Gjest TTinE Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Har to ganger nå opplevd at sambo forteller at han har sæd igjen i penis etter samleie. Har aldri hørt om dette jeg og ble en smule bekymret. Vi prøver jo å bli gravide så det er jo ikke så heldig om sæden ikke kommer ut. Det går for han men det blir liksom litt som blir igjen i penis og det svir, så da sitter han halve natta på do da for at det skal komme ut. Mulig?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 En penis er ikke en høytrykksspyler. Det vil alltid være litt igjen som ikke blir pumpet hele veien ut. Jeg synes det er mer grunn til bekymring at det svir sånn, han bør nok ta en tur til legen.
Gjest TTinE Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 En penis er ikke en høytrykksspyler. Det vil alltid være litt igjen som ikke blir pumpet hele veien ut. Jeg synes det er mer grunn til bekymring at det svir sånn, han bør nok ta en tur til legen. Ja jeg sa at han måtte ta kontakt med en lege. Det er flere mnd`r siden sist det var sånn og han har opplevd det flere ganger før vi ble sammen også så det har jo vært sånn over lengre tid.
Gjest rayna Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Ja jeg sa at han måtte ta kontakt med en lege. Det er flere mnd`r siden sist det var sånn og han har opplevd det flere ganger før vi ble sammen også så det har jo vært sånn over lengre tid. Kjente en som hadde sånn svie. Det var betennelse i prostata.
Gjest Gjest_Johan_* Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Kjente en som hadde sånn svie. Det var betennelse i prostata. Dette er den mest dustete tråd jeg har lest på lenge. Sæden blir igjen i penis? Da er mannen vanskapt eller syk. Svie i urinrøret kommer heller ikke av prostatitt, men av smitte - sannsynligvis sopp eller Klamydia
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Dette er den mest dustete tråd jeg har lest på lenge. Sæden blir igjen i penis? Da er mannen vanskapt eller syk. Svie i urinrøret kommer heller ikke av prostatitt, men av smitte - sannsynligvis sopp eller Klamydia Og dette er det dummeste svaret jeg har sett på lenge. Det er faktisk FULLT mulig at sæd blir igjen i penisen, alle mannfolk jeg kjenner har opplevd det( opplevde det med typen min en gang og ville spørre litt rundt). Det er smårester som blir igjen etter den store utblåsningen. Da tar man penis rundt roten og drar oppover mot hodet, så renner de siste smådråpene ut. Der lærte du noe nytt For å svare på spm om svien så vet jeg ikke helt hva det kan være, aldri hørt noen klage på svie i forhold til det. En legesjekk er nok på sin plass!
Gjest Gjest_Johan_* Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Og dette er det dummeste svaret jeg har sett på lenge. Det er faktisk FULLT mulig at sæd blir igjen i penisen, alle mannfolk jeg kjenner har opplevd det( opplevde det med typen min en gang og ville spørre litt rundt). Det er smårester som blir igjen etter den store utblåsningen. Da tar man penis rundt roten og drar oppover mot hodet, så renner de siste smådråpene ut. Der lærte du noe nytt For å svare på spm om svien så vet jeg ikke helt hva det kan være, aldri hørt noen klage på svie i forhold til det. En legesjekk er nok på sin plass! Og jeg synes dette svaret vitner om manglende kunnskap om fysiologi. Om det er en dråpe sæd i urinrøret umiddelbart etter utløsning, hva så? Det er ikke noe å snakke om. En mann avgir 99% av sæden utenfor urinrøret. Resten siver ut i minuttene etterpå, mest sædvæske. Intet blir igjen over tid. Og den lille dråpen har ikke noe med evnen å gjøre noen gravid. Herregud, lever vi i 1908? Haha...
Gjest billcat Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Har to ganger nå opplevd at sambo forteller at han har sæd igjen i penis etter samleie. Har aldri hørt om dette jeg og ble en smule bekymret. Vi prøver jo å bli gravide så det er jo ikke så heldig om sæden ikke kommer ut. Det går for han men det blir liksom litt som blir igjen i penis og det svir, så da sitter han halve natta på do da for at det skal komme ut. Mulig? Det som kan skje er at man får noe av sæden i 'revers', mao trykket opp i blæra. Det vil irritetere blæreveggen en del, og han vil som du sier sitte på do halve natten fordi det hele tiden kjennes ut som om han må pisse. Dette kan skylde problemer med prostata, men kan også skje om man klemmer veldig hardt rundt penis når det går, slik at noe av sæden tar enkleste veien, så og si. Sæd som blir igen i urinrøret vil vanligvis ikke irritere denne, da vel slimhinnene her er mer robuste en i blæreveggen. Om det likevel irriterer ville jeg få det sjekket ut med tanke på noen slags infeksjon. Flere typer uskyldige betennelser som ikke nødvendigvis gir mye symptomer.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Og jeg synes dette svaret vitner om manglende kunnskap om fysiologi. Om det er en dråpe sæd i urinrøret umiddelbart etter utløsning, hva så? Det er ikke noe å snakke om. En mann avgir 99% av sæden utenfor urinrøret. Resten siver ut i minuttene etterpå, mest sædvæske. Intet blir igjen over tid. Og den lille dråpen har ikke noe med evnen å gjøre noen gravid. Herregud, lever vi i 1908? Haha... Hehe, nå sa jeg ikke at det ikke var bra når man skal bli gravid. Du utviste uvitenhet i innlegget ditt, nesten som at det skulle være umulig. Så jeg opplyste deg om det motsatte. Nevnte ikke graviditet jeg, gjorde jeg vel?
Gjest Gjest_Johan_* Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Hehe, nå sa jeg ikke at det ikke var bra når man skal bli gravid. Du utviste uvitenhet i innlegget ditt, nesten som at det skulle være umulig. Så jeg opplyste deg om det motsatte. Nevnte ikke graviditet jeg, gjorde jeg vel? Hvis du hadde lest tråden mindre navlebeskuende over egen fortreffelighet, hadde du skjønt at det med graviditet var en kommentar til st-innlegg. Jeg betviler meget at en kvinne uten medisinsk utdannelse vet bedre enn menn hvordan menn fungerer. Og slik medisinsk utdannelse er såmenn ikke til stede hos skriveren. Hilsen Johan legestudent 5. år. UIO
Gjest Gjest_Fryd_* Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 heheh, håper Johann her, aldri blir min lege. "hva sier du?, er det du sier rett er du vanskapt" arrogant å tro at bare folk som har studert medisin i 5 år vet noe om kroppen. Alle som har en kropp vet litt om hvordan den pleier fungere, og merker om noe endres. Holdningene dine blir de samme som om jeg som er religionsstudent skulle påstå at jeg vet mer om ethvert religiøst individ enn individet selv.
Gjest Mann 53 Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 heheh, håper Johann her, aldri blir min lege. "hva sier du?, er det du sier rett er du vanskapt" arrogant å tro at bare folk som har studert medisin i 5 år vet noe om kroppen. Alle som har en kropp vet litt om hvordan den pleier fungere, og merker om noe endres. Holdningene dine blir de samme som om jeg som er religionsstudent skulle påstå at jeg vet mer om ethvert religiøst individ enn individet selv. Johan har nok rett. Og dette handler ikke om tro, som ikke er håndgripelig - men vitenskap. Så den sammenligningen blir feil.
Gjest Gjest_Fryd_* Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Nei, det blir jo ikke det... Kan godt hende han har rett, jeg aner ikke hva som går an eller ei, men man kan ikke møte en preson på den måten. Opplever mannen at det er sånn, så er det sånn. Uansett om det er fordi han har klamydia, eller prostata. En som signerer med at han er medisinstudent kan ikke avfeie symptomer med "da er du vanskapt".
Stefan Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 Alltid morsomt med debattanter som signerer med en eller annen mer eller mindre relevant tittel....
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 Johan-Gjest. Jeeses, jekk deg ned. Med en gang. Blir du sint for at andre ufaglærte ikke kan like mye som deg? Hvis alle skulle sitte på samme kunnskap som deg kunne jo ikke du flydd rundt i denne tråden og "undervist" på den måten du nå gjør. Hva ville du da ta deg til? Er pigede meg en selvfølge at du skal kunne svare på dette spørsmålet på en fin måte, uten å måtte benytte anledningen til å oppføre deg nedlatende slik du gjør. Jobb litt med holdningene dine, og for all del ikke annonser til verden at du er medisinstudent i mellomtiden. Setter oss andre i dårlig lys. Dr. Disco
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå