Gå til innhold

Trenings-tips og Slanketips-> legg inn tips:)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

:velkommen::trene::vekt:

Heei Alle Sammen:).. Hær vil jeg at du skal legge inn Trenning og slanke-tips som jeg og alle andre som er hær inne kan ha god bruk for:) SÅ SNAKK I VEEEEI;D :skravle:

Legg gjerne inn hva du forbrenner på 1 times-?(gåing,løping,sykling+++)

leggg også inn linker;)

Jeg vil si takk til alle som vil hjelpe:)

Endret av elisabeth93
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:velkommen::trene::vekt:

Heei Alle Sammen:).. Hær vil jeg at du skal legge inn Trenning og slanke-tips som jeg og alle andre som er hær inne kan ha god bruk for:) SÅ SNAKK I VEEEEI;D :skravle:

Legg gjerne inn hva du forbrenner på 1 times-?(gåing,løping,sykling+++)

leggg også inn linker;)

Jeg vil si takk til alle som vil hjelpe:)

Det ligger mange tips her på forumet (dvs hva er egentlig "tips"? Snareveier finnes ikke når man skal slanke seg. Man har fakta, også har man myter..), det er bare å lete litt.

Litt vanskelig å hjelpe deg når du ikke spør om noe konkret. ;)

Skrevet

Hei

Mitt beste tips er å spise sunt, ikke for mye, trene jevnlig (ikke masse til å begynne med, for da mister man ofte motivasjonen).

Da jeg begynte å gå ned, etter å ha fått barn, slitt med bekkenløsning før og etter fødsel, så begynte jeg veldig sakte, trente pilates 2-3 ganger i uken i ca 20 minutter, det var det kroppen klarte. Fikk meg ny barnevogn som gjorde at jeg kunne gå (hadde vært lenket til sofa og seng i ca 1 år). Spiste kanskje litt sunnere men sikkert ikke mye, men forbrant sikkert det dobbelte av hva jeg gjorde når jeg ikke kunne røre på meg, så da begynte vekten å rase. Gikk ned 15 kg på 6 mnd. Fortsatte å røre på meg masse, men ikke mye trening de første 2,5 årene. nå veier jeg 30 kg mindre enn det jeg gjorde da jeg var sengeligende for 4,5 år siden. Har ikke gått ned noe i vekt de siste to årene, men jeg blir stadig strammere og strammere (har gått ned 3 bukse str. siden vekten stabilierte seg).

Det er mine tips :)

• 3 uker senere...
Gjest mummitrollina
Skrevet

www.hoopdancenorge.com

;-)

dans med rockering.

kjempegøy og fantastisk trening!!! :-D mye bedre enn sit ups :)

Skrevet

Skal man gå ned i vekt må man ligge på et kaloriunderskudd. Gjør man ikke det, kan man drive med allverdens idiotiske øvelser og husmorstriks uten å se noen forskjell.

Videre slanker man ikke magen av å trene magemusklene, lårene av å trene lårmusklene osv. Når man gjør øvelser som dette, trener man musklene. Man BYGGER OPP musklene, og gjør de større og sterkere. Fettet utenpå musklene forsvinner IKKE av at man trener muskelen under. ;) Punktslanking er med andre ord ikke mulig. Du får altså ikke smalere midje av å rocke med rockering, ta situps osv.

Hva slags "tips" tenkte du på ts?

Skrevet

Jobb med det mentale. Overvekten begynner i hodet. Der begynner du også slankingen.

Gjest svanungen
Skrevet
Jobb med det mentale. Overvekten begynner i hodet. Der begynner du også slankingen.

:jepp:

Først etter at jeg begynte å jobbe med hodet at kiloene forsvant. Det går sakte, men 22 kilo er borte så langt. Uten det mentale fokuset hadde det aldri gått...

Skrevet (endret)

Mine tips er intervalltrening, styrketrening og å spise sunt og variert. Ikke noe hokus-pokus med andre ord. I tillegg trengs det som regel å trene mentalt.

I tillegg har jeg kuttet ut aspartam.

Dette har hvertfall fungert bra for meg. 12kg er borte på 4-5mnd, og flere skal av.

Endret av Anemsi
Skrevet

Eg forbrenner ca 300 kcal på 40 minutter gåtur. Der eg går meeget raskt. Puls på 155 i snitt. Et godt tips er ut å gå i seinast 9 tida kvær morning før frokost. Gå i 40-60 minutter med puls på over 100 (ellers forbrennes det ikkje) Å holde seg med max 2000 kcal kvær dag. Har selv slanker meg 12 kg på denne metoden. Det gir garantert resultater!!!

=)

Skrevet

Jeg har byttet ut kontorstolen med en pilatesball! (Kjøpt på OBS Sport til ca. 100,-) Har gått ned 5 kg. siden september, uten å ha endret på noen andre vaner...

Rompa har blitt "spretten", lårene mindre, og ryggen sterk!

En kamerat gikk ned 15 kilo på et 1/2 år ved å spise fiberrik (den gule) med valgfritt pålegg til frokost, lusj og kvelds, -så mye han orket, i tillegg spiste han vanlig middag, og skeiet ut litt i helgene.

Ellers har mamman min gått ned x-antall kilo ved å kutte ut lett-brus! Hun drikker vanlig brus og saft, og påstår at lett-brusen gjør henne sulten...

Skrevet

Intervalltrening, ja. Det har gitt meg gode resultater! Og raske!

Gjest Shady Lady
Skrevet (endret)

Kjekt å sjå andre sine tips og triks :)

Mitt beste triks er å bruke skrittellar. Pluttselig har eg blitt veldig bevisst på kor mykje/ lite eg bevegar meg iløpet av ein dag. For min del har det faktisk vore ein veldig stor motivasjon. Har hatt som mål å aldri vere under 10 000 skritt. Helst over 15 000. Og av dei bør minst 5000 skritt vere aerobicskritt.

Skal innrømme at det har sklidd litt ut no, i eksamenstida. Men eg var kjempeflink i mange mnd, og det synte godt igjen på vekta!! :danse:

Endret av Shady Lady
Skrevet
Kjekt å sjå andre sine tips og triks :)

Mitt beste triks er å bruke skrittellar. Pluttselig har eg blitt veldig bevisst på kor mykje/ lite eg bevegar meg iløpet av ein dag. For min del har det faktisk vore ein veldig stor motivasjon. Har hatt som mål å aldri vere under 10 000 skritt. Helst over 15 000. Og av dei bør minst 5000 skritt vere aerobicskritt.

Skal innrømme at det har sklidd litt ut no, i eksamenstida. Men eg var kjempeflink i mange mnd, og det synte godt igjen på vekta!! :danse:

kan man ta av seg ved å gå ca 10 000 - 15 000 skritt hver dag? og hva er aerobicsskritt? :P

jeg kan legge ved mitt tips også da, magedans! du bygger opp musklene i magen, samtidig så du lærer litt rytme =P jeg danser hjemme i stua foran speilet. det ser egentlig ikke så veldig bra ut, men blir masse trening på meg når jeg øver og øver for å få det til :)

Gjest Shady Lady
Skrevet

Aerobicsteg er skritt der du går i eit visst tempo, og minimum i 10 minutt.

Altså, viss du går fort, men berre i 9 minutt, så blir det vanlige skritt. Eller om en går saakte i 15 minutt, blir det heller ikkje aerobic.

Og ja, klart en kan ta av på den måten! Handla jo om å bevege seg meir enn ein brukar og dermed forbrenne fleire kaloriar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...