Gå til innhold

Godteposer fra nissen - hva skal være oppi?

Imax

Anbefalte innlegg

Vi skal tenne julegrana i sameiet, og tenkte på å ha noen enkle godteposer til ungene (hm, får sjekke om jeg kan overtale noen til å være nisse! :nissegutt: ). Hva er greit å ha i posen? Kunne jo vært ok å hatt noe annet enn bare godt, men jeg skjønner at tiden for clementin, rosineske og ballong er over! :legrine: Tar gjerne i mot tips til hva som er greit å ha oppi, både av godt og annet. (PS! Vi skal ha rundt 15 poser, og alderen rangerer fra 2 år til 14...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klementin er et must. Ellers er det vel greit å gå for ting som er pakket inn enkeltvis? Tenk på hva barn liker, marsipan er for eksempel ikke så veldig populært hos alle. Se på Nille og Europris for eksempel, de har poser med "godteposeegnet" godteri for ikke så mye.

(Var ansvarlig for godteposer til ~20 barn for en stund siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne små smurfe-esker er alltid populære!

I juletider finnes det vel med nisser på også.

Så da du jo disse små sjokoladenissene da.

Og hva med skumnisser? :)

Du må nesten bare titte litt rundt i julegodteriet i butikken, det pleier å være nok a ting å velge mellom der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag fra meg :

Eventyrsjokolade

Kjærlighet på pinnne

Lovehearts

Smash

Kindersjokolade

Mentos

Smurfedrops

Seigmenn

Dundersalt

Tyrkisk pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er tiden med klementiner, rosiner og ballonger over?

Jeg synes både klementin og rosineske hører til, også fikk vi gjerne med en eller annen pastilleske, være seg smurf eller hva som helst.

i tillegg kan du kanskje legge nedi en liten leke? og kinderegg? Noe sjokolade og kjærlighet på pinne eller noe annet, som er pakket inn.

det finnes jo masse morsomt godteri der ute, nille er vel fint til slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ det på død og liv være så mye godterier da? Hva med diverse tørket frukt, ved siden av rosiner og klementin?Mye er også dekket med litt sjokolade eller yoghurt. Ungene blir så stappa med søtsaker før, i og rett etter jul likevel at blodsukkeret må jo være skyhøyt. EN eller to små sjokonisser oppi bør vel være nok, sammen med en bitteliten leke av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mocca_*

Jeg synes det hører med å ha klementiner og pepperkaker i godteposene av nissen.Det er det de har i barnehagene også. En pastilleske og en skjokoladenisse i tillegg er bra nok.Husk att det er barn fra to år og oppover så da er ikke kjærligheter så lurt.De nye smurf eskene som har kommet,de det står att smurf er 50år er veldig fine for de er myke og passer de minste barna like godt som de eldste. Du får også kjøpt pakker med en del skjokoladenisser i de fleste matbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOX (en gul og en lakris) er et must. Det var det alltid i godteposene da vi var små :)

Ellers husker jeg klementin som en viktig ingrendiens, og en pastilleske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker alltid:

Klementin

2-3 pepperkaker

Dumlekjærlighet

+

2-3 seigmenn

2-3 godterier fra en eller annen pose (godt og blandet f eks)

Også en kuli/kjeft

Om man pakker posene samme dag gjør det ikke noe om godteriene ikke er singelpakket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mocca_*

du kan enten spørre ett sted hvor de selger smågodt om du kan få kjøpt eller bruke kalenderposer,det har de sikkert på nille eller europris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo berre bruke kalenderposer, får kjøpt billige (med julemotiv på) hos Nille, Europris, Spar Kjøp osv:)

Ellers syns eg det hørest knall ut med klementin, rosinboks og ballong eg! På Nille selger dei jo en del snop som er singelpakka, kan jo vere kjekt! Ellers kan du kjøpe/lage riskaker, det er jo godt julesnop:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man dessa påser av julenissen när han kommer? *ännu mer grön*

Är det någon gammal norsk tradition?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Får man dessa påser av julenissen när han kommer? *ännu mer grön*

Är det någon gammal norsk tradition?

Når nissen kommer og det ikke er julaften får man godtepose! :) F.eks. på juletrefest eller på julegrantenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... tack för förklaring.

För vid de svenska och norska julfiranden jag varit med på har man aldrig fått gottepåse av julenissen. En juletrefest däremot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...