Gjest Elastica Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg trenger litt taklampeinspirasjon. Har dere en favorittlampe? Gjerne med link.
Tropehus Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg trenger litt taklampeinspirasjon. Har dere en favorittlampe? Gjerne med link. Det spørs jo litt hva du skal ha den til... Om det bare er for å lyse opp, eller som dekorasjon osv. Jeg synes Tord Boontje sine lamper er fine og har en Garland lampe selv - og synes også Icarus er fin, men hadde ikke passet inn hos meg. Det jeg liker er de organiske formene - som bryter mot mitt ellers ganske firkantede interiør. En dag - når jeg blir rik skal jeg kjøpe en "Night Blossom" å ha over spisestuebordet:) Link her og gå inn på projects og så lights:) Forøvrig ønsker jeg meg MADEMOISELLE FILOU til jul for å henge i gangen. Link her
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg liker også lampene Tropehus linker til Men jeg tror ikke jeg har noe sånt evig lysende (sic) lampeikon (sic), det finnes mange stygge og endel fine løsninger, og klassikerne er ofte kopiert så mange ganger at endel av kopiene er like fine og mindre forslitte. Men det finnes en veldig fin liten lampe med klar glasskjerm jeg gjerne skulle hatt. Jeg mener det ikke er en PH-lampe, eller kanskje det er det :klø: Blankt stål er også fint, men klart glass var enda finere.
Gjest Elastica Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 PH Kongle. Et lite ps. De har femtiårsjubileum og feirer med å lansere en spesialutgave i glass.
Suzy Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Et lite ps. De har femtiårsjubileum og feirer med å lansere en spesialutgave i glass. Og en i gull
Gjest Deception Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 PH Kongle. Den er fin i børstet stål.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Enig angående PH Kongle. Ellers synes jeg denne fra Verner Panton er nydelig. Denne har vi hjemme, liker den veldig godt. Men den kommer i flatpakke og tar litt tid å sette sammen.
Vera Vinge Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Om jeg hadde visst hvilken jeg syns var finest, hadde vi nok hatt noe annet enn spotter over sofaen. Jeg syns noe av utfordringer i å velge lampe, er å finne en som ser fin ut og som gir nok lys. I tillegg til at den helst ikke skal tømme lommeboka fullstendig. Men jeg henger meg på her, ventende på inspirasjon.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 I tillegg til at den helst ikke skal tømme lommeboka fullstendig. Det er vel grunnen til at det er lite av PH- og Verner Panton-lamper her i gården.
Gjest Deception Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Det er vel grunnen til at det er lite av PH- og Verner Panton-lamper her i gården. Her også. Men det er lov å drømme. Konglelampa i stål kostet 47000 kroner da jeg siklet på den.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Her også. Men det er lov å drømme. Konglelampa i stål kostet 47000 kroner da jeg siklet på den. Helt klart!
Gjest Elastica Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Takk for inspirasjon! Kongle er konge - jeg er enig i det. Den i bronsjefarget stål er passe dekadent, selvsagt sammen med en litt slitt, brun utgave av Egget.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 Det var forresten denne jeg mente.
Ciara Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Collage, men den vet du jo om I tillegg liker jeg veldig godt Maze
Gjest Belladona Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 Taklampa fra Kartell er for tiden én av de fineste jeg vet om. Men det kommer jo helt an på rommet den skal henge i. http://www.zanz.no/belysning/taklamper-og-lysekroner.html Jeg har en slik (blank) en over et rundt kjøkkenbord. Ellers finner du mange fine, gamle lamper på Finn.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #17 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har blitt helt forelsket i lampen "Random light" fra Moooi. Sånn ser den ut: http://emmanygren.se/2008/september/light.html Den vil jeg ha i stua!! Men venter til feriepengene kommer sommeren... Tror den koster mellom 5000-8000 kr, avhengig av størrelse. Vet ikke om den selges i Norge eller om jeg må dra til Sverige for å kjøpe den.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 #18 Skrevet 7. desember 2008 Jeg har blitt helt forelsket i lampen "Random light" fra Moooi. Sånn ser den ut: http://emmanygren.se/2008/september/light.html Den vil jeg ha i stua!! Men venter til feriepengene kommer sommeren... Tror den koster mellom 5000-8000 kr, avhengig av størrelse. Vet ikke om den selges i Norge eller om jeg må dra til Sverige for å kjøpe den. Denne siger i fasongen bare sånn at du tenker over det før du kjøper den. Har sett den der den har hengt en stund, og den var oval li fasongen. Utrolig synd, for det er en utrolig flott lampe jeg selv har vurdert.. Jeg regner med at lampebutikker kan bestille den for deg, men jeg ville anbefalt å bestille fra Danmark. Veldig billig!
Gjest Gaby Skrevet 8. desember 2008 #19 Skrevet 8. desember 2008 Jeg elsker lamper, men jeg ender alltid opp med å velge Glo-Ball (Flos). De er så enkle, og samtidig så lekre. Synd at de har vært veldig i skuddet de siste årene, blir litt lei av å se dem overalt i blader osv. Men nå er de på tur "ut" igjen og da kommer de inn hos meg, har to minier hengende over senga, og sparer til flere!
flickan Skrevet 22. mai 2013 #20 Skrevet 22. mai 2013 Siden denne ble dratt opp av reklame-innlegg, vil jeg legge til de lampene jeg sikler etter om dagen: Aeros -Louis Poulsen (ønsker meg til stuen, men er usikker på om den er for stor..) Moon - Verner Panton (ønsker meg til soverom eller trappegang) Etch Web - Tom Dixon Caboche - Foscarini (denne har vi på kjøkkenet over spisebord) Bloom -Kartell (hadde ønsket den til kjøkken om vi ikke allerede hadde en fin lampe der) Stålampe -Arne jacobsen (ønsker meg til lesekroken) Jada, jeg drømmer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå