Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Leste at det er vanlig å ha 3 salmer i kirka under vielsen. Skal ha to soloinnslag utenom salmene. Tenker da at det kanskje blir mye musikk. Noen som bare skal ha 2 salmer? Hvilke salmer skal dere bruke forresten? Syns det er vanskelig å bestemme seg :klø: Er liksom bare de vanlige som kjærlighet fra Gud og noen "kjente" til vi kan. Men de har blitt brukt i de to siste begravelsene vi har vært i. Dermed er disse utelukket. Vil jo ikke assosiere til noe sørgelig og trist
Solstrålejenta Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 I den kirken vi gifter oss i er det også sånn at man har 3 salmer, men hvis man har soloinnslag faller den ene bort. Så da blir det bare 2 salmer. Noen steder tror jeg man kan velge å bare ha en også hvis man har soloinnslag. Tror dette varierer litt både i forhold til hvilken kirke du gifter deg i, men også hvilken prest du har og hva han tillater. Vet at vi iallefall skal ha "Å leva det er å elska" til en av salmene... Tror den er ganske standard. Vi fikk anbefalt denne linken fra kirken vår for å høre på et utvalg med vanlige bryllupssalmer. Ligger i dropdown menyen til aktuelle salmer.
samie Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 I den kirken vi gifter oss i er det også sånn at man har 3 salmer, men hvis man har soloinnslag faller den ene bort. Så da blir det bare 2 salmer. Noen steder tror jeg man kan velge å bare ha en også hvis man har soloinnslag. Tror dette varierer litt både i forhold til hvilken kirke du gifter deg i, men også hvilken prest du har og hva han tillater. Vet at vi iallefall skal ha "Å leva det er å elska" til en av salmene... Tror den er ganske standard. Vi fikk anbefalt denne linken fra kirken vår for å høre på et utvalg med vanlige bryllupssalmer. Ligger i dropdown menyen til aktuelle salmer. Tusen takk for linken Litt enklere å finne salmer når man kan høre på dem. Hadde også tenkt på "Å elska det er å leva", men var i begravelse sist uke til bestefaren til min samboer og der ble den brukt. Enken, altså bestemoren til sambo ønsket denne salmen, nettopp fordi de hadde hatt den i sitt eget bryllup. Var jo virkelig en flott tanke. Men da tror jeg vi vil velge en annen salme enn denne på vår dag.
Gjest gjest i dag Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hei! Får du hørt de salmene på den siden? Jeg kløner muligens eller overser noe, men jeg hører ingen salmer Jeg får kun opp marsjene... Men har brukt den siden selv til marsjene for å finne noe som ikke "alle" har... Mange fine marsjer og det er greit å høre noen før man velger en.
samie Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Får ikke til jeg heller Noe jeg har oversett? Velger salme i drop down under aktuelle salmer, men kommer ikke noe lyd...
Solstrålejenta Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 (endret) Så irriterende Prøv denne linken istedenfor.... Der får iallefall jeg lyd og tekster til og med Mye bedre! NB: Velg Musikkvalget i venstremenyen og så salmevalget helt oppe i venstremenyen under musikkvalget... Gikk ikke å linke direkte... Endret 13. november 2008 av Solstrålejenta
eleit Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Jeg synes "Å leva det er å elska" og "Kjærlighet er lysets kilde" er nydelige i bryllup! Ikke spesielt vanskelige eller tunge melodier heller!
Gjest Gjest i dag - også Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Prøv denne linken istedenfor.... Der får iallefall jeg lyd og tekster til og med Mye bedre! Tusen takk Nå skal det bli fart i salmeutvelgelsen
Eplekake Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Vi hadde to soloinnslag og to salmer. Min anbefaling er å ta kjente salmer slik at flest mulig blir med og synger, synes det er så stusselig med mummling som det ofte blir. Kanskje solisten også kan være forsanger på salmene? (Det var vår solist) Vi hadde måne og sol og kjærlighe fra Gud. Lykke til og nyt dagen!
samie Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Vi hadde to soloinnslag og to salmer. Min anbefaling er å ta kjente salmer slik at flest mulig blir med og synger, synes det er så stusselig med mummling som det ofte blir. Kanskje solisten også kan være forsanger på salmene? (Det var vår solist) Vi hadde måne og sol og kjærlighe fra Gud. Lykke til og nyt dagen! Ja akkurat det har vi tenkt også, at det bør være kjente salmer. Er så dumt når nesten ingen synger. Har faktisk tenkt på måne og sol. Vi har sunget den en del hjemme, da unga syns den er så fin. Koselig og fin salme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå