Gå til innhold

Starter, men går ikkje framover


Gjest prøtte

Anbefalte innlegg

Har ein volvo 340 87mod, som går som ei kule. Dvs, gikk.

For ca tre veker sidan merka eg den byrja "dra" dårleg, og dei påfølgande dagane vart det værre og værre. Den ville ha full chok og nesten full gass for å i det heile tatt gå framover. Ved siste start var det så vidt den bevega på seg i det heile, på full pinne, og no har den fått stå i nesten to veker.

Har blitt fortalt at det kan være clutch eller giren som er dårlig.. men kordan finn eg ut hvilken?

Og kor mykje vil det eventuelt koste å få det reparert.... Er mulig det er på tide å avlive, men samtidig går den jo så bra, og det er ikkje meir enn ein mnd sidan den fikk nytt batteri og filter og gode greier. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nokså sikker på at det er clutch og ikke gir som er ødelagt, dvs. clutchen er en slitedel og er nå utslitt. Jeg endte på drøyt 8000 for clutchbytte i min, men det var en større bil som også fikk byttet litt mer enn bare clutchplate når den likevel var demontert, du slipper billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg betalte drøyt 2000 for selve clutchsettet, i tillegg kom en hel del arbeid siden clutchen ikke akkurat sitter lett tilgjengelig. Jeg vil tippe du slipper billigere for selve clutchsettet, siden du har en mindre bil med mindre motor. På min ble det også byttet hydraulikk til clutchen, men hvor stor del av regningen dette var vet jeg ikke. Jeg ser på nett en påstand om at 340/360 skal være vanskelige å skru når man skal gjøre noe på clutch/girkasse, men om dette er fakta eller bare en irritert hobbymekker som ikke finner ut av ting vet jeg ikke.

Jeg tror det beste er om du rett og slett spør på verksted hvor mye de tror det vil koste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...