nettengel Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hei Har tanket opp igjen min PC og har tatt sikkerhetskopi av filene knyttet til Outlook express. Har nå lest mange forskjellige tips om hvordan jeg skal få kopiert disse filene inn i Outlook Express igjen men jeg får det ikke til.. Er det lettere å kopiere filene inn i outlook eller windowsmail er det også en mulighet. Noen som kan bidra med noen tips??
Gjest ferale Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 "har tatt sikkerhetskopi av filene knyttet til Outlook express" Hvilke filer mener du her? Kjørt du ekspoter funksjonene i Outlook, eller kopierte dy fysisk filene.dbx ? Det jeg (jobber som IT-konsulent) pleier å gjøre er å hake av vise skulte filer (under verktøy mappe alternativer) for så å gjøre et søk på c: etter filen: inboks.dbx hvhis norsk OS, eller inbox.dbx hvis engelsk os. Så åpner du mappen disse filene ligger. Dette er dine epost filer (som inneholder alle eposter). Kopier sp evt gamle filer inn her, og ertsatt disse på din nye tanket pc. (evt ta back hvis du vil ha de gamle) Dette er den sikreste men kanskje ikke den enkleste måten å gjøre dette på, da OE ikke har skikkelig måte å gjøre dette på via eget program, da jeg av og til opplever at export/import ikke alltid fungerer i OE.
nettengel Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Hei Jeg kopierte fysisk filene som har format dbx. Har prøvd å gjennoprette filene men når jeg prøver å importere dem er mappen med filene tom:( Mulig det er måten du beskriver som er løsningen. Jeg prøver! Takk for hjelpen så langt
Gjest ferale Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Du må nok ha på "vi skjulte filer" for at den skal finne katalogen hvor filene ligger i da disser ligger i skjult system mappe til windows. Lykke til uansett. Fortell gjerne hvordan det gikk..
nettengel Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Takk for hjelpen så langt... Men jeg er ikke helt i mål ennå! Nå ligger alle de kopierte dbx filene sammen med de nye filene men hvordan får jeg dem nå opp i Outlook express?? Om jeg prøve å kopiere mappen med sendte elementer over i den nye mappen får jeg en feilmelding.."kan ikke kopiere outlook Express, målmappen er den samme som kildemappen! Akkurat nå føle jeg meg så jæ... dum!!
Gjest ferale Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 (endret) Usikker på hva du egentlig har gjort. Men det skal bare ligge en av hver *.dbx filer i mappen. Se bilde her. Slik skal det noenlunde se ut . Du skal ihverfall ha filene innboks, sendte elementer, slettede elementer, alle med .dbx edit: typo Endret 12. november 2008 av ferale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå