Snuppelure Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny mac... men hvilken skal jeg velge? Hvilke spesifiasjoner trenger jeg? Kommer det noe nytt snart? maskinen skal brukes hjemme til normal mail & internett. Men også til å redigere familiens bilder og filmer. Regner med å intstaller CS3 så maskinen må ha ytelse nok til å kjøre denne pakken på en god måte.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny mac... men hvilken skal jeg velge? Hvilke spesifiasjoner trenger jeg? Kommer det noe nytt snart? maskinen skal brukes hjemme til normal mail & internett. Men også til å redigere familiens bilder og filmer. Regner med å intstaller CS3 så maskinen må ha ytelse nok til å kjøre denne pakken på en god måte. Så vidt jeg vet kom det nye MacBook, MacBook Air og MacBook Pro maskiner i midten av Oktober, så det skal du ikke bekymre deg for, hvis du da ikke vil ha en iMac. Jeg vil si det holder med en vanlig MacBook hvis du ikke skal bruke den til noe mer enn internett og bilderedigering. Men det spørs jo også hva du forventer av maskinen. Hovedforskjellen mellom MacBook og MacBook Pro er vel at MBP har et ordentlig grafikkort, mens MB sitt er interigrert og er ikke fullt så bra (men så vidt jeg vet har dette bare noe å si for spill.) Den game laptopen min er ikke i nærheten av å ha spesifikasjonene til den billigste MacBook'en, men den kjører CS3 helt fint allikevel. Jeg har selv en MBP, men jeg spiller en del WoW, så det er vel den eneste grunnen til at jeg valgte MBP over en vanlig MB.
Kristin Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg har den største av 20" imac er godt fornøyd med den... bruker cs3 på den..
Snuppelure Skrevet 12. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2008 (endret) Takk for svar så langt. Da er det vel grunn til å tro at det kommer noe nytt i iMac verden også snart da? Var nemmelig en slik jeg lurte på... Har knastet meg frem til disse to alternativene: iMac 20": # 2.66GHz Intel Core 2 Duo # 4GB 800MHz DDR2 SDRAM - 2x2GB # 500GB Serial ATA Drive # kr 12.560,00 iMac 24": # 2.8GHz Intel Core 2 Duo # 4 GB 800MHz DDR2 SDRAM - 2x2 GB # 500GB Serial ATA Drive #kr 14.860,00 Men vil jo ikke kjøpe maskin nå om det kommer noe nytt om få mnd... synes alltid det kommer noe nytt med mac... og det er litt irriterende... Hva tror derer om disse to alternativene? -og nei, jeg spiller ikke spill, men er lidenskaplig glad i CS3.. Endret 12. november 2008 av Snuppelure
feuerstein Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Men vil jo ikke kjøpe maskin nå om det kommer noe nytt om få mnd... synes alltid det kommer noe nytt med mac... og det er litt irriterende... Apple går jo bevisst inn for å ikke gi ut informasjon om når de nye produktene kommer, så ingen kan vite sikkert når den løsningen de har i dag går ut. Beskytter rimelig effektivt mot å få bedriftskunder.
Gjest itla Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 (endret) De MacBook'ene som er på markedet nå er helt nye - det kommer ikke store oppgraderinger igjen før om tidligst et år, trolig nærmere to. De kjører sånne store oppgraderingsrunder jevnlig (med mindre oppgraderinger mellom, såklart, men ikke voldsomme greier). I snitt har det vel gått rundt 2 år mellom de siste 6 årene, ihvertfall. Apple slapp nye MacBook nå i oktober, så jeg vil si at dette er et godt tidspunkt å kjøpe bærbar Mac på. Og så ser jeg at du skal ha iMac... Der er jeg mer usikker på oppgraderingen, følger ikke så nøye med på den fronten. Husker ikke når det kom nye iMac'er heller, dessverre. Men det finnes sider som "spår" sannsynligheten for store endringer på Apple-produkter rundt omkring, uten at jeg helt husker adressen til noen konkrete akkurat nå. Store nyheter lanseres på de store arrangementene som foregår 2-3 ganger i året, så følg litt med på den fronten... Jeg ville gått for 24"-varianten hvis du skal gjøre en del videoredigering. feuerstein: Jeg tror ikke du kan uttale deg om alle bedrifter så enkelt, akkurat... De bedriftene som har bruk for/nytte av Mac klarer faktisk å følge med på når det er ventet større endringer. Det kan jeg si både fra eget arbeid i en bedrift med rundt 1000 ansatte der man benytter både Mac og PC/Windows, og fra kjennskap til mindre bedrifter som kun bruker Mac. Forøvrig en avsporing; sorry, TS! Endret 15. november 2008 av itla
vesla86 Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Macrumors anbefaler at man ikke kjøper iMac nå, siden det trolig kommer en oppdatering snart. Kanskje i januar? Men det er sant som det blir sagt, Apple holder alltid kortene tett til brystet.
Gjest itla Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Macrumors anbefaler at man ikke kjøper iMac nå, siden det trolig kommer en oppdatering snart. Kanskje i januar? Men det er sant som det blir sagt, Apple holder alltid kortene tett til brystet. Joda, de holder kortene tett til brystet, men det er nok rykter der ute (fra mer eller mindre informerte kilder) som gjør det mulig å få å et inntrykk av når det kommer store endringer.
Veslejenta Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå