Gjest Gjest_Veronica_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg har et stort problem og må ha litt bistand her. Gjerne fra dere som kan litt om rettigheter og loven og sånt. Jeg har siden i sommer vært sammen med en fyr. For 2 måneder siden flyttet han inn hos meg. Etter at han flyttet inn har jeg oppdaget flere sider ved ham jeg ikke liker. Han drikker mye og blir aggresiv. Dagen etterpå angrer han og ber om unskyldning. Han er også frekk i fylla og lar det gå utover andre på en spydig måte. Han hisser seg opp og hisser på seg folk. Det hele kuliminerte sist helg. Da slo han meg for første gang og filleristet meg slik at jeg falt inn i et skap vi har på stua. Halvparten av glassene i skapet knuste og jeg slo meg. Jeg prøvde å snakke med ham men han ble bare mer og mer agressiv. Enden på visa var at jeg satt meg i bilen og kjørte til en venninne. Der har jeg vært siden. Jeg tørr ikke dra hjem og han nekter å forlate leiligheten. Dette er spesielt et problem fordi jeg har en sønn som bor 50/50 hos meg og faren sin. Han får jo (tørr jo) heller ikke komme hjem til meg nå. Leiligheten er leid. Leiekontrakten står i mitt navn og jeg har bodd der i 8 år allerede. Han har bare bodd hos meg i 2 måneder. Jeg er usikker på om han har meldt flytting til folkeregisteret. Vi har ingen samboeravtale. Hva kan jeg gjøre for å få ham ut? Han nekter å flytte ut! Sier at han også bor der nå og at det heller er jeg som må finne et nytt sted å bo hvis jeg ikke vil bo med ham. Jeg er helt fortvila.....
lucy_in_the_sky Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Jeg kan dessverre ikke noe om lover, men jeg tror jeg ville snakket med polititet.. eller evt et krisesenter, de har vel vært borti lignende før. Lykke til!
msDelenn Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 gå til politiet snarest og anmeld han!!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Gå til politiet og fortell alt sammen, få ham kasta ut fra leiligheten med besøksforbud. Og når det er sagt, for ett svin av en mann det der er! Rart man mister troen på dem...
Gjest Marlo Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Du er nødt for å anmelde ham. Om noe mer skjer, så kan du ikke si at han gjorde det og det uten anmeldelse - det vil ikke holde i en evnt rettsal. Du kan også få politiet til å kaste ham ut, så bytter du låser på dørene. Dette bare MÅ du gjøre, for din og ditt barns sikkerhet.
Supramundane Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg er enig med alle de andre. Gå til politiet med en eneste gang.
aline Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 så lenge leieavtalen står i ditt navn og ikke deres, så er det din leilighet og du kan ta kontakt med politiet for å få hjelp til å kaste ham ut. Som andre sier, gå til politiet, anmeld ham og sørg for at han får besøksforbud. Dette er ikke en mann du ønsker nært deg og ditt barn, og det er viktig å ta dette nå, før han rekker å virkelig skade en av dere.
Gjest78 Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Slenger meg med i koret, gå til politiet med en gang.
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Han er vel på jobb om dagen? Kan du ikke bare dra hjem da, pakke tingene hans og sette de utenfor døren? Også avtaler du at låsesmed skal komme samtidig slik at du får skiftet lås før han er ferdig på jobben? Samtidig så burde du jo også politianmelde det hele. Du kan anmelde ham for legemsbeskadigelse/vold. Det er viktig at denne saken blir registrert hos politiet i tilfelle han foretar seg andre ting senere. Kan godt hende han har noe på seg allerede. Du er kanskje ikke den første han har utøvd vold mot.
Gjest Gjest_Veronica_* Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Takk alle sammen! Bare et spørsmål. For at han skal få besøksforbud, holder det at jeg har anmeldt ham eller må vi gjennom rettsak?
msDelenn Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 trenger ikke rettsak for besøksforbud.
Gjest Miley Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Det trengs heldigvis ikke rettssak for å få besøksforbud.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 Fortell politiet alt sammen, så gir de ham besøksforbud. Har du noen som kan flytte inn sammen med deg en liten stund kanskje? Ikke for å være skremmende nå, men fyren høres veldig ustabil ut, bør du være alene etter at de kaster ham ut..?
Megana Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 Hvis han er på jobb eller skole, ta med deg noen du kjenner (faren til barnet ditt? Evt annen mann) hjem og kast ut tingene hans. Bestill låssmed asap og få byttet låser. Er leiligheten på bakkeplan? Da ville jeg nok ikke flyttet inn før jeg hadde kontaktet politiet. Er han i leiligheten 24/7 er det bare å gjøre som alle her skriver, ring politiet og få han kastet ut. Bytt låser uansett (husk å si fra til husleier at du bytter låser, så han får et sett) og få besøksforbud. Lykke til, hold oss oppdatert.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 Ring politiet allerede i dag og få avtalt et tidspunkt som de har tid til å ta imot en anmeldelse. Det er ikke sikkert de har tid til det i dag. Hvis du fortsatt har blåmerker etter helgen må du få dette dokumentert. Da bør politiet ha tid til å prioritere det allerede i kveld. Hvis de ikke har tid bør dra på legevakta for å få en lege til å ta bilder og dokumentere skadene i legejournalen. Hvis politiet mener at du er i fare kan du få voldsalarm. Du kan også kjøpe forsvarsspray. Vær forsiktig og ta vare på deg selv og barnet. *Klem*
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #17 Skrevet 13. november 2008 Jeg henger meg på det andre skriver, og vil i tillegg gi deg ros fordi du valgte å komme deg vekk med en gang! Selvsagt er det det man burde gjøre, men det er desverre ikke alle som ser ting like klart når de står midt oppi situasjonen. Lykke til, du er flink som tar så godt vare på deg selv og sønnen din!
livbåten Skrevet 13. november 2008 #18 Skrevet 13. november 2008 Henger meg også på de andre; anmeld ham og få besøksforbud! Som den siste gjesten her sier, veldig bra at du kom deg vekk med en gang! Lykke til!
Supramundane Skrevet 17. november 2008 #19 Skrevet 17. november 2008 Hvordan har det gått med deg, ts? Har du fått ordnet opp i dette?
Gjest Leif Skrevet 17. november 2008 #20 Skrevet 17. november 2008 Du bør nok gjøre som han sier og skaffe deg et nytt sted å bo. Det er ikke verdt å risikere helsa eller livet for en leilighet. Det er mye ledig på markedet nå som det ikke selges så mye leiligheter så det skulle ikke vre så vanskelig. Synd at man skal oppdage slik ting om dem man er sammen med, men sånn er det noen ganger. Lykke til. Jeg har et stort problem og må ha litt bistand her. Gjerne fra dere som kan litt om rettigheter og loven og sånt. Jeg har siden i sommer vært sammen med en fyr. For 2 måneder siden flyttet han inn hos meg. Etter at han flyttet inn har jeg oppdaget flere sider ved ham jeg ikke liker. Han drikker mye og blir aggresiv. Dagen etterpå angrer han og ber om unskyldning. Han er også frekk i fylla og lar det gå utover andre på en spydig måte. Han hisser seg opp og hisser på seg folk. Det hele kuliminerte sist helg. Da slo han meg for første gang og filleristet meg slik at jeg falt inn i et skap vi har på stua. Halvparten av glassene i skapet knuste og jeg slo meg. Jeg prøvde å snakke med ham men han ble bare mer og mer agressiv. Enden på visa var at jeg satt meg i bilen og kjørte til en venninne. Der har jeg vært siden. Jeg tørr ikke dra hjem og han nekter å forlate leiligheten. Dette er spesielt et problem fordi jeg har en sønn som bor 50/50 hos meg og faren sin. Han får jo (tørr jo) heller ikke komme hjem til meg nå. Leiligheten er leid. Leiekontrakten står i mitt navn og jeg har bodd der i 8 år allerede. Han har bare bodd hos meg i 2 måneder. Jeg er usikker på om han har meldt flytting til folkeregisteret. Vi har ingen samboeravtale. Hva kan jeg gjøre for å få ham ut? Han nekter å flytte ut! Sier at han også bor der nå og at det heller er jeg som må finne et nytt sted å bo hvis jeg ikke vil bo med ham. Jeg er helt fortvila.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå