Gå til innhold

Hvilke småting gjør deg sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags småting ved andre mennesker gjør deg provosert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal innrømme jeg blir smålig provosert når folk står i veien for meg. Og det er det jo egentlig ingen grunn til, det er jo bare å gå rundt dem, og dessuten er jeg kanskje like mye i veien for dem. Men klarer ikke tenke på det akkurat der og da *flau*

Og når jeg ser foreldre som duller og dikker med store unger.... skjønt det er jo overhodet ikke min business.

Skrevet

Venner eller folk man ikke kjenner?

Folk man ikke kjenner, men som man treffer i ulike situasjoner i hverdagen:

* Sniking i køer, spesielt kassakøer. Brautende folk som plutselig popper opp og "overtar" butikkdamen når det endelig var din tur og du har stått fint i ro og ventet på tur... For ikke å snakke om folk som stikker av med parkeringsplassen som jeg har ventet på. Da klikker jeg!

* Folk som er uhøflige i trafikken, eller som griskjører. Alltid noen som skal råkjøre gjennom sentrum der unger og andre fotgjengere ferdes mest. Det provoserer meg veldig!! Også andre råkjørere som jeg treffer i trafikken. Noen ganger kommer de hylende mot meg i 130, så jeg nærmest får skjelven etterpå. (Sånne anmelder jeg, hvis jeg klarer å registrere bil, fører eller bilnummer.)

* Uhøflige eller sure/uinteresserte butikkfolk, eller andre ansatte på steder som jeg kunde/bruker av i hverdagen.

* Mødre som ikke tåler at noen snakker til ungene deres når de selv ikke gidder å reagere når ungene gjør noe galt eller plager andre.

* Folk som bemerker hva andre (fremmede) gjør, uten at de har noe med det. F.eks. folk som kommer bort til andre og sier at de burde ikke spise fet mat siden de er tjukke, røyke siden de er gravid eller lignende. De vet det sikkert selv!!

* Folk som utnytter trygdesystemet og lever som grever. Vet om noen sånne.

Enten ved at de er for syke til å jobbe, men det er bare i arbeidstiden. Ellers i døgnet og i helgene er de friske som bare f'en, er med på alt som skjer. Fester og turer, reiser på lange flotte turer med venner. Har store flotte hus og biler, alltid nye klær og bruker penger som gress. I tillegg jobber de kanskje svart.

Dette gjelder også samboere som oppgir at de ikke bor sammen, men gjør det.

Og det gjelder mødre eller par som popper ut den ene ungen etter den andre, uten å noengang ha tjent en krone selv, og har heller ingen planer om å begynne med det. I tillegg klager de over hvor fælt de har det og hvor lite de får. FÅR??

Det provoserer meg!! Jeg betaler myyye skatt, og synes det er fælt at pengene kal gå til slike folk som er unge og friske og burde ha jobbet, mens det i helsesektoren skjæres ned på alt og gamle folk må ligge på gangen og dø.

Uff, kjenner jeg blir provosert bare ved tanken...

Skrevet

* folk som går i veien (og har med handlevogner inn i trange butikker. Hallo, handlevogna er til matbutikken, og dit går du ETTER at du har sneglet deg rundt i interiør- og klesbutikkene). Jeg går forresten sikkert også i veien.

* uoppmerksomme folk i kassa (gjelder stort sett klesbutikker)

* dårlige varer; når mye mat har gått ut og holder på å gå ut på dato, dårlig frukt (komplett med store bestander av småfluer) og det er den eneste butikken man har i gangavstand :sjenert:

* små fremmede barn som plutselig hyler i 180 desibel rett ved siden av meg.

* fjortiser med moped

Tja, det er vel de tingene fremmede kan bidra med for å få meg sint.

Skrevet

Jeg lar meg irritere av de samme tingene som er remset opp tidligere, men sint kan jeg ikke si at jeg blir.

Skrevet

Jeg fokuserer ikke på alt som er galt.....

Skrevet

*Galme folk (spesielt damer føler jeg) som klager på frekke ungdommer, men så er det de som slenger frekke kommentarer. F.eks: Stod i lang kø på rema hin dagen. Kom en dame på siden av meg som jeg først ikke så. OI unnskyld sier jeg, jeg så det ikke. Så flyttet jeg meg fint tilside så hun kom forbi. Drittunge slengte hun etter meg da.. ble rett og slett paff!

*Folk som sniker i kø og later som ingenting.. grrr

*Kassadamer som er for opptatt i telefonen til å snakke med deg når du betaler. eller slafser på en gammel ekkel tyggis..

*Folk som forhåndsdømmer andre! :sukk:

*Fjortiser som skriker deg i øret hvor enn du er :rope:

masse egentlig :P hehe

Skrevet

For å nevne noen få ting..

At folk piller,småjabber,disser med føttene eller lignende mens jeg ser tv,eller leser.

Overdreven smatting når en spiser,laaaange detajerte ubetydelige småting når en forteller noe.Nåe en egentlig bare kan komme til pointet.

Når noen snakker for treigt.

Telefonselgere.

........urk..Nei det er så mye.Kommer ikke på alt.

Skrevet

At folk sniker i køer, bryter avtaler og at de snakker sakte (lange, uviktige setninger går fint, så lenge det ikke går så saaaakte!)

Skrevet

Bilister som ikke bruker blinklys

Folk som går tur med hunden løs

Folk som ikke respekterer eiendomsretten - men spasererer rett gjennom vår hage

Gjest sykkelguri
Skrevet

Jeg blir irritert på forskjellige ting til forskjellige tider, men EN ting blir jeg alltid skikkelig irritert over. Og det er når mannen min har lånt sykkelen min en snartur og IKKE stiller ned setet igjen etterpå. Sykkelen min står ute og er grei å låne for en snartur til dvdsjappa etc, det er helt greit. Men det er ikke greit når jeg kjapt tar sykkelen og hiver meg på og oppdager at setet er milevis oppe i luften! Da blir jeg grrrrrrrrrrrrrrr..... og må stoppe og selvsagt plundre med den vribare knotten som får setet løst nok til at jeg kan justere det lavere ned slik jeg må ha det for å nå ned til pedalene! Mannen har selvsagt skrudd igjen knotten drithardt når HAN justerte setet opp. Det gjør meg skikkelig pissed. Sikkert fordi vi stort sett bruker sykkelen til kjappe ærend. Mannen har jo flere dritdyre sykler selv som han ikke kan bruke til kjappe ærend fordi a) de står inne i boden (tåler ikke regn og vær seff) og b) de er så dyre og fristende for tjuver at han ikke vil ha den stående utenfor butikk. Det er treningssykler han har.

Han skjønner ikke at jeg blir så dritsur for at han "glemmer" å justere tilbake setet. Men det blir jeg, hver gang.

Når det er sagt, er det ikke så mye annet med den mannen som irriterer meg da, heldigvis :-)

Skrevet

Jeg blir dritirrritert hvis jeg skal ut og fly og de ved boarding ber om at de med småbarn og de med seterader fra x til x får gå inn først, og man likevel opplever at folk pusher seg fram og nekter å slippe folk fram. Folk respekterer ikke dette for fem flate øre.

Skulle følge mine små kusiner til flyet da de skulle fly alene en gang, og vi kom nesten ikke frem pga andre folks trengsel. De som sitter på de fremre seteradene avslører seg dessuten når de sperrer hele gangen for resten som vil inn i flyet. Slutter aldri å irritere meg over det, og skulle ønske besetningen snakket hardt til de som sniker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...