Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bestemt meg for at jeg vil bli brunette igjen etter en peride som ganske blond, og lurte på om noen av dere har erfaring med hjemmefarge? Jeg har stripet håret jevnlig slik at det har gått fra stirper til og egentlig bli helt blondt på "toppen", men under er det fortsatt ganske mørkt. Jeg har ganske rødskjær i håret så er redd for at fargen fort skal bli oransje.. Skal jeg prøve med hjemmefarging, eller burde jeg bare gå til frisøren med en gang å få det farget der? Noen som har pvød det samme med hell?

Takker for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale å gå til frisøren første gang, og så kan du gjøre det hjemme etter det. Håret må avblekes for å få jevn farge, fargen vil ikke bli jevn på bleket hår. Lykke til :)

Gjest Blondine som ble brunette
Skrevet

Signerer den over her!

Jeg var platinablond og bestemte meg for å farge det hjemme.. Ville ha det sjokoladebrunt, og kjøpte en slik farge.. Håret ble så og si svart :( Det er enda ganske mørkt, så jeg angrer virkelig på at jeg ikke heller gikk til frisøren..

Skrevet

Min erfaring ble at jeg gjorde det hjemme, og så ut som en blanding av alle de mørkere fargene på Ikeas fargekart, og det tok meg noen turer til frisør for å se normal ut.... ANBEFALER på det sterkeste en tur til frisøren, ja!! :)

Skrevet

sier meg enig med de over jeg også, å hjemmefarge allerede bleket/stripet hår, fra lyst til mørkt.... høres ut som ett prosjekt som lett kan ende hos frisøren.

Jeg ville absolutt tatt den endringen hos frisøren, og som sagt over, så kan du heller ta senere farging hjemme, når du allerede er mørkere i håret.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg fikk brungrønt hår den gangen jeg farget håret fra blondt til mørkt hjemme (har i utgangspunktet litt kommunefarget hår). :sprettoy: Nå skal det nevnes at jeg et par dager i forveien hadde stripet håret hjemme selv (ettervekst etter frisørstriping), noe som ble særs mislykket. Så jeg bestemte meg for å farge det mørkt igjen. Det hele endte opp med mange timer hos frisøren; hun måtte farge håret mitt med rødfarge tre ganger for å fjerne grønnskjæret. Jeg hadde rett og slett tatt knekken på alt av pigmenter i håret mitt, og man kan godt si at det tok lang tid før håret mitt ble seg selv igjen.

Har aldri farget håret hjemme etter denne opplevelsen. :ler:

Gjest Frisør håret
Skrevet

Det lureste du kan gjøre for og få ett best mulig resultat er og la fagfolk få ta seg av den prosesen.

Du har ca null pigmenter i de blonde hårpartiene dine og trenger dermed og få dette håret forpigmentert før en har i den fargen du vil ende opp med til slutt.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Jeg vil helst ikke ende opp med enten svart eller brungrønt hår, så jeg tror jeg tar meg en tur til frisøren jeg;)

Takk igjen:D

Skrevet

Jeg gikk fra å være helt blond til brunette ved bruk av hjemmefarging. Fungerte helt flott! Håret så helt naturlig ut, og så og si alle trodde jeg hadde gjort det hos friøsren:) Lykke til!

Skrevet
Jeg fikk brungrønt hår den gangen jeg farget håret fra blondt til mørkt hjemme (har i utgangspunktet litt kommunefarget hår). :sprettoy: Nå skal det nevnes at jeg et par dager i forveien hadde stripet håret hjemme selv (ettervekst etter frisørstriping), noe som ble særs mislykket. Så jeg bestemte meg for å farge det mørkt igjen. Det hele endte opp med mange timer hos frisøren; hun måtte farge håret mitt med rødfarge tre ganger for å fjerne grønnskjæret. Jeg hadde rett og slett tatt knekken på alt av pigmenter i håret mitt, og man kan godt si at det tok lang tid før håret mitt ble seg selv igjen.

Har aldri farget håret hjemme etter denne opplevelsen. :ler:

Akkurat sånn endte mitt eneste forsøk på å leke frisør hjemme. Aldri mer! Betaler heller for at de som har greie på det skal fikse håret mitt.

Skrevet

Jeg derimot syns frisører er fryktelig oppskrytt.. Jeg skulle farge håret mitt sjokoloadebrunt hos frisør, men kjerringa ga meg knall svart hår. Og det var bare sånn det ble, ikke hadde hun intensjoner om å bøte på skaden heller. Derfor dro jeg hjem, avfarget håret to ganger og farget det sjokoladebrunt selv. Nei, skal man ha noe gjort ordentlig, må man gjøre det selv :)

Skrevet
Jeg derimot syns frisører er fryktelig oppskrytt.. Jeg skulle farge håret mitt sjokoloadebrunt hos frisør, men kjerringa ga meg knall svart hår. Og det var bare sånn det ble, ikke hadde hun intensjoner om å bøte på skaden heller. Derfor dro jeg hjem, avfarget håret to ganger og farget det sjokoladebrunt selv. Nei, skal man ha noe gjort ordentlig, må man gjøre det selv :)

Det er her god komunikasjon er viktig.

Det er ikke sikkert din frisør oppfatter sjokoladebrunt slik du gjør det.

Samme gjelder når kunder sier at frisøren må klippe det som er slitt, frisøren har sin oppfattning av hva som er slitt og kunden har sin, så er ganske lurt og ta med seg et bilde neste gang du skal til frisøren så er dere helt sikre på at dere er enige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...