Gjest Gjest_laly_* Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Jeg er usikker på hvilken hud jeg har.. Jeg tror den er tørr, for av og til får jeg tørre partier i fjeset hvor den ser tørr ut. Når jeg kommer ut av dusjen får jeg ofte røde områder på huden, i kinna, haka etc.. Det ser forferdelig ut. Prøver å skylle ansiktet med kaldt vann og det hjelper LITT men må ta på dekkrem for at det ikke skal synes. Har ikke kviser.. Hvilken hudtype har jeg da? noen som kan hjelpe meg? Har tenkt å kjøpe renseprodukter, men hvilke skal jeg velge til min type hud? Hadde satt kjempestor pris på om noen kunne hjelpe meg! Laly
Hilde Christina Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Har laget en hudtype guide som ligger i bloggen min (søk etter 'guide hudtype') så du kan jo ta en titt der Vet ikke om jeg har lov til å linke til den.. Beskrivelsen din er litt kort, men det høres ut som du har en tørr hudtype som er sensitiv. Vann tørker ut huden ytterligere så jeg ville absolutt brukt noe annet. Hvilke produkter er for komplisert for meg å si, det kommer an på prisklasse, merke osv osv. Hold deg ihvertfall til merker som ikke selges på Vita og H&M:)
Eyedea Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Har laget en hudtype guide som ligger i bloggen min (søk etter 'guide hudtype') så du kan jo ta en titt der Vet ikke om jeg har lov til å linke til den.. Beskrivelsen din er litt kort, men det høres ut som du har en tørr hudtype som er sensitiv. Vann tørker ut huden ytterligere så jeg ville absolutt brukt noe annet. Hvilke produkter er for komplisert for meg å si, det kommer an på prisklasse, merke osv osv. Hold deg ihvertfall til merker som ikke selges på Vita og H&M:) Hei! Jeg lurer på om du kan hjelpe meg også angående hudtype! Jeg tror jeg har kombinasjonshud, tidligere trodde jeg at jeg hadde tørr hud. Mild rosacea i kinnene, arvet etter mamma.. En del sorte prikker på nesen, blir blank i pannen og nesen utover dagen. Er "avhengig"av fuktighetskrem etter rens/dusj. Få kviser. Bruker per i dag rensegel fra Yves Rocher, etterfulgt av Dermalogicas Active Toner og Yves Rocher sin natt/dagkrem. Serien heter Sebo Specific. Renser huden morgen og kveld, peeler og tar maske ca.en gang i uken Håper på svar fra deg!
lucy_in_the_sky Skrevet 3. desember 2008 #4 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Hold deg ihvertfall til merker som ikke selges på Vita og H&M:) Jeg bruker hudpleieprodukter fra Nivea, det har jeg gjort i mange år. Er kjempefornøyd med det, og føler selv jeg har veldig fin hud. Så jeg synes ikke man nødvendigvis må kjøpe produkter fra parfymeri e.l, det kan rett og slett være bortkastete penger Nivea sine produkter er billige, milde, lette å få tak i og ikke testet på dyr! edit: leif Endret 3. desember 2008 av lucy_in_the_sky
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Heija! For å få vite hudtypen din er vel det beste å gå innom en hudpleier? En seriøs en, vel og merke, ikke en som bare er ute etter å selge deg produkter. Var slik jeg fikk vite hvordan min hudtype er iaf :o)
Gjest Gjest_laly_* Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Heija! For å få vite hudtypen din er vel det beste å gå innom en hudpleier? En seriøs en, vel og merke, ikke en som bare er ute etter å selge deg produkter. Var slik jeg fikk vite hvordan min hudtype er iaf :o) Hvor er best å dra til da? Og hvor mye koster det å dra til en? Kommer kanskje an på hva man skal gjøre?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. desember 2008 #7 Skrevet 4. desember 2008 Hvor er best å dra til da? Og hvor mye koster det å dra til en? Kommer kanskje an på hva man skal gjøre? Hvor er best å dra til? Hva mener du nå? Hvilken hudpleier som er best? Jeg vet jo ikke hvor du bor, så det kan jeg nok ikke hjelpe deg med... (beklager hvis jeg misforsto deg nå) Og hva det koster kommer jo an på fra salong til salong. En salong kan ta en helt annen pris i forhold til en annen, og joda, du betaler jo for det du skal ha gjort der :o) Jeg kan jo ta meg selv som eksempel :o) Jeg har hele tiden trodd jeg hadde fet hud, og skjønte ingenting når den ble tørr. Ble oppgitt når den vekslet mellom fet og tørr iløpet av dagen. Nå vet jeg derimot at jeg har fet underhud, med tørr overhud (mulig det korrekte navnet ikke er "under- og overhud"). Så nå skjønner jeg bedre hvorfor huden min reagerer som den gjør, og er både tørr og fet. Men jeg vil fortsatt råde deg til å ta en tur innom en hudpleier, så fremst det finnes en der du bor. Jeg vet noen tilbyr tjenesten "hudanalyse", men om din salong ikke tilbyr det, så kan du jo likevel spørre dem om de kan hjelpe deg med en analyse. Lykke til!
Rexina Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Men hvilke produkter bruker man på en sånn hud da, ~Fantabulous_kitten~? Produkter for kombinert hud?
Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Hei, Umiddelbart høres det ut som om huden din trenger fuktighet. I beskrivelsen din høres det ut som om du ikke bruker noen form for ansiktskrem, bare har dekkrem direkte på huden?? Jeg anbefaler at du smører inn ansiktet med en god fuktighetskrem både morgen og kveld. Denne bør være mild siden du kan ha sensitiv hud. Du bør også sjekke dekkremen du bruker, kanskje du reagerer på denne? Uansett så er det viktig å ta bort sminken om kvelden med et mildt renseprodukt. Husk å smøre på fuktighetskrem etterpå. Hilsen Turid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå