Gjest Gjest- Mari* Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Da jeg hentet min lille gutt i barnehagen, så var alle sammen ute.. det er jo flott.. barn elsker jo å være ute Da jeg skulle skifte på han så var han så våt.. sokkene, strømpebuksen og buksen var helt gjennomvåt... jeg har gang på gang sagt til de som jobber der at vinterskoene IKKE er vanntette, han har støvler i barnehagen.. Han var knall rød på beina, og han sa at han frøs... Sa ingenting til de da jeg gikk i går, for da var jeg så sint at jeg hadde kjefta de huden full.. skal følge han opp i barnehagen i dag, da skal de få høre det..
Gjest ghos Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 javel? legg igjen vinterskoa hjemme da
Lizzie Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg tenker som så at de som jobber i barnehagen har mange unger og sikkert fire så mange ganger sko og støvler å holde oversikt over. Jeg ville ikke sendt med vintersko som ikke var vanntette i vått høstvær i det hele tatt. Men det er meg da.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg tenker som så at de som jobber i barnehagen har mange unger og sikkert fire så mange ganger sko og støvler å holde oversikt over. Jeg ville ikke sendt med vintersko som ikke var vanntette i vått høstvær i det hele tatt. Men det er meg da. Det er meg også, hvorfor sende med klær og sko som ikke holder mål på denne årstiden? Det er jo kanskje ikke noe problem bare man får klaget og skreket om idiotiske barnehageansatte etterpå...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Du kan da ikke bli sur på barnehagen for at du selv har sendt med gutten dårlig utstyr. Støvler er veldig kalde å gå med, og ikke noe godt alternativ til ordentlige vintersko. Når de skal kle på ørten unger er det kanskje ikke så lett å huske på at en av ungene ikke har ordentlige sko å ha på seg. Om ungen har ett par vintersko, og ett par støvler, så er det et naturlig valg å velge vinterskoene når det er kaldt ute. Kjøp ordentlige sko til ungen, du.
la Flaca Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg har lært meg å ikke stole på at de i barnehagen bruker skjønn. Kan for eksempel ikke ha bomullsluer, ulluer og vindtett "overtrekkslue" liggende i skapet samtidig, for da kommer bomullslua på selv om det er kaldt, og ullua når det er 15 grader og sol. "Vi tar bare på det første og beste vi finner i skapet vi", sier de. Så jeg tar med meg det jeg ikke vil ungene skal bruke akkurat den dagen og lar det ligge i bilen. Så ikke sett igjen vinterskoene hvis de ikke tåler fukt i det hele tatt! Ungene må uansett ha sko som tåler litt vann på denne årstida. Mine har vannavstøtende vintersko til 800,- paret. Men barnehagen kan finne på å ta på støvler i kulda likevel. Her om dagen var jentungen iskald, i regntøy og støvler, selv om hun har en super vinterdress og gode sko. Det var ikke vått og regn, derimot nærmere null grader. Skjønner ikke hva de tenker på enkelte ganger. Man må jo overlate et minimum av vurdering i forhold til klær til de ansatte. Men det ble tatt opp på en helt grei måte, så nå håper vi det bedrer seg.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg har lært meg å ikke stole på at de i barnehagen bruker skjønn. Kan for eksempel ikke ha bomullsluer, ulluer og vindtett "overtrekkslue" liggende i skapet samtidig, for da kommer bomullslua på selv om det er kaldt, og ullua når det er 15 grader og sol. "Vi tar bare på det første og beste vi finner i skapet vi", sier de. Så jeg tar med meg det jeg ikke vil ungene skal bruke akkurat den dagen og lar det ligge i bilen. Så ikke sett igjen vinterskoene hvis de ikke tåler fukt i det hele tatt! Ungene må uansett ha sko som tåler litt vann på denne årstida. Mine har vannavstøtende vintersko til 800,- paret. Men barnehagen kan finne på å ta på støvler i kulda likevel. Her om dagen var jentungen iskald, i regntøy og støvler, selv om hun har en super vinterdress og gode sko. Det var ikke vått og regn, derimot nærmere null grader. Skjønner ikke hva de tenker på enkelte ganger. Man må jo overlate et minimum av vurdering i forhold til klær til de ansatte. Men det ble tatt opp på en helt grei måte, så nå håper vi det bedrer seg. Dette er jo helt lavmål! Dette må jo være en barnehage som er åpnet som tiltak for kronisk arbeidsløse(sky) mennesker?
