Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... har gått for fort i lange tider (ca. 15 min.). ligger den imidlertid en halvtime etter skjema (02.17) og er direkte årsak til at jeg ikke har lagt meg!!! Jeg har selvfølgelig forsøkt å stille den, men den later til å leve sitt eget liv. Noen som kan fortelle meg hva som skjer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Admin'C
Skrevet

det kan hende at batteriet på hovedkortet er begynt å bli gåent, det er bare å skifte det, men først kan du jo se om klokken er riktig i bios og om du har stilt inn riktig tidssone osv siden maskinen har automatisk oppdatering av klokken kan dette skje hvis du har valgt feil tidssone og slikt

Skrevet

Tidssone etc. er riktig. Nå går klokken ytterligere 15 min. for sakte, så det med batteriet er sannsynligvis ikke noe dårlig tips. Lurer imidlertid fremdeles veldig på hvorfor klokken på maskinen før dette alltid har gått for fort. Den har automatisk stilt seg til/fra sommertid, men har altså gått for fort.

Skrevet

du kan jo stille klokka til hva du vil, bois-klokka er bare en referanse som windows bruker. Stiller du den 15min før bios-klokka så skal den gå 15min før.

Skrevet

Bruk Windows XP da bruker den Atom-Tid og er alltid oppdatert korrekt.

Viva

Skrevet

Det artige er at nå går den 12 min. for fort igjen uten at jeg har foretatt meg noe som helst...

Skrevet

Enkelte program kan ta over PC'en fullstendig og "stoppa" klokka mens dei køyrer. Det har eg opplevd sjølv. Kanskje det kan gå andre vegen, òg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...