Gå til innhold

Farsdagsgave fra voksne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere som er voksne (flyttet hjemmefra) å gi fars- og morsdagsgave til deres foreldre? Jeg er midten av 30-årene, har ikke egne barn. I fjor ga jeg farsdagsgave* til min far, og da sa min mor "er ikke dette egentlig for små barn?" I år ga jeg ikke noe, og da reagerte hun på det også (min mor er vanskelig å gjøre til lags).

* Dette var også litt for å takke for hjelpen med oppussing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi møtes så har jeg med en blomst som gave. Hvis ikke ringer jeg / sender sms og gratulerer med dagen.

Skrevet

Vi har aldri gitt gaver i min familie, men dagen feires hvert år med kake til mor/far og gjerne at det gjøres litt stas på dem den dagen. At vi gjør noe han/hun liker, han/hun velger hva vi skal ha til middag o.l

Dette praktiserer vi fortsatt selv om det er mange år siden jeg flyttet hjemmefra. Dette er en søndag jeg alltid kommer hjem og baker kake e.l.

Gave ser jeg ikke helt nødvendigheten av, men det er gjerne fordi vi aldri har gitt gave på slike dager. Men, hadde vi gjort det hadde jeg trolig fortsatt. Det er jo fortsatt min far/mor selv om jeg har blitt voksen.

Skrevet

Nei, men det gjorde jeg ikke da jeg var liten heller. Pleide i blant og slenge en elskelig 'du er yndlingspappaen min'-kommentar i forbibarten, ellers brydde vi oss ikke noe særlig. Mamma benytter derimot alltid anledningen til å kjøpe nye blomster til huset, men det er 100 % av egeninteresse. :)

Skrevet

Da er det i såfall blomster og et kort :)

Gjest Eurodice
Skrevet
Bruker dere som er voksne (flyttet hjemmefra) å gi fars- og morsdagsgave til deres foreldre? Jeg er midten av 30-årene, har ikke egne barn. I fjor ga jeg farsdagsgave* til min far, og da sa min mor "er ikke dette egentlig for små barn?" I år ga jeg ikke noe, og da reagerte hun på det også (min mor er vanskelig å gjøre til lags).

* Dette var også litt for å takke for hjelpen med oppussing.

Hva sier din far, da? Din mor har vel ingenting med å legge seg oppi dette.

Skrevet
Hva sier din far, da? Din mor har vel ingenting med å legge seg oppi dette.

Faren min aner ikke at det er farsdag hvis ingen sier det til ham, så han tenker ikke mye på om han får gave eller ikke.

Skrevet

Jeg har aldri gitt mors- eller farsdagsgaver etter at jeg ble voksen. Da vi gikk på skolen laget vi kort til dem .. men nå tror jeg ikke ungene gjør det lenger.

Nå er jeg voksen og har heller aldri gitt noe til mannen min - mine barns far .. ungene gir ham heller ingenting - likeså får jeg ingenting til morsdagen.

De dagene forbigår i stillhet i hjemmet vårt - hadde det ikke vært for reklamen så hadde jeg ikke visst når dagene kom heller.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Ja, jeg gjør det :) Kommer på besøk med kake og gave. Min mor gjør fortsatt dette med sin mor også.

Skrevet

jeg lager alltid kort og maler et bilde ..dette gjør jeg med begge foreldrene mine. Selv om jeg er godt voksen:) hehe

Skrevet

Datra mi har kjøpt kort og skrive helsing. Før i tida når eg var liten på åttitalet laga me fars og morsdagskort på skulen. Det har dei vel slutta med no.....

Så hadde me kjøpt ein festlig boxer til pappaen hennas. Sjølv ringte eg til min egen far som bur iein annan landsdel.

Skrevet

Ja, de har slutta å lage mors- og farsdagskort på skolen (Gudskjelov for det) Jeg har alltid med en oppmerksomhet på disse dagene, ei flaske vin, en pakke peanøtter(hehe) en blomst (morsdag) osv. Mamma lager alltid kake.

Skrevet

Vi koser oss med en god kake. Kort har vi gitt av og til. Gave har vi aldri gitt til farsdag og morsdag.

Skrevet

Jeg gir alltid blomster og kort, til begge to. Skulle bare mangle, syns jeg :) De stiller opp for meg selv om jeg er voksen, så da fortjener de en liten oppmerksomhet på en spesiell dag.

Skrevet

Jeg gir alltid gaver til de begge to. Og det samme gjør jeg til min mann, siden barna er for små til å gjøre det enda. Synes det er en fin tradisjon.

De siste 3-4 årene har jeg også invitert mamma og pappa på middag på farsdag.

Skrevet

Jeg gir ikke til min far da vi ikke har noe godt forhold.. men jeg gir til min mor når det er morsdag. Min mann kjøper noe til sine foreldre på fars og morsdag.

Pleier å kjøpe en pakke til min mann fra barna på farsdagen, og så koser vi oss gjerne med kake også. Synes det er koselig å gjøre litt ekstra stas på mannen i huset :fnise: men kjøper jo stort sett ting han har bruk for, som sikkert ville blitt kjøpt uansett før eller siden...

I år fikk mannen 15 nye sokke par på farsdagen - da kastet vi alle de gamle med hull i samme kveld :fnise:

Skrevet

Da jeg bodde hjemme pleide vi å gi ham en liten gave (noe han trengte, f.eks. en ny stillongs e.l.), og blomster, og så skrive kort. Dessuten fikk han kanskje kake og en god middag. Det samme med morsdag. Det var dog for det meste min mor som ordnet med gave/blomster. Nå har jeg flyttet hjemmefra, og kan rett og slett ikke reise 20timer med tog for å komme hjem bare en søndag uten noen "bedre" grunn enn fars- eller morsdag.

Men etter at jeg flyttet ringer jeg til den det gjelder, og gratulerer med dagen og slår av en prat. Vet at også i år hadde min mor kjøpt blomster til min far, og det synes jeg er hyggelig. Er jo koselig med en liten oppmerksomhet av og til uansett. :)

Skrevet

Jeg bor et stykke unna foreldrene mine, men sender alltid en liten oppmerksomhet og et fint kort på morsdag og farsdag. I år ble det en plate med eksklusiv sjokolade med chili i til pappa.. Ihvertfall så den eksklusiv ut, kostet meg bare 20 kr på Gottebiten i Sverige, men tanken er jo der! Og han satte pris på det! :)

Syns ellers det er vanskelig å bare plutselig slutte med en slik ting som å sende en oppmerksomhet.. Enda pappa har bursdag noen uker etter og det snart er jul.. Hvordan slutter man bare med slikt, da?

Skrevet

Vi har väl aldrig uppmärksammat den dagen över huvudtaget så...

mina barn ger inget till sin far på fars dag, eller på mors dag heller.

Jag ringde inte ens min pappa, det tar jag en annan dag i veckan. Min man ringde dock sin pappa men det var mer för att det var länge sedan de pratades vid.

Så: nej, här i gården ges det inga fars dags gåvor varken från små, stora eller vuxna barn.

Skrevet

Jeg gir fortsatt en liten gave og skriver et koselig kort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...