Gå til innhold

knuse tablett

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_synne_*
Skrevet

Har ei som ikke liker å svelge tabletter, er det mulig å knuse paralgin forte og svelge unna med vann?

Skrevet
Har ei som ikke liker å svelge tabletter, er det mulig å knuse paralgin forte og svelge unna med vann?

Du kan knuse den og blande pulveret ut i saft. Det smaker ikke noe særlig med bare knust tablett og vann.

Gjest Gjest_synne_*
Skrevet
Du kan knuse den og blande pulveret ut i saft. Det smaker ikke noe særlig med bare knust tablett og vann.

okei tusen takk for svar dere, nå var det ei som ble glad gitt :)hu synes tablettene er så store..

Skrevet
okei tusen takk for svar dere, nå var det ei som ble glad gitt :)hu synes tablettene er så store..

Det er jeg helt enig med henne i, og jeg er voksen! Deler alltid tablettene opp ved delestreken.

Skrevet

Sånn grovt sett kan alle tabletter med delestrek deles ved den. Tabletter som ikke er kapsler eller sugetabletter kan knuses, men det er lurt å blande de med ei skje syltetøy. Da kommer mer av tablettene ordentlig ned i magen, hvis det skylles med vann er det lettere at noe av pulveret "henger seg fast på veien" :P

Det finnes forresten Paracet brusetabletter og sugetabletter, hvis det er et alternativ.

Lykke til med lillejenta og tablettene!

Skrevet

Ville absolutt anbefalt å blande med syltetøy. Smaker dritt, og syltetøyet samler det og får det til å gli enkelt ned. Brukes på sykehus og sykehjem.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har lest tråden og ser at ingen har reagert på at det er snakk om Paralgin forte. Er det et barn eller voksen du gir disse tablettene til?

Skrevet
Jeg har lest tråden og ser at ingen har reagert på at det er snakk om Paralgin forte. Er det et barn eller voksen du gir disse tablettene til?

Jeg regner med at hun ikke selvmedisinerer et barn. Også barn kan få resept på paragin forte.

Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg regner med at hun ikke selvmedisinerer et barn. Også barn kan få resept på paragin forte.

Ok, det visste jeg ikke. Mitt innlegg var ikke ment som insinuasjon på noen måte.

Skrevet

Skal en del til for å gi barn paralgin, men det er klart, ikke alle

barn er så heldige at de har god helse.

Har selv bare gitt mitt barn smertestillende en gang, og

da hadde hun så vind ørebetennelse at ingen av oss fikk sove.

Anyway, jeg ville gått for syltetøy...

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Legg tabletten i en spiseskje og knus den med en annen. Strø på sukker og "fyll opp" med vann. Svelges omgående og skylles ned med vann. :)

Jeg var over 20 før jeg lærte meg å svelge tabletter, så dette vet jeg fungerer. Min tenåringsønn har dessverre "arvet" det etter meg...

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...