Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei, Jeg har verdens skjønneste kattepus på snart 8 måneder. Både jeg og samboeren min er kjempeglad i henne og gleder oss over at vi skal ha henne i mange år fremover. -men så lurer jeg på om jeg begynner å bli allergisk mot katter. Jeg vet at jeg ikke var allergisk mot katter da vi fikk henne (tok test), men gradvis så klør jeg mer og mer i øynene. Jeg nyser ikke, men øynene klør. Det er ikke så ille at jeg ikke kan leve med det og jeg tenker at jeg beholder pusen uansett, men noen ganger så er jeg litt redd for at vi ikke kan beholde henne allikevel. Jeg ønsker egentlig ikke ta noen test i frykt for at noen sier at hun må flytte og jeg har ikke nevnt det for samboer enda i frykt for at han blir lei seg eller sint eller noe. Jeg skjønner at ingen her kan hjelpe meg egentlig, men jeg lurer vel egentlig på om katteallergi er såå fryktelig ille at man ikke kan leve med det. Noen her som har katteallergi, men bor sammen med katter allikevel?
Noli Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg er allergisk mot katt, men har tre stykker. Etter hvert blir de fleste allergikere immune mot sine egne katter, men det spørs vel hvor ille plaget man er. Du bør finne ut om det faktisk er katten du er allergisk mot, det kan være andre ting. Jeg er nøye på å vaske meg på hendene etter å ha kost med kattene, og helst ikke ha de heeeelt oppi ansiktet. Men de sover i sengen min. Jeg har også god nytte av PetalCleanse, så det anbefales å forsøke hvis du er allergisk mot katten.
nanya Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg ble allergisk mot kattene mine etter å ha hatt de et par år, og jeg kunne aldri ha klart å ta vare på de alene med den allergien jeg har. Heldigvis var jeg bare 12-13 år, så jeg hadde foreldre som tok vare på kattene. I praksis fungerte dette slik at kattene kun fikk være i yttergangen (dog har foreldrene mine større gang enn en ettroms i byen, så de hadde det bra der, altså), og jeg kunne ikke klappe dem eller egentlig være i nærheten av dem, selv om jeg tok allergimedisin. Det eneste jeg kunne gjøre var å av og til sitte sammen med dem på en benk ute og prate til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå