Gjest Gjest_muffe_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg vil styre unna ferdige dipmixer (selv om jeg EEEEEELSKER holiday), så jeg ønsker så mange oppskrifter som mulig!!!ÅÅÅ, dipp... :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Hva skal du bruke dip´en til? Chips, grønnsaker...?
Gjest Gjest_muffe_* Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Oppskrifter til begge deler mottas med takk
thapara Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Salt- og pepperdipp= lettrømme + passelige mengder salt og pepper!
Strix Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Søker du etter f.eks hvitløksdip og andre dipper her på Kg vil du finne en del brukbare. Jeg lager en hvtiløksdip som jeg fant oppskrift på i en sånn tråd og den er knallgod!
Gjest Fliss Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Min hvitløksdip: Lettrømme Majones Olivenolje Frisk basilikum Lime Hvitløk Salt Pepper Sukker Denne lager jeg en skål av hver fredag .. det og en diger boks med hjemmelaget Salsa .. Da er det klar for helg i heimen
Leanne Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 jeg lager dip av 1 del lett rømme 1 del majones 2 ts ketchup 1 hvitløksfedd hakket salt pepper paprika krydder kjempegod til både potetgull og grønsaker
Gjest NiChia Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Jeg lager dipp av lettrømme og origano. namnam
Arkana Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Her er en god hvitløksdip: Del to hele hvitløk i fedd (ikke skrell dem) og bland med litt olje i en ildfast form. Bak i ovnen ved 200 grader i ca 25 minutter. Når de er avkjølt såpass at du kan ta på dem klemmer du ut innholdet. Mos med en gaffel og bland med 5 ss rømme og 3-4 ss majones (jeg liker Hellmanns), litt pepper, salt og paprikapulver. Det høres ut som mye hvitløk, men når den bakes blir den mild og veldig god.
Gjest Gjest_muffe_* Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Takk for forslag, men det er jo endel majones osv i de oppskriftene...Hva med lett yoghurt? Har dere noen gode forslag der? Jeg er ikke så sunn av meg, men det er noe med sauser, dressinger og lignende som er "fettete" og tykke som ikke frister helt. God helg!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 jeg bruker kesam1% istedet for rømme o.l. når jeg lager dipp. blander sammen med div krydder som jeg liker. kommer litt ann på hva jeg har lyst på akkurat da. bruker bl.a karri, hvitløk eller chili som "hovedkrydder"
Leanne Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 kan jo lage majonesen selv, da blir den vel kanskje sunnere?? kanskje... er ikke sikker på dette men.... Ellers kan jo rømme byttes ut med kesam, lett yoghurt eller mat yoghurt...
Gjest sør Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Ja, hvilke kyrddere er godt å blande inn i lett yoghurt som en dipp?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Med lettyoghurt så blir dippen veldig flytende da. Du må i så fall la den renne av. Dvs. helle yoghurten i et klede og henge opp slik at du kun har "fast masse" igjen.
Kamikatze Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Finhakk paprika, litt løk og eventuelt tørket tomat (ikke marinert). Og la det få hvile på et kjøkkenpapir etc. så fukt får trekke ut en stund. Bland et beger frisk kremost (eller snøfrisk) med litt cottagecheese, rør det jevnt. Bland alt med lettrømme, krydre med salt og pepper, og la hvile i kjøleskap.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 18. november 2008 #16 Skrevet 18. november 2008 Takk for forslag, men det er jo endel majones osv i de oppskriftene...Hva med lett yoghurt? Har dere noen gode forslag der? Jeg er ikke så sunn av meg, men det er noe med sauser, dressinger og lignende som er "fettete" og tykke som ikke frister helt. God helg! Jeg vil heller ha 1 ss god dressing enn 2 ss uten alt det gode. Dessuten må man tenke på hvor lite man faktisk spiser av retten før man kutter ut smør, majones, fløte, ol .. Jeg var på matkurs hos en av landets ledende kokker og han fortalte oss da at man må tenke på hvor lite fløte man faktisk får i seg om man tar en skvett fløte i sausen .. Det samme gjelder med majones i dressinger ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå