gard Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Da ser det ut som det går mot jobbtur til Malaysia og Kuala Lumpur igjen Nå går det mot vinter her hjemme og det er kaldt og vått...da skal det bli deilig med litt sol og varme igjen. Ja, vi skal jo jobbe men det er allikevel en spennende destinasjon. Jeg reiste til Kuala Lumpur i 1997 første gang og da tenkte jeg at jeg aldri kom til å dra dit igjen. Men av forskjellige grunner har jeg havnet tilbake mange ganger...nå tror jeg det blir 7. gangen jeg drar til Kuala Lumpur :-) Så hvis dere har noen spørsmål om Kuala Lumpur eller Malaysia så kom med dem...jeg skal gjøre mitt beste med å svare :-)
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Hvorfor skal vi ha spørsmål om Malaysia og Kuala Lumpur fordi du skal dit på jobbreise? :klø: Jeg reiser til Belgia i morgen - noen spørsmål om Belgia?
gard Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 hehe...nå prøvde jeg bare å være hjelpsom med å indikere at folk kan stille spørsmål om Malaysia dersom de skal dit...kanskje jeg har noen tips Så hva skal du i Belgia? Jeg har bare vært en kort tur innom Brussel og kunne godt tenkt meg å se mer av den byen. Egentlig rart at vi ikke har dratt der på tur for det er jo relativt lett å komme seg til plassen
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 hehe...nå prøvde jeg bare å være hjelpsom med å indikere at folk kan stille spørsmål om Malaysia dersom de skal dit...kanskje jeg har noen tips Så hva skal du i Belgia? Jeg har bare vært en kort tur innom Brussel og kunne godt tenkt meg å se mer av den byen. Egentlig rart at vi ikke har dratt der på tur for det er jo relativt lett å komme seg til plassen Helt enig med gjest over, jeg skjønner heller ikke hvorfor du på et diskusjonsforum om reiseliv gjerne vil proklamere at du skal til Malaysia, og hvor mange ganger du har vært der og hvor fantastisk bereist du er. Ser mer ut som du gjerne vil innpå her for å skryte. (Og for ordens skyld: Jeg er ikke misunnelig, er meget bereist selv, har hittil i år vært på åtte utenlandsturer, hvorav tre utenfor Europa. Har en jobb uten reising da, så det er bare pleasure. Men ser ingen grunn til å proklamere det her inne likevel, men svarer selvsagt på spørsmål dersom noen spør om noen av stedene jeg har vært.)
Gjest Gjest_AK_* Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Det var da voldsomt.... noen som har lite å irritere seg over her ser jeg... Dette er jo et forum hvor man kan komme med råd og hvor det er greit å få svar på noe man lurer på ang. reise! Syns det er supert jeg at noen tilbyr seg å hjelpe dersom noen lurer på noe, kan ikke skjønne at det skal være noe problem. Gard: Veit du om det noe særlig å reise med barn i Malaysia? Isåfall, veit du om noen fine steder i sør, nær Singapore?
gard Skrevet 14. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2008 Hei I sør er det vel spesielt Tioman som utpeker seg. Dette er en øy på sør-øst siden av Malaysia og du skal lett kunne nå den fra Singapore. Jeg tror til og med at det går bår fra Singapore til øya. Jeg har ikke vært der selv men jeg hadde en kollega som dro dit og han syntes det var fint men det spørs selvfølgelig hvilket referansepunkt en har. Når det gjelder å reise med barn så jeg er ikke jeg rare eksperten. Men du må nok ta samme forhåndsregler som en ville tatt hvis en f.eks. reiser til Thailand...det er alltid varmt så en må passe på å drikke, solen er utrolig sterk så her må det mye beskyttelse til og maten kan være anderledes og dermed skape problemer. Fordelen med Malaysia kontra Thailand er at de aller fleste snakker engelsk så da er det iallefall mulig å kommunisere med de fleste dersom det skulle oppstår problemer.
gard Skrevet 14. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2008 Ser mer ut som du gjerne vil innpå her for å skryte. Beklager hvis det fremsto som skryting...jeg er bare yr av glede ettersom jeg har fått meg en jobbtur til en plass jeg liker å reise til
Gjest Gjest_AK_* Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 Hei I sør er det vel spesielt Tioman som utpeker seg. Dette er en øy på sør-øst siden av Malaysia og du skal lett kunne nå den fra Singapore. Jeg tror til og med at det går bår fra Singapore til øya. Jeg har ikke vært der selv men jeg hadde en kollega som dro dit og han syntes det var fint men det spørs selvfølgelig hvilket referansepunkt en har. Når det gjelder å reise med barn så jeg er ikke jeg rare eksperten. Men du må nok ta samme forhåndsregler som en ville tatt hvis en f.eks. reiser til Thailand...det er alltid varmt så en må passe på å drikke, solen er utrolig sterk så her må det mye beskyttelse til og maten kan være anderledes og dermed skape problemer. Fordelen med Malaysia kontra Thailand er at de aller fleste snakker engelsk så da er det iallefall mulig å kommunisere med de fleste dersom det skulle oppstår problemer. Takk for raskt svar! Da skal jeg se litt på Tioman. God tur Gard!
cypress Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Helt enig med gjest over, jeg skjønner heller ikke hvorfor du på et diskusjonsforum om reiseliv gjerne vil proklamere at du skal til Malaysia, og hvor mange ganger du har vært der og hvor fantastisk bereist du er. Ser mer ut som du gjerne vil innpå her for å skryte. (Og for ordens skyld: Jeg er ikke misunnelig, er meget bereist selv, har hittil i år vært på åtte utenlandsturer, hvorav tre utenfor Europa. Har en jobb uten reising da, så det er bare pleasure. Men ser ingen grunn til å proklamere det her inne likevel, men svarer selvsagt på spørsmål dersom noen spør om noen av stedene jeg har vært.) Herlighet... Her er det ikke lov å være behjelpelig skjønner jeg!!! Ikke bry deg om dem Gard! Jeg om min kjære syns du skiver veldig godt og interessant, og har nå fått lyst til å reise til Malaysia på bryllupsreise!! Håper vi kan stille deg noen spørsmål når tiden nærmer seg!! Edit: skrivefeil Endret 11. januar 2009 av cypress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå