Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier! Hvem feirer dere julen sammen med?

Hans familie, eller din? Eller sammen for den saks skyld.

Lurer litt på hvor vi skal feire. Uaktuelt å feire sammen med begge, i og med at min familie er mange fra før.

Hmm... :nissevink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Storfamilien
Skrevet

Hans og mine foreldre feirer sammen hjemme hos oss. :)

Søskenene mine ønsker å feire hjemme hos svigerfamiliene sine, så det passer kjempebra for alle parter. :)

Skrevet

Lurer litt på hvor vi skal feire. Uaktuelt å feire sammen med begge, i og med at min familie er mange fra før.

Vi bytter litt på, men som regel med hans (fordi jeg vil det og hans familie er nærere knyttet og er storfamilie med mange flotte tradisjoner

i år skal vi ha familiejul i nyhuset vårt. (vi har akkurat fått vårt første barn) så det blir stas

Skrevet

Her feirer vi bare hos min familie, siden jeg bare har min mor og søster i norge. Resten bor i utlandet. Kjæresten er helt med på det, og vi drar til hans familie 1 juledag for å feire og spise god mat med dem. Funker for alle, og heldigvis for det :)

Skrevet

Vi feirer hver for oss.

Jeg er såpass hjemmekjær i jula at jeg vil feire hjemme, og hans mor er enke, og de andre søsknene hans tar ikke særlig godt vare på mora si, så han syns at han bør være sammen med henne.

Helt greit, synes jeg. Det er jo bare en dag.

Når vi får barn, så stiller det seg nok annerledes.

Skrevet

Vi har feiret hver for oss det første året. Men fant ut at det var ebdre å skape vår egen tradisjon. Så nå fierer vi hos oss selv, og de som ønsker kan komme til oss. Men det hjalp med at vi har 2 barn. Blir så mye reising da hans familie bor i nordnorge og min også ikke samme sted som oss.

Skrevet

Jeg vet ikke enda hvordan det blir i år - jeg skal ha jul hjemme hos meg og han er invitert, men har ikek avklart alt i forhold til sin familie foreløpig.

Det år'ner seg :)

Gjest Tulletussa
Skrevet

Her skal vi feire hver for oss, så kvelden lille julaften, julaften og første dag kommer vi til å være hver for oss.

Det blir litt rart, siden vi flyttet sammen i vår og er sjelden så lenge borte fra hverandre. Men i år er nok det den beste løsningen. :)

Skrevet

Hver for oss hele jula og nyttårsaften. Jeg er nordfra, men bor på vestlandet, så det føles naturlig for meg å dra hjem i en lang ferie. Jeg får jo ikke dra ofte hjem uansett. Mens hans familie bor på østlandet, og han heller ikke er hjemme veldig ofte. Hvis vi først skulle vært ett sted, og deretter dratt til et annet midt i romjula hadde vi mistet nesten en hel dag til reising osv. Det gidder jeg ikke (enda).

Skrevet (endret)

Min familie

Endret av Strix
Skrevet

Antar at du er bare 19 (ref. 89)? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor man må feire sammen, i alle fall ikke dersom ikke begge har jublende lyst til det. Jeg og samboeren ble sammen da vi var 19, det er nå 10 år siden. I år er første jul vi skal feire sammen, rett og slett fordi vi begge har ønsket å feire hos egen familie. Synes ikke dette er problematisk overhodet før man eventuelt får barn.

Vi skal feire hos min familie i år når det er første gang vi er sammen. Dette rett og slett fordi hans familie bor i samme by som oss, mens min bor langt unna. Ettersom vi dar ser min familie sjeldnere, er det naturlig for oss begge å dra til dem første julen sammen.

Skrevet

Jeg har alltid feiret med min familie. Med min x var det uaktuelt for meg å feire med hans familie siden de hadde heelt andre tradisjoner på julaften enn vi har. Jeg liker pene klær, "høytidelig" middag i spisestua med pent pyntet bord, juletre og familiekos hele kvelden.

Hans familie hadde ikke juletre, spiste gjerne en kjapp middag i joggebukse og kunne sitte å se film eller surfe på nettet hver for seg resten av kvelden. Altså ingenting jeg forbinder med julaften.

Med min nåværende har det ikke vært et tema engang. Han er ekstremt familiekjær og har stor familie, også en del barn han er onkel til som han ikke ser så ofte. Jeg feirer med min familie, han feirer med sin.

Skrevet

Vært sammen i tre år, og pleier å åpne gaver sammen kvelden lille julaften, møtes i kirken om vi går dit. Tror ikke vi møtes igjen før første juledag hvor en av oss stikker ned til den andre på kaffe :)

Skrevet

Vi er hos mine foreldre og spiser, åpner pakker og koser oss. Sambo sin familie feirer julen etter midnatt, så da reiser vi til de og er noen timer før vi går hjem til oss selv.

Passer helt perfekt!! Alle er fornøyde :)

Skrevet

Vi pleier å feire hjemme hos oss, med begges foreldre og broren hans med kjæreste. Men i år skal vi være hos svigers pga. allergi mot katten og hunden vår. Blir litt trist julaften når ingen firbeinte herjer i toppen av juletreet eller hjelper til med gaveoppakningen.

Skrevet

Annenhver jul hos hans foreldre og hos mine. I år blir første julen vår hjemme hos oss selv :)

Skrevet

Nå bor ikke vi sammen. Men han skal være sammen med meg,barna mine og min familie på julaften (han har ikke barna sine på julaften i år). Og 1. juledag skal jeg være sammen med han, hans barn og hans familie (da er mine barn med faren sin).

Neste år skal vi ha jul i vårt nye hus sammen. Regner da med at vi blir oss + mine foreldre, søstre, farmor og moren hans.

Skrevet

Er alltid med min siden familien hans ikke feirer jul:)

Skrevet

Aner ikke hvordan det blir i år, det ble et litt betent tema i fjor. Jeg er hjemmekjær og elsker jul, så for meg er det nesten utenkelig å ikke være hjemme hos familien min. Han har foreldrene på hver sin kant av landet, og ville ikke feire jul i fjor. Det endte med at jeg dro hjem, og han ble igjen alene her. Han dro til en tante og spiste middag og åpnet gaver på julaften, men var alene resten av tiden.

I år... Vel, jeg skal hjem :fnise: hva han gjør lar jeg være helt opp til ham, han er iallefall hjertelig velkommen til å være med til meg og få oppleve ekte julekos.

Skrevet

Tenker vi kommer til å tilbringe selve ettermiddag/kveld hos våre egne familier. Men jeg kommer helt sikkert til å være hos hans familie på formiddagen, og han kommer helt sikkert til å overnatte hos min familie når de er ferdig med feiring hos seg.

Resten av romjula blir litt hipp som happ.

Det skal nevnes at foreldrene våre bor 1 km fra hverandre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...