søtt det da.... og vet at vi må vente ) Så har jeg begynt å tenke litt på ringer.. nesten vanskelig å ikke gjøre det.

Men jeg er litt forvirra jeg. Hva har dere gjort? Hadde du/dere forlovelsesringer og så kjøpte gifteringer, eller kjøpte dere gifteringer, men graverte de ikke før dere ble gift... lurer rett pg slett på hvordan dere gjorde det der..

og mens jeg er i gang så synes jeg det er litt atrig å høre hvor lenge var dere sammen før en av dere fridde/gifta seg...

Håper noen er villige til å fortelle sine historier til ei forvirra og forelska jente :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært sammen i 2 1/2 år.

Vi hadde diskutert giftermål og sett litt på ringer før han fridde sist uke.

På lørdag var vi ute og kjøpte ringer. Vi setter i navn nå, og bryllupsdato når det kommer. Kanskje også en stein i min... :blunke:

Vi snakket litt om det også på forhånd, hvordan vi ville gjøre det med ringer. Begge hadde lyst til å vise at vi har bestemt oss for å gifte oss, derfor ønsket vi to ringer. Også ville vi heller kjøpe noen skikkelig fine nå, og nøye oss med ett sett.

Gleder meg til ringene kommer, da må vi kanskje fortelle det til resten av verden også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen 3 1/2 år. I påsken skulle min kjære fri. Han hadde sett for seg at han skulle sette seg på knærne med ring i hånda. Men han turte ikke bestille ringer, siden han vet at vi begge er ganske bestemte når det gjelder smykker. Siden planen hans gikk i vasken, ble enden på visa at han ikke fridde i det hele tatt, men bare spurte rett ut om vi ikke skulle gifte oss. Veldig uromantisk (noe vi har fått mange negative kommentarer på...) Vi gikk dagen etter å så på ringer i butikkene sammen, og det ble kjempekoselig. Endte så opp med ringer til 7100,- som vi skal ha to datoer i; Forlovelsesdato og bryllupssdato (samme ring som forlovelsesring og giftering). Nå går jeg rundt og er fullstendig nyforelsket igjen (drømmer, planlegger, glemmer avtaler osv.) Vi gifter oss neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forlovelsesring med stein i, også kjøpte vi glatte gullringer til oss begge til bryllupet.

Gyselig skriftfarge forresten....nesten umulig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
at han ikke fridde i det hele tatt, men bare spurte rett ut om vi ikke skulle gifte oss.

unskyld meg.. men er det ikke nettop det som er å fri.. å spørre om dere skal gifte dere..

hva manglet siden du mener han ikke fridde... ?

(hilsen en som ble fridd til nettop på det viset du beskrev..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig at et frieri skal være i en romantisk setting med stearinlys ol. Så bør han kanskje gå ned på knærne eller noe i den duren? I tillegg kommer gjerne et frieri som en overraskelse, men med så mange hing jeg gav ham i forkant ble det ikke akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble sammen sommeren -96, forlovet oss sommeren -99 og gifter oss nå i juli. Vi kjøpte forlovelsesringer i gull da vi forlovet oss, og skal beholde dem videre. Vi fikk gravert inn navnene og forlovelsesdatoen, og angrer nå masse på at vi ikke gav beskjed om at det måtte settes av plass til bryllupsdatoen, eller at vi rett og slett skulle ha droppet forlovelsesdatoen og kun skrevet navnet i -99 og ventet til bryllupet med datoen. Ringene skal vi i alle fall beholde, er jo de som er symbolet på vårt forhold, - vi vil ikke ha noen andre ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Heisann!

Vi ble sammen sist sommer, han gikk ned på kne og fridde i januar. Da fant vi forlovelsesringer sammen, vanlige glatte ringer i gult gull. Vi gifter oss i august, og da beholder vi ringene som de er uten å sette inn bryllupsdato. Vi skal ikke ha nye ringer.

Lykke til! Det er en spennende tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen i februar 1999, forlovet oss 14 februar 2002 og gifter oss nå den 2 august.

Historien kan du lese her...

http://www.kvinneguiden.no/bryllup/diverse.../ronningen.html

Når det gjelder ringene så gikk vi sammen og kjøpte, men datoen for dagen hadde jeg ingen anelse om.

Vi har kjøpt nye ringer til bryllupet og min kjære skal hente dem i dag... Gjett om jeg gleder meg til å se hvordan de ble...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi ble sammen høsten 96, høsten 97 forlovet vi oss og vi giftet oss 13. juli 2002.

Vi kjøpte ringer til forlovelsen, og brukte de samme ringene da vi giftet oss. Graverte inn forlovelsesdatoen da vi forlovet oss, og vielsesdatoen da vi giftet oss. I ringen står det "din navn 3-9-97 :hjerte: 13-7-02"

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egne forlovelses ringer som var helt vanlige. Disse ringene har vi kjøpt.

Gifteringene våre

Kan hende dere må gå inn på produkts og jewelry og så finne fusion.....

Vi har foreløpig to ledd, ett i gult gull og ett i rødt, når vi får barn skal vi sette inn ett ledd i midten i hvitt gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke forlovelsesringer, ble nærmest bare "enige" om å gifte oss (og jeg har aldri savnet noe superduperromantisk frieri heller!), og har kjøpt glatte gullringer til Den Store Dagen - hvor datoen og 'Din XXX' selvfølgelig er gravert inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som pusekatt, ikke noe frieri, ble enige om å gifte oss, og jeg var fast bestemt på at jeg ikke ville forlove meg - i tradisjonell stand. Ringer kommer på i kirken, ikke før! Har nok av folk som forlover seg i øst og vest, så jeg ønsker ikke å si ja til at jeg skal si ja senere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hear, hear, Imax! Helt enig - altfor mange forlover seg bare for å forlove seg. Jeg har alltid ment at den dagen jeg eventuelt forlover meg, skal dato for bryllupet være mer eller mindre satt.

Når det er sagt, skal selvfølgelig andre få gjøre som de vil, men det er hvertfall min mening om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i ca. 1 år før vi forlovet oss. Bodde sammen i 5 mnd før forlovelsen. Fra forlovelse til bryllup gikk det (av praktiske, men planlagte årsaker) 1 år og 2 måneder.

Vi kjøpte spesiallagde gullringer, børstede (ellers glatte) i rødt gull fra Tyskland. En diamant i min. Nå er disse flyttet fra høyre til venstre hånd (nærmere hjertet etter ekteskapsinngåelsen) og jeg har fått 2 ekstra diamanter i min ring (ellers hadde jeg krevd nye gifteringer :wink: )

Det står Din "navn" 6.4.2001 14.6-03 inni ringene nå.

Og så har jeg fått en hvit gullring med en diamant i på høyre ringfinger i morgengave, da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vært sammen i 5 1/2 år. Forlovet oss etter 2 1/2 og nå er vi sanrt gift. Vi har glatte forlovelsesringer som vi har forlovelsesdat inni. Til bryllupet graverer vi inn bryllupsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uromantiske oss ble enige om å gifte oss, forlovet oss med glatte ringer, inngraverte forlovelsesdatoen. Den står der fremdeles enda det er 2 1/2 år siden vi giftet oss. Kanskje på tide å få gjort noe med datoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 5 år, men forlovet oss etter 1 år. Så nå er det kanskje på tide at bryllupet endelig holdes!! :ler:

Vi skal bruke våre klassiske glatte forlovelsesringer til gifteringer også. Bare graverer en til dato inni....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...