Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å miste masse hår. Har baby på 4 mnd. I løpet av svangerskapet og frem til nå har jeg ikke mistet i det hele tatt. Har derfor hatt sor glede av tykkere hår enn vanlig. Og nå, 4 måneder etter endt svangerskap, begynner jeg å miste igjen.

Tar B-vitaminer og trankapsler. Er det noe man kan gjøre for å forhindre drastisk hårtap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man ikke mister noe hår i svangerskapet så kommer gjerne alt man skulle ha mistet på en gang dessverre. Jeg mistet heller ingenting da jeg gikk gravid, men det raste av etterpå. Sluttet å miste hår da jeg sluttet å amme...

Kjøpte en shampo fra Redken mot håravfall, men den hjalp lite og luktet i tillegg mann :forvirret:

Skrevet

Det er nok ingenting man kan gjøre noe med,men du kan prøve å ta naturmedisin/helsekost ,husker ikke hva det heter men det er noe som også hjelper på at håret vokser fortere ut igjen!

Skrevet
Det er nok ingenting man kan gjøre noe med,men du kan prøve å ta naturmedisin/helsekost ,husker ikke hva det heter men det er noe som også hjelper på at håret vokser fortere ut igjen!

Sitronkuren?

Skrevet

Jeg fikk utrolig tjukt hår mens jeg var gravid. Så tjukt at det var nesten vanskelig å stelle. Etterpå så datt det rett ut, litt skremmende men det er veldig vanlig å miste hår etter fødselen.

Skrevet

Kerastase hair loss shampoohar vært anbefalt i en tidligere tråd og skal hjelpe mot håravfall. sliter med det selv og har tenkt å bestille asap

det finnes også andre produkter i serien tabletter bla..

Gjest Gjest_Trudelutt_*
Skrevet

Tviler på at det fins shampoer som hjelper.

I ikke gravid tilstand mister man ca 100 hårstrå daglig. Når man går gravid, mister man ikke alle disse hårene pga hormoner. Derfor opplever mange å få tykkere hår under graviditeten. Men når man ikke er gravid lengre og hormonene er på vei ut av kroppen, mister man de hårene man vanligvis skulle ha mistet.

Skrevet

Håravfall ved graviditet/ fødsel er styrt av hormoner, så glem dyre shampoer. Det er bare bortkastede penger. Det har jeg prøvd selv.Her i gården stoppet det største håravfallet etter ca 6-7 måneder. Da var jeg tilbake til det normale med litt slitt hår på børsten ved hårvask. Men det at håravfallet sluttet kan ikke ha hatt noe å gjøre med ammeslutt da jeg fortsatt ammer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...