Gjest Gjest - Mari* Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Du kan da ikke bli sur på barnehagen for at du selv har sendt med gutten dårlig utstyr. Støvler er veldig kalde å gå med, og ikke noe godt alternativ til ordentlige vintersko. Når de skal kle på ørten unger er det kanskje ikke så lett å huske på at en av ungene ikke har ordentlige sko å ha på seg. Om ungen har ett par vintersko, og ett par støvler, så er det et naturlig valg å velge vinterskoene når det er kaldt ute. Kjøp ordentlige sko til ungen, du. ordentlige sko har han!!! han har 2 par sko som og det går an å bytte!!! Ansatte i barnehagen skal gå rundt å sjekke barn om de har tørr bleie og tørre klær!! Det er jo oppgaven til de som jobber i barnehage!!! Selv om du ikke reagerer så sterkt på dette her, så har du et stort problem!!! Godtar du at ungen din skal være kald og våt... javel.. stakkars ungen din.. forresten.. så håper jeg at du ikker mor... jeg gir i så fall beskjed... vet ikke hva dere andre gjør... det gir er blanke f... i.!!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 ordentlige sko har han!!! han har 2 par sko som og det går an å bytte!!! Ansatte i barnehagen skal gå rundt å sjekke barn om de har tørr bleie og tørre klær!! Det er jo oppgaven til de som jobber i barnehage!!! Selv om du ikke reagerer så sterkt på dette her, så har du et stort problem!!! Godtar du at ungen din skal være kald og våt... javel.. stakkars ungen din.. forresten.. så håper jeg at du ikker mor... jeg gir i så fall beskjed... vet ikke hva dere andre gjør... det gir er blanke f... i.!! Ordentlige vintersko er vanntette Din unge har ikke vanntette sko, ergo har ikke ungen din ordentlige sko. Mine unger HAR vanntette vintersko, de, så de går ikke rundt og er våte og kalde. Hvorfor har du kjøpt sko som ikke er vanntette da? Hva er vitsen med å ha to par sko stående, og så kan ingen av dem brukes når det er vått ute?
la Flaca Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Dette er jo helt lavmål! Dette må jo være en barnehage som er åpnet som tiltak for kronisk arbeidsløse(sky) mennesker? De skylder på at barnehagen er nyoppstarta og at det er så mye annet å passe på. Men det er en del av de ansatte som virker rimelig fed-up av jobben sin ja. Mari; siden du ikke skrev at han har andre vintersko også, så tror jeg mange konkluderte med at støvler var eneste alternativ.
Gjest *lucky* Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Impregnering(eller hvordan det staves) må gjøres en gang i uka med vintersko.
Gjest *lucky* Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Jeg har lært meg å ikke stole på at de i barnehagen bruker skjønn. Kan for eksempel ikke ha bomullsluer, ulluer og vindtett "overtrekkslue" liggende i skapet samtidig, for da kommer bomullslua på selv om det er kaldt, og ullua når det er 15 grader og sol. "Vi tar bare på det første og beste vi finner i skapet vi", sier de. Så jeg tar med meg det jeg ikke vil ungene skal bruke akkurat den dagen og lar det ligge i bilen. Så ikke sett igjen vinterskoene hvis de ikke tåler fukt i det hele tatt! Ungene må uansett ha sko som tåler litt vann på denne årstida. Mine har vannavstøtende vintersko til 800,- paret. Men barnehagen kan finne på å ta på støvler i kulda likevel. Her om dagen var jentungen iskald, i regntøy og støvler, selv om hun har en super vinterdress og gode sko. Det var ikke vått og regn, derimot nærmere null grader. Skjønner ikke hva de tenker på enkelte ganger. Man må jo overlate et minimum av vurdering i forhold til klær til de ansatte. Men det ble tatt opp på en helt grei måte, så nå håper vi det bedrer seg. Bytt barnehage!!
Gjest Elastica Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Jeg er glad jeg har og har hatt barna mine i en barnehage hvor det jobber oppegående mennesker, hvor det å bruke skjønn i slike situasjoner inngår som en naturlig del av hverdagen. Aldri har jeg hentet unger som er våte, enten på grunn av vær eller mangel på ny bleie. De ansatte er omsorgsfulle, seriøse og flinke. Hvis jeg hadde opplevd noe slikt, hadde jeg nok sagt fra, om enn på en saklig og rolig måte. Jeg synes man skal kunne forvente at de ansatte hver dag vurderer om det er best å ha på vinterdress eller regntøy, eller velge passende skotøy av de alternativene vi har satt igjen. (Ellers ville jeg bare benytte anledningen til å si at det finnes utrolig mange flinke ansatte i barnehager rundt omkring - jeg har tillit til hver eneste en av de som jobber i "vår". Stå på! )
la Flaca Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 Bytt barnehage!! Har venta i 2 år på å få plass i barnehagen som ligger i vårt nærområde, så jeg kommer heller til å ta jobben med å "oppdra" dem. Det er viktigste for meg er at ungene trives, og det gjør de faktisk. Så noe må de gjøre rett.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #15 Skrevet 12. november 2008 Jeg er så glad jeg ikke jobber i barnehage!!!! En haug med unger, og en enda større haug med klær og sko som skal brukes på ulike måter. Noen har vannavstøtende sko, andre har ikke. Hadde man tatt på støvlene en kald og tørr vinterdag, så hadde nok det vært feil også. Og når de står der med tjue unger som skal ut samtidig, så er det nok ikke alltid like lett. Og ved den minste feil, så blir de skjelt huden full. Jeg hadde klikket etter en dag... Ja, selvsagt skal de passe på ungene, at de har det bra og ikke fryser. Men dere som skriver i disse barnehagetrådene skal alltid skjelle ut, gi de en lekse, ta for dere styreren, sette advokat på barnehagen og det som verre er... Hvorfor ikke være litt mer ydmyke, snakke skikkelig til de som jobber der når dere er misfornøyd med noe. Si fra hvordan dere vil ha det, så hører de nok etter. De passer ungene deres dag etter dag, år etter år...Skryter dere hver dag ungene deres er varme, rene, mette og har hatt en fin dag?? Selvsagt forventer man dette, men en og annen dag kan man oppleve at det ble vått og kaldt og noe som gikk ikke helt etter boken. PS! I min barndom var vi pakket inn i bobledresser, skjerf, votter, luer, cherox osv. så vi knapt kunne røre oss. Husker likevel godt at vi var både røde og blå av frost og hadde neglebitt da vi kom inn. Det skjer...
Gjest Gjest -Mari* Skrevet 12. november 2008 #16 Skrevet 12. november 2008 Nå begynner jeg å bli lei av de som hele tiden maser om skoene han hadde på seg, ikke er vanntette... må bare si at jeg hadde jeg gidd MANGE beskjed til de i barnehagen,de vinterskoene jeg hadde der og da til ham,var IKKE vanntette og han har støvler med ull i som han kunne bruke i stede!!!!! Sånn... da er det klart.. I en barnehage,skal foreldre føle seg trygge.. Jeg har ikke lyst å gå rundt å være redd for at han ikke har tørr bleie eller tørre klær ,forvente at han skal være tørr og ikke kald når jeg henter ham,ikke kald og våt som han var!!! Det håper jeg dere andre mødre med barn i barnehage forstår... Han har nok av bytte klær og gode dress i barnehagen, det er ikke meg som er problemet her.. det er de ansatte som ikke har vært flinke nok til å se etter gutten min... ( ja, jeg vet at de skal ta vare på mange andre barn, men jobben er uansett å sjekke ALLE barn )
Gjest Elastica Skrevet 12. november 2008 #17 Skrevet 12. november 2008 PS! I min barndom var vi pakket inn i bobledresser, skjerf, votter, luer, cherox osv. så vi knapt kunne røre oss. Husker likevel godt at vi var både røde og blå av frost og hadde neglebitt da vi kom inn. Det skjer... Kanskje fordi dere ikke kunne røre dere. Forresten, helt enig med deg i resten av innlegget ditt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. november 2008 #18 Skrevet 12. november 2008 Nå begynner jeg å bli lei av de som hele tiden maser om skoene han hadde på seg, ikke er vanntette... må bare si at jeg hadde jeg gidd MANGE beskjed til de i barnehagen,de vinterskoene jeg hadde der og da til ham,var IKKE vanntette og han har støvler med ull i som han kunne bruke i stede!!!!! Sånn... da er det klart.. Hvorfor har du egentig de skoene der da? Vintersko som ikke er vanntette høres helt ubrukelig ut i mine øyne.
maja25 Skrevet 12. november 2008 #19 Skrevet 12. november 2008 Jeg jobber selv i barnehage , og mener det er vår jobb å kle på barna etter hva slags vær det er ute.. kan ikke skyldes på ny bhg +++ jobben vår er å passe på barna - og at de har det bra! Vi anbefaller våre foreldre om å ha klær til all slags vær i barnehagen, så vi kan kle på det som trengs den enkelt dagen. Kan være kaldt tidli på dagen, og varmt på ettermiddagen... norskt vær Jeg mener også at får vi beskjeder om noe sko el klær til ett barn, skriver vi ned beskjeden, og hjelper hverandre til å huske på. Er derfor vi er det.... - men vi oppfordrer til vantette vintersko - og i steden for støvler om vinteren er cherox bra
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #20 Skrevet 12. november 2008 Nå begynner jeg å bli lei av de som hele tiden maser om skoene han hadde på seg, ikke er vanntette... må bare si at jeg hadde jeg gidd MANGE beskjed til de i barnehagen,de vinterskoene jeg hadde der og da til ham,var IKKE vanntette og han har støvler med ull i som han kunne bruke i stede!!!!! Sånn... da er det klart.. I en barnehage,skal foreldre føle seg trygge.. Jeg har ikke lyst å gå rundt å være redd for at han ikke har tørr bleie eller tørre klær ,forvente at han skal være tørr og ikke kald når jeg henter ham,ikke kald og våt som han var!!! Det håper jeg dere andre mødre med barn i barnehage forstår... Han har nok av bytte klær og gode dress i barnehagen, det er ikke meg som er problemet her.. det er de ansatte som ikke har vært flinke nok til å se etter gutten min... ( ja, jeg vet at de skal ta vare på mange andre barn, men jobben er uansett å sjekke ALLE barn ) Vi har skjønt at du har sagt til dem mange ganger at skoene ikke er vanntette, ja. Det er bare det at du ikke later til å skjønne at a) det er mange unger å holde styr på, og mye pes når alle skal kles på, så ikke sikkert man i farten tenker på at noen foreldre kan finne på å sende med ungen sko som ikke er vanntette b) det kan hende de ikke ville ta på støvlene fordi støvlene var for glatte under, for kalde osv. Kjøp nå bare vanntette sko til ungen! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det allerede? Ville du selv heller gått med glatte, stive støvler enn med ordentlige vintersko? Det ville ikke jeg. Støvler er ubehagelige, ullfor eller ei. Det er en grunn til at de fleste foretrekker å gå i vintersko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå