Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hvis man er dobbelt reiseforsikret, feks gjennom jobb og gjennom kredittkortet, kan man da velge selv hvilket av selskapene man søker erstatning gjennom? Slik at man da velger det som evt har best vilkår?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Så sant begge forsikringene gjelder for den aktuelle reisen (f.eks. forsikring gjennom kredittkort forutsetter jo at den aktuelle reisen er betalt helt eller delvis med det aktuelle kortet) så kan du velge hvilken forsikring du skal benytte ja. Men du kan selvsagt ikke bli dekket av begge to.
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hvis man er dobbelt reiseforsikret, feks gjennom jobb og gjennom kredittkortet, kan man da velge selv hvilket av selskapene man søker erstatning gjennom? Slik at man da velger det som evt har best vilkår? Selvfølgelig bestemmer du selv hvem du vil bruke. Sørg bare for at du bruker det selskapet som har best vilkår. Men du kan aldri få dobbel erstatning.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Så sant begge forsikringene gjelder for den aktuelle reisen (f.eks. forsikring gjennom kredittkort forutsetter jo at den aktuelle reisen er betalt helt eller delvis med det aktuelle kortet) så kan du velge hvilken forsikring du skal benytte ja. Men du kan selvsagt ikke bli dekket av begge to. Jo du kan bli dekket av begge to!!! Vi ble det i sommer. Må bare skryte av trygg vesta her, de utførte en utrolig service for oss. Jeg ble syk på en lengre og veldig dyr reise, hadde først et lite inngrep, og så et større noen dager etter første. Selvsagt ble hele reisen ødelagt. Dette var bryllupsreise. Da jeg kom hjem sendte vi alt vi hadde av legerklæringer, regninger. Ventet så en uke så ringte jeg til vesta. Saksbeh tok saken pr tlf, og da han hørte hva som hadde skjedd, sa han at de skulle dekke alle våre utgifter. De dekker kun inntil en viss sum, og pr døgn utgjorde det 600 kr som de ikke var pliktet til å dekke. For oss utgjorde det ca 10000 kr. Vi fikk alt dekket av vesta... Det er service det.. Han sa også at siden jeg hadde to forsikringsselskaper kunne Selskap nr to dekke det resterende beløpet. Hvordan de løste det, vet jeg ikke. Forsikringpengene var iallefall inne på min konto to dager etter dette.
Gjest Switch Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Jo du kan bli dekket av begge to!!! Vi ble det i sommer. Må bare skryte av trygg vesta her, de utførte en utrolig service for oss. Jeg ble syk på en lengre og veldig dyr reise, hadde først et lite inngrep, og så et større noen dager etter første. Selvsagt ble hele reisen ødelagt. Dette var bryllupsreise. Da jeg kom hjem sendte vi alt vi hadde av legerklæringer, regninger. Ventet så en uke så ringte jeg til vesta. Saksbeh tok saken pr tlf, og da han hørte hva som hadde skjedd, sa han at de skulle dekke alle våre utgifter. De dekker kun inntil en viss sum, og pr døgn utgjorde det 600 kr som de ikke var pliktet til å dekke. For oss utgjorde det ca 10000 kr. Vi fikk alt dekket av vesta... Det er service det.. Han sa også at siden jeg hadde to forsikringsselskaper kunne Selskap nr to dekke det resterende beløpet. Hvordan de løste det, vet jeg ikke. Forsikringpengene var iallefall inne på min konto to dager etter dette. Det at et annet selskap dekket det resterende beløpet fordi det første selskapet kun dekket inntil et visst beløp betyr ikke at du fikk dobbel erstatning. I ditt tilfelle så ha selskap nr. 2 vilkår som sier at de dekker det overskytende. Vanlig det. Man kan ikke få dekket skaden fullt ut fra to selskap. Full utbetaling fra to selskap får man kun ved livsforsikringssaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå