Gjest Gjest_linda_* Skrevet 13. november 2008 #1 Del Skrevet 13. november 2008 Dersom oppskriften bruker ordet 'kopper', hvor mye tilsvarer det? Det finnes jo kopper i mange str. En annen ting jeg lurer på er om man kan bruke en hel boks med rømme (istedenfor en halv) og heller bruke litt mindre melk? Håper noen kan hjelpe meg raskt. Skal serveres til helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 13. november 2008 #2 Del Skrevet 13. november 2008 Hei hei! En kopp skal tilsvare 2,4 dl, mens en engelsk cup er ca 2,84 dl. Lykke til med kaken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 13. november 2008 #3 Del Skrevet 13. november 2008 Hei hei! En kopp skal tilsvare 2,4 dl, mens en engelsk cup er ca 2,84 dl. Lykke til med kaken!! Takk for svar! Jeg trodde også at en kopp tilsvarte ca.2,4 dl, men det skal være 6 kopper! Da blir det ca.14 dl sukker og mel, er ikke det litt mye til en sjokoladekake i langpanne? Er det ikke vanlig med ca.9 dl? Tør ikke forandre på oppskriften, er så redd for at kaken ikke skal bli vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 13. november 2008 #4 Del Skrevet 13. november 2008 Neida, hvis det er en stor langpanneoppskrift, så høres det riktig ut det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. november 2008 #5 Del Skrevet 13. november 2008 En kopp vil si 1,5 dl. Det lærte min bestemor meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellsippa Skrevet 13. november 2008 #6 Del Skrevet 13. november 2008 Hvis du har en gammel norsk oppskrift vil jeg si at en kopp er ca. 1,5 dl. Det har ingenting med engelsk cup å gjøre, men heller gamle norske kaffekopper som vel var det målet de brukte før i tiden. Jeg har en del gamle oppskrifter etter min bestemor hvor det står kopp. Hun brukte vanlige kaffekopper som mål, og jeg bruker da ca. 1,5 dl eller jeg tar ganske enkelt en kaffekopp. Hovedsaken er at man bruker samme målet på alle ingrediensene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. november 2008 #7 Del Skrevet 13. november 2008 En kopp vil si 1,5 dl. Det lærte min bestemor meg.... Jeg går også ut fra at en kopp er 1,5 dl. Det pleier å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå