Gjest Gjest_heihei_* Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Har en venninne som nesten alltid svarer på sms's seint , dvs kanskje 5-6 timer etter jeg sender og av og til å seint som neste dag . Noen som vet hva det kan bety ?
Nabodama Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 At hun ikke har mobilen som sentrum i livet sitt, at hun rett og slett ikke følger med den hele tiden.
Gjest78 Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Har en venninne som nesten alltid svarer på sms's seint , dvs kanskje 5-6 timer etter jeg sender og av og til å seint som neste dag . Noen som vet hva det kan bety ? Enten ser hun omtrent aldri på telefonen, har lite lyd på den, og oppdager derfor lenge etterpå at hun har fått melding. Og/eller så ser hun på den når hun får den, er for opptatt til å svare, og husker det ikke før en god stund senere. Jeg har en tendens til å svare sent på meldinger selv.
aline Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 at du stort sett sender sms til henne på tidspunkter som passer dårlig for henne? Og at hun da leser og svarer når hun har tid?
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 (endret) Har en liknende venninne... Venninna mi har det med å prioritere de hun tror er best, som dukker opp i siste liten selv om hun har avtalt noe med noen lang tid i forveien. Jeg har lært meg å drite i det. Spør aldri om noe viktig, forventer aldri svar. Endret 12. november 2008 av sunglasses
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Det betyr antageligvis at hun faktisk har et liv... Jeg slipper ikke alt jeg har i hendene og kaster meg over mobilen med en gang den piper. Jeg har den slått av når jeg er på trening. Jeg synes det er fryktelig uhøflig å tukle med mobilen når man er med andre, så jeg har som regel lyden av når jeg er med andre, og sjekker den om de går på do. Om jeg ser på film eller er opptatt med noe annet venter jeg også som regel til det er ferdig før jeg svarer på meldinger.
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 (endret) Eller det. Men det spørs hvor lenge trådstarter har kjent denne personen, hvor nære de er? Er dette noe som skjer plutselig, er det så klart uvant. Noen mennesker greier å forholde seg til mobilen med måte... Endret 12. november 2008 av sunglasses
MissStiles Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Ikke alle som har med seg mobilen overalt.. Det kan hende det betyr ingenting.. Har du spurt henne?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg har omtrent aldri lyd på min mobil, så jeg oppdager som regel ikke at noen har ringt eller sendt meg melding før langt på kveld. Jeg synes det er en uting at folk forventer at jeg skal ha den med meg overalt, jeg velger selv når jeg vil ha kontakt med folk. Når en venninne av meg ikke får tak i meg ringer hun så til min samboer, er han opptatt så ringer hun til min mor og så min far å til slutt min bror, hun er helt desperat, så er alt hun vil bare å snakke om løst og fast, ingenting viktig.
FrizzleSizzle Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 5-6 timer senere er ikke nødvendigvis sent. Jeg er sikkert en sånn venninne selv - noen ganger ligger moben i jakkelomma eller på soverommet, da kan det gå både vinter og vår før jeg svarer. (Mens andre ganger svarer jeg med én gang.) Kjæresten min har den ofte avslått, han kan bruke over et døgn på å svare, og sier han kjenner folk som svarer etter en uke. Nei, mobilen er visst ikke sentrum i alles tilværelse.
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 (endret) Jajøss... Endret 12. november 2008 av sunglasses
Gjest LanaLane Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Jeg har en slik venninne, hun kan lese meldinga og så glemme å svare. Vet du hva jeg gjør? Jeg ringer henne istedet. Mye enklere dersom du vet at hun ikke kommer til å svare på sms før det har gått for lenge
Gjest ts Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Jeg kjenner henne ikke så godt , har nettopp blitt kjent med henne . Så lurte på om det kanskje kunne bety at hun ikke likte meg eller noe sånt .. Er bare litt uvandt siden de fleste andre pleier å svare i løpet av timen de fleste gangene ..
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 Har en slik jeg og. Hun ville glemt igjen hodet sitt om det ikke satt fast på skuldrene... Så jeg forventer ikke noe. Hun er grei på sitt vis i alle fall.
Megana Skrevet 12. november 2008 #15 Skrevet 12. november 2008 Jeg er også en av de som bruker tid på å svare Kommer kanskje litt an på hvor gamle dere er, når jeg var tenåring var mobilen med meg OVERALT, hører fortsatt folk som snakker i tlf på do, men har hørt at det finnes tenåringer som klarer seg uten mobilen et par timer
Gjest Elfrida Skrevet 12. november 2008 #16 Skrevet 12. november 2008 Jeg er en sånn, og vil herved beklage om noen av mine venner har tatt det personlig om jeg ikke har svart før etter lang tid. For det første har jeg ikke mobilen framme i arbeidstida. Så har jeg lyden av når jeg er sammen med andre, på kino etc. I tillegg er jeg ikke så opptatt av den greia, glemmer rett og slett å sjekke om det har kommet meldinger eller oppringinger jeg ikke har fått med meg.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #17 Skrevet 12. november 2008 Jeg er også sånn. Jeg vet det er en uting, men jeg orker rett og slett ikke å være tilgjengelig hele tiden. Det stresser meg alt for mye. Folk vet at det er lite vits å sende meldinger til meg om de skal ha tak i meg der og da. Det er lettere å høre om de ringer (har på vibrering, men ikke lyd). Er det noe akutt ringer de på hustelefonen eller på telefonen til mannen min.
Jigva Skrevet 12. november 2008 #18 Skrevet 12. november 2008 At hun ikke har mobilen som sentrum i livet sitt, at hun rett og slett ikke følger med den hele tiden. Enig, det er derfor jeg ikke alltid svarer med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #19 Skrevet 12. november 2008 Jeg er også sånn. Jeg vet det er en uting, men jeg orker rett og slett ikke å være tilgjengelig hele tiden. Det stresser meg alt for mye. Folk vet at det er lite vits å sende meldinger til meg om de skal ha tak i meg der og da. Det er lettere å høre om de ringer (har på vibrering, men ikke lyd). Er det noe akutt ringer de på hustelefonen eller på telefonen til mannen min. Det er ikke en uting å ikke svare. Det er derimot en uting med dem som drar opp mobilen og svarer selv om de sitter midt i en samtale, eller er på kino (ja, folkens, det er irriterende med det plutselige skarpe lyset fra mobilen..) osv.
Grønt blad Skrevet 12. november 2008 #20 Skrevet 12. november 2008 Enten ser hun omtrent aldri på telefonen, har lite lyd på den, og oppdager derfor lenge etterpå at hun har fått melding. Og/eller så ser hun på den når hun får den, er for opptatt til å svare, og husker det ikke før en god stund senere. Jeg har en tendens til å svare sent på meldinger selv. Jeg er også slik selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå