Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Kjenner en mann som har tre barn og er gift. Han er ukependler og han har vært det i noen år. Ekteskapet sier han selv er dårlig og han klager. Men han stiller trofast opp hver helg hos sin kone. Han vil ikke skilles, på grunn av barna (sier han utad, gudene vet hva han sier til konen), og han selv foreldre som ble skilt, så han ønsker ikke at hans barn skal oppleve det samme. Han hadde nylig en affære med en kvinne på samme arbeidsplass. Det ble avsluttet da hun ikke ville være i lag med en gift mann som ikke "handlet". Rett etter det ble slutt med henne har han begynt å treffe en annen gift kvinne med barn, også hun på samme arbeidsplass. De går lange turer etter jobb og er "sammen"...De reiser og ukepemdler sammen. Konen hans er intetanende og når folk tipser henne bortforklarer mannen det slik at alt blir som før. Nå har han søkt jobb internasjonalt: han vil flytte til USA, vekk fra sin kone, affærer og tre barn. Han finner sikkert en ny kvinne i USA. Hvordan kan man leve slik? Hvorfor skilte han seg ikke for mange år siden, hvis det var så ille? Hvordan kan folk la fasaden gå foran det å ha det bra?!
gullet76 Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Og hvorfor har ikke kona fulgt magefølelsen sin og avsluttet forholdet. For hun vet garantert innerst inne hva han driver med. Kvinnelig intuisjon....
Gjest adriana27 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg lurer på det samme. Se forøvrig mitt innlegg "Høye, mørke, høflige, utenlandske pendlerdrømmemannen - Hvor mange fler norske jenter har han lurt?" Det er enkelt og greit: De mangler vesentlige biter av en personlighet som gjør et menneske til et menneske. De er egoister som har lært seg å få hva de vil, skuespillere og kameloner. Jeg tror de må ha damer og affærer for å greie seg i hverdagen, uten det blir de overlatt til seg selv og blir gjort oppmerksom på at det er noe ved dem som mangler, at de er defekte. Dette er så potensielt smertefullt at de ubevisst gjør hva som helst for å unngå det. Ved å alltid ha en "frisk smak" av andre mennesker, kan de alltid fylle på lagrene, de har ikke nødvendigvis en egen personlighet, det meste er kopiert. (Så HVEM er man egentlig forelsket i?) Det er slike det ikke går an å forandre, egentlig, men de kan forandres midlertidig hvis de ser de har noe å vinne på det, eller unngå å tape. Det er der mange koner lures av at han har lært og aldri skal gjøre det igjen. Om flere damer er involvert føler alle at de kjenner han best, men om de skal beskrive han kan beskrivelsene være vidt forskjellig. Jeg er i den fascinerende situasjonen at jeg har fått et innblikk i hvordan min "eks" fremstår for flere damer samtidig, og kan konkludere med at han har behov for å være i forskjellige roller med forskjellige damer. Han ble også så forvirra at han stakk fra alt sammen, men vi ser at han ikke har lært. Jeg så blant annet hvordan han lånte av min personlighet i måten han fremstilte seg på, særlig i valg av ord, til andre damer. Sikkert også i holdninger og væremåte forøvrig. Jeg får ta det som et kompliment at nye damer blir forelsket i han! Hvis man spør og graver litt finner man gjerne at de veksler mellom å føle seg mye bedre enn andre og egentlig føler forakt for damene de hevder å elske eller være forelsket i, både damer de kan få og ikke få, og det å ha et ekstremt negativt bilde av seg selv. Innerst inne er de bare forvirret, på konstant leting etter noen som kan gi dem næring så de kan overleve en dag til, fullstendig ubevisst. De er snyltedyr, rett og slett. Problemet er å gjennomskue dem, gi opp håpet, og slutte å være forelska i dem.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Er det Mann 51 du snakker om ?? Ref. egen tråd.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå