Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hittil hatt et problemfritt svangerskap. Er nå 27 uker på vei. Da jeg sto opp idag tidlig følte jeg meg litt kvalm.. Nå, noen timer senere, er jeg blitt skikkelig kvalm og føler meg ikke i form. Er det noen andre som har vært plagd med kvalme så sent i svangeskapet, eller tror dere dette kun er en liten "influensa"/andre grunner?

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Det går omgangsyke nå da. Kanskje du har blitt smittet av det?

Skrevet

Nja det er jo mulig da.. kjenner ingen som har det, men man vet jo aldri.. Skal uansett på kontroll hos jordmor i morgen, kan jo spørre henne da.

Kjipt det her da. Men så lenge det ikke er noe fare for fosteret går det bra!

Skrevet

Sover du på ryggen? Da kan det være at du har klemt hovedpulsåren, slik at du får lite blodtilførsel. Det blir du kvalm av..

Skrevet
Sover du på ryggen? Da kan det være at du har klemt hovedpulsåren, slik at du får lite blodtilførsel. Det blir du kvalm av..

Nei, klarer ikke sove på ryggen. Sover halvveis på magen, halvveis på siden. Er voldsomt magesover, og klarer ikke sove om jeg ikke sover med hodet ned i puten.. legger eventuelt en pute under brystene, og sover på magen fullt og helt. Litt off topic da, men snakka med jordmor om dette om å sove på magen (var litt redd for at barnet skulle få vondt) - og da sa hun at noen klarer å sove på magen ut hele svangeskapet! Hvordan får de det til sier jeg bare? *vil lære*

Skrevet

Ja, det fatter ikke jeg heller.. Jeg har ikke sjans til å ligge på magen i det hele tatt nå.. Men jeg sliter litt for jeg bikker meg over på ryggen i søvne og det resulterer ofte i kvalme..

Skrevet

Jeg har begynt å bli kvalm (igjen) den siste uka. Såvidt jeg skjønner er det ikke så helt uvanlig at man blir kvalm mot slutten av svangerskapet. Ekstra mye hormoner i systemet igjen, går jeg ut fra... Jeg bare krysser fingrene for at det ikke blir like ille som det var mellom uke 6 og 17/18. :eeeh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...