Gjest 14.juni Skrevet 16. juni 2003 #1 Del Skrevet 16. juni 2003 Å skulle prøve å videreformidle de følelsene og den opplevelsen jeg hadde av lørdag blir umulig. Men her kommer et lite sammendrag: Jeg våknet kl åtte, da var det fem timer til vielsen og ut av alle som sov hos mamma og pappa, var jeg den første som stod opp Vi spiste en god frokost (jeg, søster, svoger, mamma, pappa, enda en søster, forloveren min og min forlovers samboer) før frisøern kom kl halv ti. Jeg ble ferdig på håret og ferdigpyntet kl halv ett. I bilen til kirken satte jeg i å hulke, og jeg var sikker på at veien opp mot Sambo kom til å ende i en grineorgie. Men da vi kome til kriken hadde vi kun 15sekunder på å forberede oss, og da jeg gikk opp kirkegulvet bare strålte jeg. Nikket til alle kjente og smilte. Felte et par tårer, men på langt nær så mange som jeg fryktet. Sambo grein utrolig mye mer. Vielsen var FANTASTISK. Ei venninne leste fra Profeten og da en kamerat på slutten satte seg ned og spilte og sang "Å kuinn æ skrive" av L.Bremnes, da hulket vi begge. Etter kirken tok vi bilder med Sara, før vi dro til fotograf. Festen startet kl fire, og den hadde vi i et "langhus" bygd etter modell fra jernalderen. Aldeles nyyyydelig! Middagen var fantastisk god, og talene.... Da pappa holdt sin tale var ikke et øye tørt. Han er en god taler, men at den skulle være såpass bra, trodde jeg virkelig ikke. Han tok utgangspunkt i blomster (meg sammenlignet han med en solsikke, Sambo med en lilje og Sara med en liten blå blomst).Til slutt fant han frem en bukett laget av disse tre blomstene, og snakket om viktigheten av å ha en familie. Jeg gråt da og jeg griner nå. Sambo holdt også en fantatisk tale, hvor han tok meg ganske på kornet. Selv var jeg dødsnervøs, men folk lo så de lå over bordene. Jeg var 110% meg selv, og det satte de pris på. Også våre forloveres taler, talen fra en venninne, og takk for maten talen,samt sangene var nydelige. Vi ble faktisk ferdige 7 minutter FØR tidsskjemaet Til kaffen kom ytterligere en del gjester. Også her var det underholdning. Min fetter på 9, har spilt trompet i et år og fremførte Big.,Big World, samt Rosenborg sangen. og som ei venninne sa "Aldri har jeg trodd jeg skulle grine til RBK-sangen". Mine to søstre valgte å først holde en tale, før den eldste (som er danser) danset til S.Nergårds (Two sleepy people"). De hadde brent en CD med kjærlighetssanger, skrevet teksene, samt hva låtene betydde for dem, i en bok. Deretter fi8kk jeg en sang fra to venninner, før det ultimate "høydepunktet". Jeg hadde nemlig en klausul i kontrakten med bandet om at de ikke fikk spille "danseband" musikk. Mine søskenbarn på pappa's side hadde derfor laget koret "Kor i helvet" og fremførte en egenkomponert sang basert på melodien til "Nei så tykk du har blitt". Folk lo så de hikstet. Resten av festen var også ren suksess. Folk drakk, danset og koste seg. Selv dro vi til et hotell halv tre, og sovnet som noen steiner! I går hadde mamma og pappa invitert 40 gjester på sine knappe 140m2 (!!!). Det gikk så fint, og alle fikk lunsj. I dag tidlig forlot vi datteren vår, og dro tilbake til Trondheim. Vi drar da til Portugal i morgen Gråt da vi sa adjø til henne, men hun koser seg der hun er. Til slutt kan nevnes av vi fikk intet mindre enn 80(!) gaver, og at det deriblandt var en del orginale gaver som f.eks; Gaverkort på Bølgen og Moi, masse kunst etc. Akurat nå føles det rart å være "ferdig", men det er jo nå det begynner. Og når jeg får sett bildene, videoene etc. DA går det vel opp for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 16. juni 2003 #2 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulere så mye med vel overstått dag. Ønsker dere all lykke i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuupi Skrevet 16. juni 2003 #3 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer med vel overstått! Hørtes ut som dagen gikk helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 16. juni 2003 #4 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer så mye!!! Gleder meg til å se bilder fra den store dagen deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 16. juni 2003 #5 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer med vel overstått Høres ut som om dagen ble helt perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 16. juni 2003 #6 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer så mye med det som høres ut som en kjempeartig dag Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. juni 2003 #7 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer så masse - kos deg med alle de gode minnene i laaaaang tid fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MIKKELBRUD Skrevet 16. juni 2003 #8 Del Skrevet 16. juni 2003 Masse gratulasjoner og lykkeønskninger for fremtiden :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 16. juni 2003 #9 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 16. juni 2003 #10 Del Skrevet 16. juni 2003 Mange gratulasjoner fra meg også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 16. juni 2003 #11 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer så masse fra meg også, høres ut som dere hadde en kjempeflott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 16. juni 2003 #12 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer så mye!! Koz... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. juni 2003 #13 Del Skrevet 16. juni 2003 Så fantastisk! Blir rørt jeg, og håper at min dag blir minst like bra! Lykke til med ekteskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 16. juni 2003 #14 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer fra meg også - og lykke til med resten av ekteskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 16. juni 2003 #15 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer- god tur til Portugal og lykke til med ekteskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 16. juni 2003 #16 Del Skrevet 16. juni 2003 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå