Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp blitt enige om å slå opp, og siden vi heller ikke rakk å bli samboere så er det ikke en faktor. Allikevel er dette veldig vanskelig for oss begge. Vi var nemlig bestevenner i et par år før vi fant ut at vi skulle prøve oss som kjærester. Har hatt en utrolig bra kjemi når det kommer til kommunikasjon, er veldig på bølgelengde, og kan snakke flere timer hver dag. Slik har vi hatt det i nesten to år som kjærester. Men selv om vi er hverandres beste venner, og nærmest avhengig av daglig kontakt, så har selve kjærlighetsforholdet ikke fungert særlig bra. Det har vært krangling om det meste, dårlig stemning veldig ofte, og ett par korte brudd hvor vi endte opp sammen igjen (men som gjorde at vi begge ble i veldig tvil etter på). Ingen felles drømmer eller ønsker. Vi har heller ikke hatt mye sex. Så etter en litt lengre prat fant vi ut at det kanskje var lurt å ende forholdet en gang for alle. Problemet er at det er så utrolig vanskelig å slå opp med sin beste venn...Hvordan skal man forholde seg etterpå? Det gjør så sykt vondt. Selv om jeg så han i går, så savner jeg han så utrolig i dag. Jeg ville normalt ikke følt det slik, men de nye premissene i forholdet oss mellom nå gjør at alt føles så mye sterkere. Jeg er alene, ensom, savner han, gråter... Det hjelper å snakke på telefonen og høre at han føler det samme, og han lurer på om jeg vil være hos han et par dager fremover. At vi kan sørge litt sammen. Men jeg tror ikke det er så lurt? Hvilke erfaringer har dere andre i tiden etter ett brudd? Hva er lurest å gjøre? Det er jo veldig rart å ha vært hverandres nærmeste i så lang tid, og så plutselig ingenting den neste dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet hva dere går igjennom

en ting er sikkert, dere kan aldri trøsste hverandre.

det høres brutalt ut, men slik er det...... men dere kan finne frem til vennskapet når den verste sorgen er over.

bruk en venn til sorgprossessen, han må det samme.

det opsetive er at du har han som venn på sikt, noe verd å jobbe for.

Skrevet

Helt enig! Det er en dårlig idè å trøster hverandre. Du må nesten finne deg en ny venn som kan trøste deg tiden fremover. Jeg ville tatt litt avstand fra han for å kunne komme meg videre. Jeg skjønner at du har veldig lyst til å fortsatt være venner men han men du må komme deg over han først. Det er tungt men det er nok det beste for både deg og han om dere tar litt avstand fra hverandre.

Lykke til! Fra en som også går gjennom et brudd! Og vet hvordan du har.. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...