Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hei! Jeg skal stripe håret mitt en gang før jul, mest for å ta etterveksten. Har alltid brukt hette hos frisøren (der det trekkes ut de hårstråene som skal stripes), men har hørt at foliestriping kan være et godt alternativ. Noen som har noen erfaringer med dette? Blir resultatet bedre? Er det mye dyrere?
hufsa! Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei! Jeg skal stripe håret mitt en gang før jul, mest for å ta etterveksten. Har alltid brukt hette hos frisøren (der det trekkes ut de hårstråene som skal stripes), men har hørt at foliestriping kan være et godt alternativ. Noen som har noen erfaringer med dette? Blir resultatet bedre? Er det mye dyrere? Heia,jeg har prøvd begge deler i maaange år.Jeg syntes det er finest i hette men bruker nå folie pga det sliter ikke så mye som når de tar hetta av..Mange mener du kommer nærmere med folie til hodebunnen men jeg føler ikke det.For å si det sånn,prøv begge deler og se hva som passer deg,smaken er som baken vett du ;-))
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Har prøvd både hette og folie, foretrekker hette. Stripene kommer nærmere hodebunnen da, den tar mer av etterveksten. Husker ikke prisforskjellen desverre.
stikkelsbær Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg brukte alltid hette før, men har brukt folie de tre siste gangene, og kommer til å fortsette med det. Sliter mindre på håret, og jeg syns det blir finere. Er kanskje 100-200 kr dyrere, men jeg syns det er verdt det.
DDuck Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg er frisør, og jeg foretrekker å bruke hette ved ettervekststriping, men det er veldig forskjellig fra frisør til frisør Jeg får ihvertfall stripene nærmere hodebunnen med hette og jeg syns det er lettere å kontrollere plassering og tykkelse på stripene også.. samtidig så fargeresultatet blir jevnt siden man smører i alt på en tid med hetten ifht til folien der man må smøre i en og en... Ofte blir det lysere i den første man har smurt i hvis man ikke skyller underveis, men det er bare ubehagelig for kunden og tungvindt.. Foliestriper er ofte dyrere også siden det tar lengre tid.. men det er bare min mening og erfaring
Gjest Tanita Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Jeg har prøvd folie og hette og foretrekker folie. Jeg syns det sliter mye mindre på håret og er mye mer fornøyd med resultatet etter foliestriping enn hettestriping.
Gjest Gjest_Kari_* Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Tusen takk for alle svar! Går for det safe alternativet denne gang (hette) siden det snart er jul.. og så prøver jeg folie til våren igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå