Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 13. november 2008 #1 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg og min mann har blitt invitert til et fancy selskap om en måned. Dresskoden der er lang kjole. Jeg har ikke eid en kjole siden jeg var lita jente, kjoler passer meg ikke. Jeg bruker gjerne lange/korte skjørt ettersom hvilken anledning det er, men ikke kjole. Jeg har to hovedproblemer her: 1: Vi har kjempedårlig råd for tiden, så egentlig burde jeg ikke handle klær i det hele tatt, langt mindre en dyr selskapskjole. 2: Jeg er overvektig. Er 170 cm høy og bruker størrelse 50/52. Kjoler kler meg ikke, jeg ser best ut i skjørt og en overdel som kan henge på en måte som "kamuflerer" magen litt. Hva i all verden skal jeg gjøre? Kjenner jeg mister nattesøvnen over dette. Dette er en anledning der jeg ikke kan melde avbud, og det ville være dumt om jeg ikke respekterte dresskoden. Er det noen som har råd til meg? Finnes det festkjoler til store damer som ikke koster tusenlapper? *får lyst til å grine* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 13. november 2008 #2 Del Skrevet 13. november 2008 Ønske deg av mannen i en fortidlig julegave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 13. november 2008 #3 Del Skrevet 13. november 2008 Ønske deg av mannen i en fortidlig julegave? Takk for ideen, men vi hadde tenkt å holde oss til små symbolske gaver til hverandre i år. 2-300 kroner. Får vurdere å gå på en ekstrem slankekur sånn at jeg kan skvise meg inn i en størrelse 48 i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. november 2008 #4 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg var på fancy ball for ikke lenge siden, storslått på flott hotell. Dresskoden var lang kjole/smoking. De aller fleste kvinnene kom i lang kjole, men det var ett par stykker som kom i fotsidt skjørt og matchende overdel. Det var ingen som reagerte på det tror jeg. Hun ene hadde ett utrolig nydelig skjørt og en topp som var litt annerledes, så det så ikke ut som en kjole, likevel passet hun helt fint inn blant alle kjolene. Det var også ett par av mennene som kom i mørk dress istedenfor smoking, og det var heller ikke ett problem. Det at det er oppgitt en dresskode, tilsier vel ikke at alle MÅ gå akkurat slik, men det er en pekepinn på hvor pyntet eventet er. Det du skal i, er antagelig veldig pyntet, så om du velger ett pyntet, sidt skjørt og en pyntet fin topp til, så vil jeg tro det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Del Skrevet 13. november 2008 se her, ebay er din venn: Alle disse kjolene koster under 200 kroner, noen faktisk nede i 50. Hvis du ikke allerede er medlem. meld deg inn. Litt dyrere, altsaa rundt 400 kroner, men du kan komme med et prisforslag http://cgi.ebay.co.uk/D01-red-eveningwear-...Q2em118Q2el1247 Denne kommer paa 200,- http://cgi.ebay.co.uk/Carolyn-Franklyn-dre...1QQcmdZViewItem denne ligger naa akkurat paa 10 kroner http://cgi.ebay.co.uk/RONDISSIMO-LONG-BLAC...1QQcmdZViewItem Obs ser at noen av disse kun sender til england, men det gaar alltids an aa spoerre. 52 er 26 i engelsk str Lykke til og husk at man ikke alltid maa bruke masse penger paa aa bli riktig fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 13. november 2008 #6 Del Skrevet 13. november 2008 Ellers så tar du på deg et langt skjørt og en fin overdel. Tviler på at noen kommer til å reagere på det, så lenge du ikke kommer sjuskete kledd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 13. november 2008 #7 Del Skrevet 13. november 2008 Kjære, snille dere! Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg har fått roet meg litt nå. Tidligere var jeg helt i oppløsning over dette. Jeg føler meg i utgangspunktet ikke helt vel ved sånne formelle anledninger, og når jeg i tillegg fikk kjolekravet "tredd nedover ørene" så fikk jeg panikk et øyeblikk. Nå har jeg fått tenkt over saken en stund, og i kombinasjon med egen grubling og hjelp fra dere her har jeg kommet frem til dette: 1: Jeg skal spise sunt og trene fra nå av, i håp om å føle meg litt bedre til dette selskapet. Jeg skal ha en liten pause fra kostholdsfokuset til julekosen, men ellers skal jeg fortsette med prosjekt "sunn og aktiv" til jeg når trivselsvekten. Jeg har det jo bra med meg selv mesteparten av tida, men det er når sånne selskaper som dette dukker opp at jeg føler meg så mye mindre attraktiv enn alle andre kvinner og da dukker de tunge tankene opp. Dette må jeg gjøre noe med. 2: Jeg skal ta en runde i butikker en dag og se hvordan utvalget er her jeg bor. (Tør ikke handle på nett. Det er så mye som ser flott ut på bilder som ser ut som noe jeg selv har sydd sammen når jeg kler det på.) Hvis jeg kan finne noe som passer til anledningen, passer til kroppen min uten at jeg ser helt avskrekkende fæl ut og som ikke koster oss hele julebudsjettet, så kan jeg kjøpe den. 3: Om punkt 2 går i vasken så tar jeg på meg det lange skjørtet mitt i et tungt, fint stoff, pluss overdelen som er veldig fin og pyntet til. Så får det stå sin prøve at jeg ikke har fulgt dresskoden til punkt og prikke. Om noen kommenterer det så skal jeg være bånn ærlig og si det som det er, dette med punkt 2. Og om noen hvisker bak ryggen min så får det være deres problem. Det er over 15 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, så jeg er ferdig med å bry meg om baksnakking. Puh, det føltes godt å få lettet dette av skuldrene mine. Jeg kan jo ikke la en slik bagatell ødelegge dagene fram mot den deilige adventstida heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #8 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg har vært i en del fester gjennom årenes løp - med mange forskjellige kleskoder. En av tingene alle de festene har til felles er at ikke alle følger kleskoden og det gjør ingenting. Lang kjole er jo bare tull. Det kan da ikke bety at alle gjester av hunnkjønn må ha lang kjole. Selvfølgelig går det fint med todelt. Bare følg sånn ca, så går det bra! Tror kleskoden bare er en pekepinn om hvor fin man skal være, ikke at kjolen må være slik og slik. Det andre problemet med slike selskaper er at det alltid er de andre kvinnene som dømmer antrekkene. Mennene bryr seg mindre. Du trenger jo heller ikke kapre en mann en gang, du har med din egen. Bare føl deg vel, så blir festen helt sikkert super! -Og har du på deg noe du føler deg vel i, så vil du stråle mer enn om du skviser deg inn i noe som kanskje er en anelse for trangt eller feil på en annen måte, men av "riktig kode". Mye bedre å føle seg vel og ha det gøy. Kanskje du til og med finner ut at det å gå på fest kan være riktig så festlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #9 Del Skrevet 27. november 2009 Hei Det du snakker om er dresskoden vi har på vårt årlige julebord hvert eneste år. Det vil i bunn å grunn si at det er en pyntet anledning. I årenes løp har jeg lært meg hovedtrekkene for denne dress koden når det gjelder oss damer. Todelt er helt perfekt, å vi damer som kommer i litt større format kler skjeldent kjoler. Det som er det vikig på våre julebord i forhold til dresskoden er at kjolen/skjørtet går nedenfor kneet, og at den ikke har aaaalt for stor utringning. Det er hvertfall slik vi praktiserer det her Gjør det beste ut av det du har, å vær stolt av det du har, ingenting er penere enn stolthet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tranny Skrevet 4. desember 2009 #10 Del Skrevet 4. desember 2009 Vid kjole med strikk rett under bh'en synes jeg er fin til all kroppsfasonger. Bruker jeg masse selv. Får ikke helt vist fram kroppen. Men det er en eleganse og mystikk som er...uimotståelig.. Tror det nesten alltid er en suksess. Men har egentlig ikke så greie på det, da jeg er litt som prinsessa oppe i tårnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå