charley Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Er det noen som har lyst å dele gode kjeks oppskrifter? Smakte en nydelig kjeks en gang med nonstopp også var kjeksen litt seig..noen som vet hva slags jeg mener?oppskrift på den?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg synes disse er gode, og ikke altfor søte: Hasselnøtt-kjeks: 140 gr hvetemel 50 gr hasselnøttmel eller malte mandler (du kan male nøttene selv i foodprosessor e.l, jeg tror jeg bare moste dem for hånd på en eller annen måte, kanskje i morter?). 50 gram brunt sukker 140 gram mykt/romtemperert smør 2 ts vaniljesukker 2 ts melis, siktet 1. varm ovnen til 160 grader. Bland mel, malte nøtter og sukker, arbeid inn smøret til du får en myk deig. Oppbevar kjølig i 20 minutter. 2. Ta av små biter og form til rundinger på ca 4 cm i diameter, og plassér med litt avstand på bakepapir på plate. Press hver av dem opp med pekefingeren så det blir en "bulk"/fordypning (det skal bli litt tjukke kjeks). Stek i 15-20 minutter til kjeksene er gylne. Bland vaniljesukker og melis og sikt et godt lag over kjeksene.
charley Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 mmm de hørtes kjempe god ut!de må testest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå