gard Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hei Her om dagen ble jeg oppringt og i et veldig svakt øyeblikk gikk jeg med på å få besøk av en kar for å få en demo av en støvsuger...eller et "rengjøringssenter" tror jeg det ble kalt. Demoen tok sin tid den og jeg fikk selvfølgelig "bevist" hvor god denne maskinen ved navn Envirotect var i forhold til min eksisterende Miele maskin. Men når selgeren kom opp med prisen på 32000 kroner ble det iallefall helt uaktuelt å i det hele tatt vurdere et kjøp. Men det som er litt trist å se er at de bruker gamle klisjer og triks for å få gjennom et salg...de kunne kjøpe min gamle støvsuger og siden det var siste dag av kampanjen kunne jeg få maks pris for denne, han ringte sjeften sin og snakket høyt slik at jeg kunne høre diskusjonen dem imellom osv. Og han prøvde å overbevise meg med tallmatriale for å vise seg at det lønner seg å kjøpe en slik dyr maskin. Men tall grunnlaget var ganske svakt...han påsto f.eks. at en vanlig støvsuger kun varer i 2 år i snitt. Det tok sin tid å avrunde demoen og jeg sa å sa nei i en time til karen før han var pakket sammen og var på vei ut døra. Jeg ble forresten lovet en eske med konfekt for dette besøket men det fikk jeg heller ikke...jeg fikk istedet en slags massasje dings. Vel, etterpå sjekket jeg litt på nett og det kan jo være interessant å lese f.eks. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/03/531452.html , http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article1731249.ece og http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/0...ell_666468a.pdf Så er det noen som har denne maskinen? Er den så mye bedre enn en vanlig støvsuger? Er den vanlige støvsuger med pose virkelig så dårlig som selgeren ville ha det til? Det ser jo ikke slik ut i henhold til testene. Og dersom denne maskinen var så fantastisk...hvorfor settes ikke prisen ned og så kan de selge millioner av maskinen. Mitt råd er...ikke kast bort tiden på en støvsuger demo. Skal du ha ny maskin så tror jeg at det er bedre å lese tester utført av eksperter og gjøre sitt valg utfra det.
Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Er det disse som smisker med at du får konfekt? Ble nemlig ringt opp av noe greier her om dagen...
gard Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 jepp, de smisker med konfekt og jeg ble lovd dette...så det ble en dårlig start når selgeren istedet kom frem med en massasje-dings som erstattning for konfekten
Gjest Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 jepp, de smisker med konfekt og jeg ble lovd dette...så det ble en dårlig start når selgeren istedet kom frem med en massasje-dings som erstattning for konfekten :O Da skal jeg si nei haha.. Jeg sa nåja, ring meg igjen om to uker pga sjokoladen, men får jeg ingen sjokolade får de ikke komme inn i leiligheten min heller..
Gjest baska Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 er det noen som i det hele tatt kjøper de støvsugerne da? Det sto at tusenvis av nordmenn har gjort det allerede? Hvem kjøper seg en STØVSUGER til 32000 kr da? Og at de lokker med lån? Herlighet sier jeg bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå