Hu i Svingen Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg og min far og søster planlegger å lage en overraskelsesfest for mamma som fyller 60 i desember. Jeg er utnevnt til matansvarlig. Vi blir 16-18 personer, og da jeg er relativt blakk og definitivt overarbeidet trenger jeg tips til hva jeg kan lage. Aller helst bør jeg kunne gjøre forarbeidet kveldene før festen (jobber mye om dagen), men jeg har noen timer på selve dagen til å gjøre alt ferdig. Budsjettet er lavt, men ikke så lavt at jeg går for gryterett eller noe slikt, ønsker et visst festpreg på maten. Har vært inne på tanken om pai med div tilbehør, men har gjort det før og det er dermed litt oppbrukt... Kaker får jeg hjelp til, og det er uansett ikke noe jeg er flink til, så det jeg er ute etter er forslag (gjerne med link til oppskrift) til forrett, hovedrett og evt. dessert. Blir veldig glad for gode forslag! Gjerne vegetarretter også (i tillegg til evt. kjøtt/fisk).
Lissi Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Kjøp inn reinsdyrskav i Sverige om dere har mulighet til det. Lag finnebiffgryte i nydelig viltsaus, kantareller og champinjong, hjemmelaget potetmos og dampa grønnsaker som rosenkål, blomkål, broccoli og gulrot Dessert: Sjokoladekake og en likør
Hu i Svingen Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Takk for tips. Blir nok ingen sverigetur pga dårlig tid og manglende bil, men finnbiff er jo godt. Tar gjerne imot flere ideer...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Vanskelig å holde budsjettet lavt med kjøtt- og fiskeprisene, men jeg lagde tapas sist, og det kom på 1600-1800 ca, og maten holdt til 25 mennesker. Noen av rettene var spicy kjøttboller, kremet pastasalat, fylte sopper, grillspyd o.l. Hvis dette blir for sommerlig, kan helstekt gris også være et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå