Gå til innhold

Katten min klorer over alt, noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei har noen, noen gode råd? katten min klorer opp tapeten og jeg prøver å ta han og bære han bort til klorestativet men enten får jeg ikke tak i han enten så gjør han det bare igjen! Dette har foregått i snart 1 år

P.S hvordan kan jeg fikse veggen best mulig? da jeg leier??

Endret av prudence_88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å sprute på han med vann?

Det gjør vi med våre katter når de gjør noe de ikke får lov til.

Skrevet

det gjorde vi med en katt i nabolaget han gikk inn til oss heletiden. :nei:

men det resulterte bare i at han ble sur og var borte i litt over to måneder :hakeslepp: mamma fikk så dårlig sanvittighet at hun prøvde og få han inn og gi han skinke. :glare:

men nå er han bare inne igjen :fnise:

Skrevet

Ja har prøvd vann, kan jo alltids prøve litt til med vann, men hva om det ikkje funker vil ikke avlive han ( er så og si umulig å gi han vekk på dn lille plassen her) men om han ikke blir bedre må vi vurdere dette da vi leier. Og dt har jg ikke lyst til :snurt:

Skrevet

Hva med å legge klorebrettet i nærheten av der han klorer opp tapeten?

Og kanskje drysse noe kattemynte-pulver over sånn at han blir spesielt interessert?

Skrevet
Hei har noen, noen gode råd? katten min klorer opp tapeten og jeg prøver å ta han og bære han bort til klorestativet men enten får jeg ikke tak i han enten så gjør han det bare igjen! Dette har foregått i snart 1 år

P.S hvordan kan jeg fikse veggen best mulig? da jeg leier??

Min katt prøver aldri å gjemme seg hvis han gjør noe galt og jeg blir sint. Da han var yngre og prøvde å løpe og gjemme seg når jeg sa strengt nei til ham, var jeg etter ham til jeg fikk tak i ham. Det kunne ta opptil en halvtime å få fatt på ham, men jeg lot aldri være å fange ham til slutt.

Hvis han en sjelden gang glemmer seg bort nå, og jeg sier fra, setter han seg ned og venter på straffen (som er å bli bært bort til klorestativet ja). Han ser skikkelig sur og trassig ut der han sitter, ikke kuet i det hele tatt, men han vet at det ikke er noe vits i å prøve å gjemme seg siden jeg er staest.

Det er slitsomt å springe rundt etter den, men hvis du holder ut blir det veldig bra.

Skrevet

Prøvd spray som du kan bruke på klorebrettet slik at han tiltrekkes mot det?

Skrevet

De aller fleste katter jeg har kjent hater lukten av sitrusfrukt, så bruk en teipbit, en bomullsdott med appelsinolje e.l. og fest den til stedet der katten klorer.

Jeg har brukt det et par ganger og det har alltid virket. Og gi katten en skikkelig dusj med vann fra en sprayflaske når du tar den på fersken.

Skrevet (endret)

Kjøp catnip på spray og spray brettet med det :)

Spray Get Off på tapeten, fås i dyrebutikk :)

Endret av NovaFlare
Skrevet

Hei!

Min første tanke er at katten rett og slett kjeder seg. Er den innekatt og er den alene katt?

Skrevet

Enig med deg Aurora. Kan liksom ikke forestille meg at en katt som får lov til å gå ut så mye som den vil gidder å bry seg med å herpe tapet.

Skrevet

Jeg har selv to innekatter, de har aldri gjort noen som helst form for ugagn. Så jeg tror også at katten din kjeder seg dersom den er alene-innekatt. Innekatter bør aldri være alene-katter. Mine leker sammen og sover sammen, vasker hverandre og varmer hverandre. Et menneske kan ikke erstatte det å ha en kattevenn.

Skrevet
Enig med deg Aurora. Kan liksom ikke forestille meg at en katt som får lov til å gå ut så mye som den vil gidder å bry seg med å herpe tapet.

DA må du finne frem fantasien din. ;)

En venninne av meg har tre lykkelige utekatter og gjennomherpet tapet, så akkurat det har nok ingen sammenheng, ser du!

Skrevet
En venninne av meg har tre lykkelige utekatter og gjennomherpet tapet, så akkurat det har nok ingen sammenheng, ser du!

:ler: Så utrolig bra, hihi!

Skrevet
DA må du finne frem fantasien din. ;)

Unntaket som bekrefter regelen? :wink:

Skrevet
Unntaket som bekrefter regelen? :wink:

Beklager, men tror ikke det. Tror katten skjerper klørne der det er mest lettvint, og katter er vanedyr som oss, har den først funnet ut at taptet fungerer, så fortsetter den gjerne med det...

Skrevet
Hei!

Min første tanke er at katten rett og slett kjeder seg. Er den innekatt og er den alene katt?

Ja det er en innekatt og er alene

Skrevet

Takker for alle gode svar!

Når kan en hannkatt gå ut? min er ca 6 mnd

Skrevet
Takker for alle gode svar!

Når kan en hannkatt gå ut? min er ca 6 mnd

Etter den er kastrert, kan den gå ut!

Skrevet

:danse: :Brunhilde

Hannkatter på 6 mndr. har ofte temmelig aktiv kjønnsdrift. De markerer ved å kvesse klør, har duftkjertler på potene, så det er nok greiest å få gjort en kastrasjon så pus kan gå ut og gjøre det han lyster der istedet for inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...