Gå til innhold

Det perfekte land

Fremhevede innlegg

Skrevet

La oss si at man hadde plukket ut noen mennesker fra vært land i verden, sånn at vi hadde ca 4 millioner til sammen når alle var plukket ut. De man plukket ut var mennesker som aldri hadde begått kriminalitet, aldri mobbet noen eller gjort noen noe vondt. De var vanlige, snille og greie mennesker, pluss en dose overdrivelse.

De menneskene ble sendt til en øde, men stor øy der de skulle bygge opp et eget land.

Hvordan hadde dette blitt? Ville vi fått det perfekte land, der alle er bare snille og greie med hverandre og levde i fred, eller hadde det før eller siden endt opp som resten av verden, med kriminalitet, kriger og alt sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde endt som resten av verden. Mennesker er mennesker.

Skrevet

De som etterhvert ble i overtall ville antakelig prøvd å ta makta og sette premissene for levesettet kanskje, og hadde det vært kulturelle forskjeller med i bildet ville dette ganske sikkert ha skapt turbulens.

Om alle hadde de samme verdisett så ville det kanskje fungert greit?

Skrevet

Det ville vært mange mennesker med forskjellige verdier. Jeg tror de ville ha begynt med å danne et slags demokratisk styre, men jeg ser for meg at de hadde splittet opp i små kolonier etterhvert.

Etter et par generasjoner så hadde det nok endt opp som et hvert annet land, eller union. Selv om foreldrene er snille og flinke og alt det der, så er det ikke sikkert at barna hadde blitt det.

Skrevet

For å snu på flisa, Australia er et land basert på straffanger. Det ble det ganske greit land det også.

Skrevet
De som etterhvert ble i overtall ville antakelig prøvd å ta makta og sette premissene for levesettet kanskje, og hadde det vært kulturelle forskjeller med i bildet ville dette ganske sikkert ha skapt turbulens.

Om alle hadde de samme verdisett så ville det kanskje fungert greit?

Alltid enig med deg :jepp:

Skrevet
For å snu på flisa, Australia er et land basert på straffanger. Det ble det ganske greit land det også.

Ja jøss, iallfall så lenge du passer på å la være å se det fra perspektivet til de som bodde der før alle straffangene kom. :filer:

Skrevet

De kom vel egentlig alle fra samme vanskelige vilkår i England, så sånn sett var de kanskje ikke så ulike. Ellers vet jeg null og niks om hva som fulgte i årene etter at de ble skipet til Australia.

Ja jøss, iallfall så lenge du passer på å la være å se det fra perspektivet til de som bodde der før alle straffangene kom. filer.gif

Du er inne på noe der. De synes antakelig det samme som indianerne i USA synes om europeernes inntog der borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...