Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere bruker bæresjal/slynger/seler hele året?

Jeg har ingen erfaring fra disse selv (har ikke barn selv, ennå...), men jeg ser for meg at disse er enklest å bruke innendørs (type kjøpesenter/arrangementer med mye folk) eller når det er fint vær og relativt varmt ute (den som bærer trenger ikke ha på seg tykke vinterklær).

Jeg tenker at det kanskje blir litt trøblete når man skal ut og gå i allslags vær. Man har på seg tykke klær som kan gjøre det vanskeligere å få bæreanretningen på. Og snøen laver ned så både foreldre og barn blir vandrende snømenn.

Jeg har hørt at enkelte velger bort vogn helt fordi det er så greit å bære, men dette klarer ikke jeg helt å skjønne. Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte meg slynge, men endte opp med vogn. Jeg klarte ikke helt å fiske sjalet bra nok. Men skulle ønske jeg hadde klart det. Ble veldig varmt og mye styr når det er varmt ute.

Skrevet

Du får nok bedre svar om dette temaet på tetinntil.no enn du gjør her.

Nå er ungen min så stor at jeg uansett bare kler på han og meg, og tar meitai-selen utenpå. Den er så tynn at det ikke blir noe særlig varmere enn at han bare har på ytterklær.

Men vet mange med mindre barn har bærejakker eller bæreomslag, slik at de kan kle på seg selv og barnet mindre, og dele mer kroppsvarme.

Men som nevnt, det er mye mer bærekunnskap på tettinntil.no enn det er her inne.

Skrevet

Jeg har stort sett hatt på både barnet og meg omtrent vanlige inneklær, + ullsokker, hals, lue og kanskje en ekstra tynn jakke på barnet, og så tatt på sjal eller meitai, og så en bærejakke, - eller bæreomslag rundt barnet og min egen vanlige jakke på meg.

Dette er hvis vi skal bevege oss fra A til B og skal være inne dit vi kommer. Skal vi på tur i skogen, ut på lekeplass osv. blir det vanlige uteklær på begge, og så meitai eller Ergo på ryggen.

Og brodder på beina til den som bærer!

Får fint plass til min M på snart to og et halvt på ryggen inni bærejakka, er bare det at gravidemagen min er litt vel mye i veien akkurat nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...