kitekatt Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg kjøpte Chanels sin vannfaste, men den er så vond å få av, selv med L'oreals sminkefjærner 8den todelte for vannfast sminke) Får jo SÅR rundt øynene!! Har lest her inne om vannfaste som kan fjernes med varmt vann? Kan dere anbefale noen? Og holder de i regn og snø?
kitekatt Skrevet 12. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg kjøpte Chanels sin vannfaste, men den er så vond å få av, selv med L'oreals sminkefjærner 8den todelte for vannfast sminke) Får jo SÅR rundt øynene!! Har lest her inne om vannfaste som kan fjernes med varmt vann? Kan dere anbefale noen? Og holder de i regn og snø? Nå har jeg lest litt her inne og det er visst en fra Clinique og en fra kanebo (38) som skal være av denne typen. Er disse gode? Må ikke drysse, og jeg trenger mest volum enn lengde egentlig.
Sekretæren Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg liker Kanebo 38 veldig godt. Jeg bruker den som ikke gir volum, men bare lengde. Den drysser ikke. Har hørt mye bra om den andre, den du trenger. Mer volum. Når mascaraer begynner å bli gamle så drysser de uansett, synes jeg.
Fantomina Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
kitekatt Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg synes Kanebo 38 grader er super. Jeg bruker den som har stor børste. Det eneste jeg har å utsette på den er at den bruker litt lang tid på å tørke, men det er ikke et spesielt stort problem. Æsj, ser ikke ut som de har den på strawberrynet...
Gjest Deception Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Det finnes etterhvert mange slike mascaraer. Modelco LashXtend (gir dessverre lite volum), den røde og hvite mascaraen fra L'Oreal med to børster, Blinc Kiss Me, samt Too Faced Lash Extension. Jeg har akkurat bestilt sistnevnte, men har ikke fått den.
laperla Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Nå har jeg lest litt her inne og det er visst en fra Clinique og en fra kanebo (38) som skal være av denne typen. Er disse gode? Må ikke drysse, og jeg trenger mest volum enn lengde egentlig. Den fra Clinique heter Lash power. Annen variant er Double wear fra Estee Lauder. Ingen av disse er vannfast, men jaggu nummeret inntil. Mest fornøyd med Double wear, gir masse lenge og godt med volum om en legger to lag og jobber litt med mascaraen. Det negative med disse her er at jeg fikk tørr og sår hud rundt øyene pga. det varme vannet og/eller at en må gi litt for å få vekk mascaraen.
kitekatt Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2008 Den fra Clinique heter Lash power. Annen variant er Double wear fra Estee Lauder. Ingen av disse er vannfast, men jaggu nummeret inntil. Mest fornøyd med Double wear, gir masse lenge og godt med volum om en legger to lag og jobber litt med mascaraen. Det negative med disse her er at jeg fikk tørr og sår hud rundt øyene pga. det varme vannet og/eller at en må gi litt for å få vekk mascaraen. Ok, jeg bestilte Clinique sin tenkte å bruke øyesminkefjerner til å ta det av. bruker jo kajal og skygge også Men disse andre vannfaste er jo ikke til å få av selv med sånn to-fase sminkefjerner så regner med at den som skal gå av med varmt vann går av med slik?
laperla Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Ok, jeg bestilte Clinique sin tenkte å bruke øyesminkefjerner til å ta det av. bruker jo kajal og skygge også Men disse andre vannfaste er jo ikke til å få av selv med sånn to-fase sminkefjerner så regner med at den som skal gå av med varmt vann går av med slik? Du får ikke fjerna den mascaraen med sminkefjerner. Har prøvd, og det funker ikke. Damene i parfymeriene sier det samme, eneste som funker er varmt (jo varmere, jo fortere forsvinner den) vann. Men ingen problem å få fjernet altså, men som sagt, bruk varmt vann (gjerne på bomullspad'er og holde de over øyene en kort stund). En vil jo gjerne ha vipper og hud igjen rundt øyene.
kitekatt Skrevet 12. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2008 Du får ikke fjerna den mascaraen med sminkefjerner. Har prøvd, og det funker ikke. Damene i parfymeriene sier det samme, eneste som funker er varmt (jo varmere, jo fortere forsvinner den) vann. Men ingen problem å få fjernet altså, men som sagt, bruk varmt vann (gjerne på bomullspad'er og holde de over øyene en kort stund). En vil jo gjerne ha vipper og hud igjen rundt øyene. Ja ok det må uansett være bedre enn de helt vannfaste som aldri går helt av med noe Er avhengig av vannfast på vinteren da jeg ikke bruker paraply når det snør, men hette/ lue. Å vakle avgårde med en 4 åring i ene hånda, ryggsekk og paraply i den andre tidlig morgen, er dårlig plan..hehe. Så må ha sminke som tåler litt vann.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Jeg har brukt Kanebos 38 grader i mange år, og er veldig fornøyd med den. Har prøvd andre mascaraer innimellom, men vender alltid tilbake til Kanebo. Angående fjerning: Bruk masse varmt vann og "dra av" mascaraen. Mye bedre enn å gni, hvilket neppe er bra for hverken vipper, hud eller øyne. Jeg kan iallefall ikke se at mine vipper har tatt skade av dette etter nesten 10 års bruk. Resten av øyensminken fjerner jeg med vanlig øyensminkefjerner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå