Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har nylig blitt slutt mellom samboeren min og meg. Vi har en datter på 4 år sammen, som vi har blitt enige om at jeg skal ha den daglige omsorgen for. Mens vi har vært sammen, ca 5 år, har jeg blitt midlertidig uføretrygdet, og vi har kjøpt en leilighet som står kun på ham, siden jeg har så lav inntekt.

Nå skal vi flytte fra hverandre, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få dette til å gå rundt! Jeg har barnetrygd på 970 kroner og uførestønaden på ca 7500 kroner utbetalt i mnd og ikke noe mer. Husleie her hvor vi bor er fra 6500 kroner, +strøm. Vet noen om det er noen plass jeg kan henvende meg for å få hjelp til å se hvilke økonomiske rettigheter jeg har? Har jeg i det hele tatt krav på noe mer enn det jeg har nå?

Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt nav. Jeg vet ikke om du har krav på overgangsstønad når du er ufør, men det vet de. I såfall utgjør overgangsstønaden ca 6500 utbetalt i mnd i ditt tilfelle. I tillegg får du en barnetrygd ekstra. Du kan også søke om bostøtte fordi du har lav inntekt. Faren må også betale barnebidrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...