Smørblomsten Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Kan noen med erfaring være snille og dele sin opplevelse ang det å gifte seg i København??? Har mest lyst å gjøre det på Københavns RÅDHUS, men hvis det er fullt på den tiden vi har anledning, så er også ambassaden aktuelt Stemmer det at de ikke foretar vielser i JULI måned? Og hvordan er det med alt papir-arbeidet på forhånd? Tuuuuuuuuuuuuuuuusen takk!!!! :)
NemoLinn Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hvorvidt de tar vielser i juli mnd, det kan jeg ikke svare deg på. Jeg har selv giftet meg i Danmark, og det er en del papirer du må ordne. Det skal blant annet foreligge dokumentasjon på at det ikke er noe i veien for at dere to kan gifte dere. Det gjøres også her hjemme når man gifter seg. Hos oss var det kommunen vi giftet oss i som fikset dette, men så bodde vi på det tidspunktet i DAnmark også da. Så om dere må skaffe den dokumentasjonen selv vet jeg ikke. I tillegg så skal dere fylle ut vigselspapirer. Det aller beste er egentlig om dere tar kontakt med København kommune, og forhører dere hva dere må gjøre. Det er litt papirarbeid, men det er verdt det !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå