Gå til innhold

Kollega nektet å svare!

Anbefalte innlegg

Gjest kollega er det muli'
Skrevet

Jobber på kontor med administrasjon i forleden spurte jeg en kollega hva statsministeren i Norge heter. Han nektet å svare! Det må bety at han ikke vet...???Går det an???!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du...? For å dumme ut kollegaen din? Jeg synes i såfall det er hakket verre enn å ikke vite hvem som er statsminister i øyeblikket.

Skrevet
:ler: Når folk ikke vil svare på så enkle spørsmål har det sannsynligvis å gjøre med at de ikke vil svare fordi spørsmålene er så dumme og de ikke forstå poenget med å svare..?
Skrevet

Eller kanskje kollegaen din bare prøver å unngå samtaler med deg, ettersom du latterliggjør kollegaer på måter som denne..?

Skrevet

Om noen spurte meg det spørsmålet, ville jeg bare snudd ryggen til. Hvorfor skulle jeg svare på hva statsministeren heter sånn helt ut av det blå?

Skrevet
Om noen spurte meg det spørsmålet, ville jeg bare snudd ryggen til. Hvorfor skulle jeg svare på hva statsministeren heter sånn helt ut av det blå?

En på vår jobb gjør og det: han spør og tester ut hva alle vi andre vet om regjeringa osv. og hvis vi ikke er in the mood for å svare, ler han rått og sier at vi ikke kan det. :snurt:

Skrevet
En på vår jobb gjør og det: han spør og tester ut hva alle vi andre vet om regjeringa osv. og hvis vi ikke er in the mood for å svare, ler han rått og sier at vi ikke kan det. :snurt:

greit det, ts.

Skrevet
Jobber på kontor med administrasjon i forleden spurte jeg en kollega hva statsministeren i Norge heter. Han nektet å svare! Det må bety at han ikke vet...???Går det an???!

Eventuelt at han ikke ville svare, for eksempel fordi han syns du er teit. Livet er ikke en spørrekonkurranse. Hva kunne han vinne, din anseelse? Slippe å bli dummet ut av deg? En ny bil?

Skrevet

jeg fikk samme spmet da jeg var 19 år og var ute og reiste. Var lite interessert i politikk, og klarte ikke å huske om det dreide seg om stoltenberg eller bondevik. Var veldig flaut, men syntest selv at det var til pass for meg. Såpass må man klare å følge med i politikken. Så med mindre ts jobber i en vernet bedrift, synes jeg ikke det er frekt å spør kollegene sine om hvem som er 'sjefen' i landet de bor i.

Skrevet

Syns det er teit å spørre om sånne ting jeg, mest fordi jeg går ut fra at alle vet det.. Selv om jeg mistenkte at kollegaen min ikke visste det hadde jeg ikke spurt h*n fordi jeg ville blitt veldig flau om h*n ikke visste det...

Skrevet
jeg fikk samme spmet da jeg var 19 år og var ute og reiste. Var lite interessert i politikk, og klarte ikke å huske om det dreide seg om stoltenberg eller bondevik. Var veldig flaut, men syntest selv at det var til pass for meg. Såpass må man klare å følge med i politikken. Så med mindre ts jobber i en vernet bedrift, synes jeg ikke det er frekt å spør kollegene sine om hvem som er 'sjefen' i landet de bor i.

Men en ting er at andre mennesker som ikke vet det, spør. Om man allerede vet det selv, hvorfor skal man da spørre andre? Det er frekt å prøve å drite kollegaene sine ut.

Jeg hadde heller ikke giddet å svare.

Hvorfor spurte du da ts? Visste du ikke svaret selv?

Skrevet

Eventuelt kan det tyde at han dermed trur du ikkje veit det, og dermed gjekk han ut for å ikkje le rått i andletet ditt over at det går an å vere så lite opplyst...

Skrevet

Når noen spør meg om noe, går jeg utfra det er fordi de vil ha svar på noe de selv ikke vet noe om. Siden du spurte din kollega om dette, så synes jeg kollegaen din var taktfull som ikke avslørte deg som en intetsigende idiot.

Men siden du lurer på det:

Statsministeren i Norge heter Jens Stoltenberg, og han tilhører Arbeiderpartiet. :)

Skrevet

men dersom du mener alle som ikke jobber i vernet bedrift, bør vite svaret, hvorfor stille spørsmålet?

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at det kan være noen annen grunn en for å latterliggjøre den som evt ikke vet det, og det kan jeg på ingen måte skjønne poenget med.

Dersom det var en jeg visste likte å gjøre narr av folk, og gjorde sitt beste for å drite ut kollegaene sine, så vet jeg jammen ikke om jeg hadde svart selv jeg. Og det er IKKE fordi jeg ikke vet svaret.

Skrevet
men dersom du mener alle som ikke jobber i vernet bedrift, bør vite svaret, hvorfor stille spørsmålet?

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at det kan være noen annen grunn en for å latterliggjøre den som evt ikke vet det, og det kan jeg på ingen måte skjønne poenget med.

Dersom det var en jeg visste likte å gjøre narr av folk, og gjorde sitt beste for å drite ut kollegaene sine, så vet jeg jammen ikke om jeg hadde svart selv jeg. Og det er IKKE fordi jeg ikke vet svaret.

Enig.

Jeg hadde bare sett foraktfullt på en slik person, jeg.

Skrevet

Hvis en person spurte meg hva statsministeren i Norge het, ville jeg sett dumt på dem og spurt "eh, vet du ikke det?" Hvis de sa "nei" ville jeg gitt dem svaret (og tenkt mitt om at de følger utrolig lite med), hvis de sa "joda, jeg skulle bare sjekke om du vet det", ville jeg sagt "ok" og himlet med øynene, og deretter kun snakket med personen med en svært spydig tone.

Skrevet

Jeg kunne stilt et slikt spørsmål...

Kanskje ikke akkurat om statsministeren, men om andre regjeringsmedlemmer, stortingspresidenten, eller andre kjente mennesker.

Ikke fordi jeg skulle teste om den andre kunne det, ikke fordi jeg ikke vet, men fordi jeg har en elendig hukommelse når det kommer til navn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde tolket spørsmålet som en dårlig spøk og ledd det bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...