Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Innrømmer at denne kanskje er på kanten. Uansett, jeg lurer på om det er noen på VGD som stemmer FrP og er vegetarianere/veganere? Prøver ikke å gjøre et politisk poeng ut av dette eller noe sånt, er bare nysgjerrig (har tilgode å møte en vegetarianer som sympatiserer med FrP).
Gjest Frosk Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Innrømmer at denne kanskje er på kanten. Uansett, jeg lurer på om det er noen på VGD som stemmer FrP og er vegetarianere/veganere? Prøver ikke å gjøre et politisk poeng ut av dette eller noe sånt, er bare nysgjerrig (har tilgode å møte en vegetarianer som sympatiserer med FrP). På VGD? Burde stille spørsmålet der da, muligens? Jeg er vegetarianer, og nei jeg stemmer absolutt ikke FRP. Hvilke konklusjoner trekker du ut fra statistikken din, da?
Gjest nobilian Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Innrømmer at denne kanskje er på kanten. Uansett, jeg lurer på om det er noen på VGD som stemmer FrP og er vegetarianere/veganere? Prøver ikke å gjøre et politisk poeng ut av dette eller noe sånt, er bare nysgjerrig (har tilgode å møte en vegetarianer som sympatiserer med FrP). *** Vet ikke av noen, jeg. Ikke vet jeg av aktive jegere som stemmer SV heller.
cilipili Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 (endret) Ingen jeg kjenner sympatiserer med FRP, inkludert meg selv. Alle ligger på venstresida. Heldigvis Som er vegetarianere, mener jeg.. Endret 14. november 2008 av cilipili
The Kitten Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Innrømmer at denne kanskje er på kanten. Uansett, jeg lurer på om det er noen på VGD som stemmer FrP og er vegetarianere/veganere? Prøver ikke å gjøre et politisk poeng ut av dette eller noe sånt, er bare nysgjerrig (har tilgode å møte en vegetarianer som sympatiserer med FrP). Hva er det du vil frem til egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Tror at de fleste som stemmer frp spiser veldig mye kjøtt og lite fisk. Synes vegetar er litt kijip.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Er veganer, og stemmer alt fra KRF, Venstre, Høgre, til De grønne. De jeg ikke har stemt på til nå er FRP, og AP. Men det er ikke kun dyrevern som avgjør hva jeg stemmer, det varierer fra valg til valg. Kjenner kun en veganer/vegeterianer som har vurdert å stemme FRP, men jeg tror ikke han gjorde det når alt kom til alt.
Satsuma Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Ingen av vegetarianerne jeg kjenner stemmer frp. Skjønner spmet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Veggiser har dårlig helse og er generelt slappe. Så de stemmer nok ikke Frp.
Gjest Frosk Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Veggiser har dårlig helse og er generelt slappe. Så de stemmer nok ikke Frp. Hehe. Det var et utrolig godt poeng, du! Så bra og gjennomtenkt argumentasjon er det vel nesten bare frp som klarer å komme med...?
Kamikatze Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Når er det gulrotjakta begynner, forresten?
Gjest Caya Skrevet 18. november 2008 #13 Skrevet 18. november 2008 Jeg er veganer og kunne absolutt ikke stemt frp . De andre veggisene jeg kjenner stemmer nok heller ikke frp.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2008 #14 Skrevet 18. november 2008 Tror ikke jeg kjenner noen vegetarianere som stemmer Frp, men så er nok de fleste jeg kjenner tilbøyelige til å stemme på venstresiden. I valgavisa til det lokale Frp-laget var det intervju med noen av toppkandidatene og spørsmål om hva de likte best av mat, og det var mye biff med bernaise På den annen side er det nok mange andre som også foretrekker sånn mat. Og jeg kjenner opptil flere SV-ere, i hvert fall tidligere SV-ere, inkludert en ordfører, som jakter.
Kamikatze Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 De fantes nå rundt år 2000. Det ble bestilt en håndfull vegetardietter på FrPs årsmøte. Personlig frihet står høyt i et liberalistisk parti (selv om det ikke betraktes som en offentlig oppgave å finansiere ethvert innfall). Vil tro de færreste har problemer der, uansett hva slags matvaner de har lagt seg til. Mitt inntrykk er i alle fall at det eneste stedet det er lav takhøyde hva gjelder personlighet i det partiet, er i SVs angreps- og forvrengningsretorikk.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 De fantes nå rundt år 2000. Det ble bestilt en håndfull vegetardietter på FrPs årsmøte. Personlig frihet står høyt i et liberalistisk parti (selv om det ikke betraktes som en offentlig oppgave å finansiere ethvert innfall). Vil tro de færreste har problemer der, uansett hva slags matvaner de har lagt seg til. Mitt inntrykk er i alle fall at det eneste stedet det er lav takhøyde hva gjelder personlighet i det partiet, er i SVs angreps- og forvrengningsretorikk. Å spise bestille vegetarmat er ikke synonymt med å være vegeterianer Gir et solid hint, men jeg ville ikke vært helt overbevist. Kjenner flere som konsekvent velger vegetar på seminarer ol uten å være vegeterianer. Har også et par pussige opplevelser med famileselskaper hvor det har vært selvbetjening, og grønnsaksuppa har forsvunnet betydelig raskere enn de 3 vegetarene som var der tilsa. Men kunne vært intressant å se hvordan kosthold fordeler seg i de ulike partiene. Gamle tall er at ca en av 25 er vegetar på landsbasis, så det er litt snurrrig at jeg faktisk ikke kommer på en eneste politiker utenom noen fra De grønne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå