Gå til innhold

Hostes i fra sans og samling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få ut litt frustrasjon.For jeg holder på å bli gaaaal :blink:

For andre høst/vinter på rad hoster datteren min døgnet rundt pga for store mandler.Det er naturligvis mest om natten.Ingenting hjelper så det må gå sin gang sier legen.

Men hvem i svarte....helv.... er det som tåler å gå søvnløs natt etter natt etter natt etter natt da??????Foreldre som blir gale av søvnmangel og et barn som er konstant trøtt pga manglende kvalitetssøvn.....hæææ???Sånn skal det være i ett år til????

Hvorfor har det plutselig blitt en grense på 5 år for å ta mandlene da????

Det hjelper ikke med hostesaft,nesespray o.l,og det er hver natt......hver eneste natt....host host host host.Mest av alt blir jeg frustrert fordi datteren min aldri får en god natt søvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sikkert noe med narkosen å gjøre. Husker du ikke saken for et par år siden men jenta på tre år som skulle ta mandler. Hun ble syk av narkosen og døde nesten. Fikk alvorlig hjerneskade.

Skrevet

Jo jeg husker det.Følgende sto i artikkelen:

- Dette var et inngrep på en pasient som hadde flere fysiske forhold som gjør at dette ikke var en helt vanlig operasjon.

Betyr kanskje at barnet var sykt på andre måter også?Men jeg vet at operasjoner kan medføre risiko.Datteren min har passert 4 år og er like stor som en fem-åring :)

Jeg var svært frustrert idag (altfor)tidlig.Håpet mitt er at hun vokser det av seg,på den annen side skjer det i 3 års alderen.Nei,får smøre meg med enda litt tålmodighet.Har bestilt time til biopat idag,kanskje kostendring kan hjelpe?

Skrevet

å huff da. føler med dere :klemmer:

husker selv når jeg hadde problemer med mandlene hvor utrolig plagsomt det var! Jeg fikk heller ikke fjernet de før jeg var fylt 5 :s fikk ikke sove,klarte ikke svelge mat pga hovne mandler etc. absolutt ikke noe stas :(

er dette lovsatt at en må være fylt 5, eller er det sånn av hvis en plages veldig av det kan jeg komme til før?

Skrevet

Ikke for å late som jeg er lege, men nattehoste er veldig ofte et tegn på astma...

Vi hadde det som deg for to år siden.

Først hostet barnet vårt til det spydde 3-4 ganger om natten i 5 uker. Jeg gjorde alltid klar 3 dyner om kvelden før vi la oss, og neste dag gikk alt i vaskemaskinen... Vi har aldri hatt så rene dyner som vi hadde i den perioden.

Legen fant hovne mandler, men ingenting hjalp mot det heller.

Til slutt tok han allergitest, som viste allergi mot husstøvmidd, og hun fikk allergitabletter og astmamedisin, pluss at jeg rundvasket hele rommet hennes og fjernet alle støvsamlerne barn alltid har på rommene sine.

4. dagen etterpå begynte hun å bli bedre.

God bedring til jenta di!

Håper du har avlastning, så du får sovet litt av og til.

Skrevet
Ikke for å late som jeg er lege, men nattehoste er veldig ofte et tegn på astma...

Jeg tenkte også på astma/støvallergi. Er dette blitt utredet?

Jeg pleier å ha perioder der jeg "hoster meg ihjel". I fjor høst hostet jeg nesten kontinuerlig i fire måneder. Både jeg og sambo holdt på å bli gale. En god natts søvn visste vel ingen av oss hva var. Og hver gang jeg spiste så sto jeg i fare for å hoste til jeg spydde etterpå. Jeg var kjempesliten i hele kroppen. Det å hoste hele tida gjør deg sliten, og det begynner å verke i brystet pga påkjenningen. Jeg gikk til legen og fikk konstatert soppforekomst bakerst i munnen/i svelget. Jeg fikk et middel mot dette, og hosten ga seg. :)

Det kan være så mye som forårsaker unaturlig mye hosting. Og husk at allmennleger ikke kan vite alt, så om legen tror det er mandlene som er skyld i hostingen kan det likevel være lurt å få sjekket ut andre mulige årsaker også.

Skrevet

Vi hadde det som deg for to år siden.

Først hostet barnet vårt til det spydde 3-4 ganger om natten i 5 uker. Jeg gjorde alltid klar 3 dyner om kvelden før vi la oss, og neste dag gikk alt i vaskemaskinen... Vi har aldri hatt så rene dyner som vi hadde i den perioden.

Legen fant hovne mandler, men ingenting hjalp mot det heller.

Til slutt tok han allergitest, som viste allergi mot husstøvmidd, og hun fikk allergitabletter og astmamedisin, pluss at jeg rundvasket hele rommet hennes og fjernet alle støvsamlerne barn alltid har på rommene sine.

4. dagen etterpå begynte hun å bli bedre.

God bedring til jenta di!

Håper du har avlastning, så du får sovet litt av og til.

I fjor hostet hun til hun spydde hver eneste natt nesten.Har ikke begynt med det enda.Hun ble utredet for allergi også sist vinter,men det var ikke det.Hun fikk også astmamedisin.Flutide morgen og kveld samt ventoline ved behov.Opplevde ingen bedring med det.Legen vil prøve ut noen andre astmatabletter nå for å se om det hjelper.Får krysse fingrene-

Skrevet

Datteren min hadde det som din i fjor vinter, det var ei fæl tid så jeg synes virkelig synd på dere!

Som din, fikk hun flutide og ventoline i store mengder uten at det hjalp. Jeg sa tilslutt stopp, noe legen heldigvis var enig i.

Vi fikk da et preparat som heter Singulair (mulig feilskrevet), og det ble virkelig redningen for oss. Etter få dager var hun mer eller mindre helt kvitt natthosten, og det holdt seg resten av vinteren med litt hjelp av astmamedisinene i ny og ne.

Vi fikk Singulair i pulverform siden datteren min bare var 1,5 år, men jeg tror den også finnes i tablettform. Hvis det er det dere får, håper jeg virkelig det har like god virkning hos dere som hos oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...