Gå til innhold

Opprette en profil på dateside

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter å ha vært singel egentlig hele livet (er nå 22), og hatt uhell i kjærlighet på grunn av sjenanse (som jeg nå er kvitt i stor grad!) og andre omstendigheter, tenker jeg å kanskje ta steget og opprette en profil på en nettdatingside. Bare tenker å høre litt om deres erfaringer med dette først.

Kunne noen av dere som har erfaring med dette (både menn og kvinner) fortelle litt om hvordan det foregår på en slik side, og kanskje anbefale meg hvilken side som er "best" (det blir vel subjektivt). Jeg er nok interessert i et forhold, og ikke bare tilfeldig sex, bare så det er sagt... Sånn som det virker for meg, så er det mange jenter på slike datesider som blir overøst av slibrige meldinger fra menn som kun er ute etter én ting... Litt synd om min melding til en søt jente eventuelt skulle drukne i noe slikt. Og aller helst vil jeg jo møte en jente som er selvstendig og ordentlig nok til å ikke bry seg om slike slibrige menn da (men det er dere kanskje alle sammen)

Og hvordan gjør man det, pleier man å maile litt frem og tilbake før man møtes? Virker som mange sier at det er best å møtes "med en gang", men jeg synes egentlig det er fint å kanskje maile litt og eventuelt snakke på MSN, og se om det faktisk er noe der først.

Hvordan går man så frem når man lager en profil? Regner med man ikke skriver absolutt alt om seg selv, det hadde jo blitt kjedelig. Er jo gøy å bli kjent med den andre sånn litt etter litt. Men hvilke punkter om meg selv bør jeg ta med? Mine interesser er egentlig så ymse. Jeg liker alt fra å lage mat til å snekre og bygge ting, til å slappe av med film og vin... Og så er jeg ikke fotballinteressert. Er det noe jenter kunne satt pris på? :ler:

En gang i tiden opprettet jeg faktisk en slik profil, på "møteplassen" tror jeg. Jeg hadde ikke tenkt å gå noe videre med det, bare skrev litt om meg selv for moro skyld, og la ikke ut noen bilder. De første timene fikk jeg et par meldinger fra noen jenter, faktisk. Men jeg hadde som sagt ikke tenkt å ta det noe videre, og jeg tror ganske sikkert at hun ene "jenta" var ganske gammel... hehe. Men jeg så ivhertfall at jeg kanskje ikke var helt fjern når det gjaldt å skrive en profil.

Ble langt dette, men tar gjerne imot de tipsene jeg kan få :)

Endret av ty_pennington
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg har flere sånne profiler selv, men har som regel beholdt profilen nesten helt blank, bortsett fra et par bilder. En gang hadde jeg faktisk en profil uten bilde og uten tekst og fikk likevel en melding fra en gutt som mente profilen min så interessant ut :ler:

Mitt tips er å sende en del meldinger til jenter og ikke bare vente på å få post selv. Ellers er det vel lurt å være seg selv og sette litt særpreg på det som er nettopp deg.

Skrevet

Jo, tenker nok å sende ut meldinger selv også. Det er vel engang slik at gutter kanskje må sende flere meldinger enn jenter... Men hvis jeg sender en melding må jeg jo ha en ok profil jenta evt. kan se på etterpå ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har profil på Q5oo. Jeg oppfatter den nettsiden som relativt seriøs, men som dame har jeg fått mange slags meldinger, fra hint om sex til direkte slibrige. Det er forskjellige "ferdiglagde" vink der. Det er jo litt morsomt når man får noe sånt som "det ser ut som vi har mange felles interesser ..." og vedkommende hverken har bilde eller tekst.

Jeg kan bare snakke for meg selv, jeg gidder ikke å bruke tid på å svare på meldinger uten bilde og ingen eller mangelfull tekst. Dessuten er jeg kanskje fordomsfull, men jeg tenker at dårlig språk, rettskrivning og formuleringsevne har sammenheng med IQ. For all del, alle må ha lov til å søke etter en partner. Men for mitt eget vedkommende skriver jeg da ikke til noen som jeg ser jeg ikke vil passe sammen med.

Så slik jeg ser, er cluet bra bilder og bra profiltekst.

Skrevet
Jeg har flere sånne profiler selv, men har som regel beholdt profilen nesten helt blank, bortsett fra et par bilder. En gang hadde jeg faktisk en profil uten bilde og uten tekst og fikk likevel en melding fra en gutt som mente profilen min så interessant ut :ler:

Du er vel ikke fra Tønsberg vel?

Gjest singeljenta
Skrevet

Hei ty,

Jeg syntes åpningsinnlegget ditt her viser at du klarer dette helt fint selv jeg, du skriver fint om deg selv - og ja, mange jenter vil synes det er helt supert at du liker å lage mat - og ikke liker fotball :ler:

Og jeg er egentlig enig med deg i at det er bedre å "prate" litt først før man møtes, så reduserer man i hvert fall sjansen litt for en haug med bomturer :)

Masse lykke til!

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Du er vel ikke fra Tønsberg vel?

Nope, Oslo, hehe

Skrevet
Nope, Oslo, hehe

Det er bare en dame fra Tønsberg som passer til din beskrivelse, som har profil på absolutt ALLE datingsider, med akkurat samme bilde.....

Trodde kanskje det var deg :gjeiper:

Ellers tror jeg ikke det er noe lurt å ha mange profiler. Tror mange menn vil skygge unna damer som er registrert over alt.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det er bare en dame fra Tønsberg som passer til din beskrivelse, som har profil på absolutt ALLE datingsider, med akkurat samme bilde.....

Trodde kanskje det var deg :gjeiper:

Ellers tror jeg ikke det er noe lurt å ha mange profiler. Tror mange menn vil skygge unna damer som er registrert over alt.

Jeg tror ikke det har noe å si om man er registrert flere steder. Eneste grunnen til at en mann skulle finne det ut må jo være at han er registrert på de samme stedene. Nå er jo ikke jeg registrert flere steder enn sukker og nettby da, dessuten vil du ikke se profilen min siden vi ikke har match.

Skrevet
Jeg tror ikke det har noe å si om man er registrert flere steder. Eneste grunnen til at en mann skulle finne det ut må jo være at han er registrert på de samme stedene. Nå er jo ikke jeg registrert flere steder enn sukker og nettby da, dessuten vil du ikke se profilen min siden vi ikke har match.

På alle stedene utenom Be2 og Finnenvenn kan du se hvem som er der selv om du ikke er registrert.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Lenge siden denne tråden, men NÅ har jeg altså laget profil på match.com!

Fant én jente som var veldig søt og som hadde en veldig bra profiltekst, som jeg sendte en melding. Skrev sikkert alt for mye, da... men lurer på en ting. Det sto at hun var "aktiv i løpet av to uker". Så man kan jo lure på om hun i det hele tatt kommer til å se meldingen min. Eller får man epost til sin vanlige epostkonto når man får en mail på match?

Skrevet

Ja, man får mail til den kontoen man registrerte seg med. Så hvis hun sjekker akkurat den kontoen, så vil hun se mailen din. Men det kan jo hende hun opprettet den kontoen kun for match, så da er det ikke sikkert hun sjekker så ofte. Bare å vente og se.

Skrevet

Jepp er nok det :) Fant ut at jeg kunne jo gratis (i 7 dager) bestille sånn at jeg kan se om meldingene mine er lest, og nå har hun lest den ihvertfall...

Men lurer på en ting til, hvordan er det egentlig med å sende meldinger til flere samtidig? For jeg sendte til en annen jente også, men som den ordentlige gentlemanen jeg er ;) så synes jeg det kanskje blir litt feil? Og kanskje litt rart hvis man skal drive og kommunisere med to eller flere samtidig. Kanskje andre er uenige i det, og synes det er helt OK, og det er vel kanskje ganske vanlig på datesider. Men jeg ville aldri ha datet to samtidig i "virkeligheten" for å si det på den måten..

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jepp er nok det :) Fant ut at jeg kunne jo gratis (i 7 dager) bestille sånn at jeg kan se om meldingene mine er lest, og nå har hun lest den ihvertfall...

Men lurer på en ting til, hvordan er det egentlig med å sende meldinger til flere samtidig? For jeg sendte til en annen jente også, men som den ordentlige gentlemanen jeg er ;) så synes jeg det kanskje blir litt feil? Og kanskje litt rart hvis man skal drive og kommunisere med to eller flere samtidig. Kanskje andre er uenige i det, og synes det er helt OK, og det er vel kanskje ganske vanlig på datesider. Men jeg ville aldri ha datet to samtidig i "virkeligheten" for å si det på den måten..

Med den instillingen er jeg redd det kan bli vanskelig for deg å skaffe en date.

Skrevet

Vel, jeg har den innstillingen, men har da ihvertfall sendt mail til tre forskjellige nå da! Regner med det er det vanlige å gjøre på slike sider ja.

• 5 år senere...
Skrevet

6 år gammel tråd!!

Bra at SEO fungerer i 2015 også for en tråd fra 2008/2009... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...