Gå til innhold

Bare veier og sykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøker å finne ut når man kan begynne å bruke sykkelen i Oslo. Prøvde å spørre et annet sted her, og fikk til svar at det var når sneen forsvant.

Og det skjønner jeg jo. Men kan noen være så snill å svare meg litt mer presist?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forsøker å finne ut når man kan begynne å bruke sykkelen i Oslo. Prøvde å spørre et annet sted her, og fikk til svar at det var når sneen forsvant.

Og det skjønner jeg jo. Men kan noen være så snill å svare meg litt mer presist?

Sykkelen kan brukes når snøen forsvinner 3 mars i år, rundt kl 4 :)

Skrevet

Kan noen være så snille å spørre litt mer presist? ;)

Hva mener du egentlig? Sykkelen kan du vel bruke hele året den. Du må sko deg etter forholdene, kle deg etter været, og bruke lys og reflekser i mørket.

Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

Nei, men jeg sykler ikke når det er is og glatt ute. Det er jeg for pysete til.. Så bare lurte på når det er bare veier der i hovedstaden:)

Skrevet

Ah. Det forklarer jo saken :)

Ta en telefon til vegvesenet eller meteorologisk institutt. Det er nok de kildene som sitter på slike data. Kanskje anleggsseksjonen (eller vedlikeholdsavdelingen?) i Oslo - altså de som styrer med brøyting og salting, også kan være behjelpelig? De vet jo når mannskapene må settes inn (og ut).

Skrevet

Kjøp piggdekk til sykkelen. ;)

Men jeg synes det stort sett er bart året rundt inne i byen, jeg. Om det kommer litt snø forsvinner det fort, det blir jo både brøytet og strødd og saltet.

Skrevet

Det kan være nattefrost langt ut i april i hvert fall, og da kan det være tynne islag på bakken om morgenen.

Skrevet

Foreldrene mine har fortalt at en gang snødde det på syttende mai, så ville nok ventet til etter det. Juni og juli er ganske trygge. Når august kommer, så kan du sette sykkelen inn i garasjen igjen. Kan være nattefrost, det kan man ikke ta sjansen på.

Skrevet

Dei fleste syklistar dreg ut på vegane i mars/april, Enebakk rundt går 1. mai, og då vil jo dei fleste ha så mange timar i beina som mogleg. Men, og det er eit stort men, vi har jo fellestreningar om kvelden, og då har jo stort sett restar av nattefrosten blitt borte, og den kjem jo ikke attende før vi har kome heim frå trening. Det kjem så klart an på kva slags vær det er - er det tørt kan ein sykle i januar eller november! Og eg vil i alle fall helst sleppe å sitte i fleire timar på ein sykkel i regnvær, anten det er i april eller august!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...