Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne....

Den nye kjæresten min og jeg har vært sammen i snart 1 år og kjennt hverandre en go del år før vi fant utav at vi ville noe mer.....men før vi ble sammen bodde han med en annen jente, de var aldri et par (sier han, jeg mener noe annet) de hadde sex, reiste rundt, delte soverom...det som er mitt problem er at de ennå er gode venner, hun ringer til ham nesten hver dag, trenger hjelp med ditt og datt...han lyver om og ha snakket med henne, nå tror dere sikkert at jeg bare er sjalu..men tingen er at hun HATER meg, noe hun ikke legger skjul på..

De har små interne ting som kommer opp hele tiden og hun minner ham stadig på ting de gjorde da hun bodde sammen med ham...

Har snakket med ham om dette og han sier han skulle ønske hun kunne slutte og ringe og bare forsvinne...LØGN!! jeg har gjordt noe jeg aldri trodde jeg skulle gjøre, jeg leste msn loggen hans...den tilsier noe helt annet enn "skulle ønske hun kunne forsvinne"

er passe fortvilet og trist, vet ikke hva jeg skal gjøre, noen som kjenner seg igjen i dette? noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be ham korte ned på kontakten med henne, og det alvorlig mye! Eventuelt er du helt fri til å si "henne eller meg" til ham. Du skal ikke måtte tåle det der, kan hende han bare ikke forstår det. Ikke finn deg i det.

Skrevet

takk for svar:)

Har sagt til ham at jeg ikkje stoler på henne og misliker hvordan hun oppfører seg og snakker om meg, men kanskje jeg trenger og være mer direkte..er bare redd for hva han kommer til og si, vet at han hater ultimatum....menmen, jeg får bare prøve..

Skrevet
Be ham korte ned på kontakten med henne, og det alvorlig mye! Eventuelt er du helt fri til å si "henne eller meg" til ham. Du skal ikke måtte tåle det der, kan hende han bare ikke forstår det. Ikke finn deg i det.

Å fortelle kjæresten sin at han skal velge mellom dama og ei venninne vil fort slå tilbake på deg. De færreste finner seg i å bli kontrollert på den måten, og da kan fort risikere å sitte igjen uten kjæresten!

Jeg ville snakket med kjæresten min om hva som var problemet, og prøvd å forklare at man synes dette er vanskelig. En ting jeg i alle fall ikke ville gjort er å kreve at kontankten minskes eller forsvinner helt.

Skrevet
Å fortelle kjæresten sin at han skal velge mellom dama og ei venninne vil fort slå tilbake på deg. De færreste finner seg i å bli kontrollert på den måten, og da kan fort risikere å sitte igjen uten kjæresten!

Jeg ville snakket med kjæresten min om hva som var problemet, og prøvd å forklare at man synes dette er vanskelig. En ting jeg i alle fall ikke ville gjort er å kreve at kontankten minskes eller forsvinner helt.

Ikke brøl det rett ut, nei.. Men snakk med ham og hør hva han sier. Den dama er direkte destruktiv for deg, og for forholdet deres. Det kan du ikke tillate, men du må også nærme deg dette her litt strategisk. Hvis ikke kommunikasjon hjelper, så må du bare tvinge dette gjennom.

Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon, og det utartet seg til å gå på helsa løs for oss begge! Vi er i dag sammen, men det er IKKE være takka den herlige 3'dje parten; "venninna" hans. Før mannen min forstod hva han hadde latt gå for langt, hadde hun klikket fullstendig og så ikke lenger sine egne grenser. En svært ustabil person som vi både måtte politianmelde og få oss besøksforbud mot, pga trusler, sjikane og voldsforsøk. Tror ikke det går SÅ langt for dere, jeg håper vitterlig ikke det..! Men du må finne en måte å kvele den saken ved fødselen, før hun føler hun får ett skikkelig mye større innpass i livet deres, og gjør det som passer.

:klem:

Skrevet
Ikke brøl det rett ut, nei.. Men snakk med ham og hør hva han sier. Den dama er direkte destruktiv for deg, og for forholdet deres. Det kan du ikke tillate, men du må også nærme deg dette her litt strategisk. Hvis ikke kommunikasjon hjelper, så må du bare tvinge dette gjennom.

Og det man risikerer ved å "tvinge dette gjennom" er å sitte igjen uten kjæresten.

Hvis ikke kommunikasjon hjelper så kan jeg egentlig ikke skjønne hva forholdet skal baseres på... Tvang og ultimatum er ikke helt hva jeg forbinder med et godt forhold med gjensidig respekt.

Skrevet

om han ikke kan få dette inn i skallen, og det faktisk må på død og liv tvinges gjennom uten at han i det hele tatt forstår det rett, så er han lite og ingenting å samle på........

Skrevet
om han ikke kan få dette inn i skallen, og det faktisk må på død og liv tvinges gjennom uten at han i det hele tatt forstår det rett, så er han lite og ingenting å samle på........

Enig... Det man fort opplever om man forsøker å styre kjæresten eller kontrollere/tvinge på ulike måter er at kjæresten begynner å gjøre ting bak din rygg.

Om ts i dette tilfellet slår i bordet og NEKTER kjæresten å treffe denne venninnen, vil han med stor sannsynlighet bare unngå å fortelle henne om det når han støter på henne eller utveksler meldinger.

Jeg sier det igjen - kommunikasjon er alfa og omega i forhold, og de fleste skjønner vel noe av problemet om partneren forteller om vonde følelser eller lignende. Det viktigste er at man kommer frem til noe som begge parter kan godta. Kompromisser er ofte undervurdert av mange!

Skrevet

Må jo si det at utenom denne saken med venninden så eg han en herlig mann, gir mye av seg selv og er snill som dagen er lang, men det holder jo ikkje, og det er som hun ene sier, det går på helsa løs...

har aldri vert borti noe lignende, har selv ingen kontakt med mine tidligere typer, og en av grunnene er for og slippe at den nye kjæresten ikke skal ha det sånn jeg har det nå..

Skrevet

Har du snakket skikkelig med kjæresten din om dette, broken? Og da mener jeg ikke bare å antyde at du misliker det, eller beskylde kjæresten din for ditt og datt - men virkelig fortalt hvor vondt dette er for deg?

Skrevet
Har du snakket skikkelig med kjæresten din om dette, broken? Og da mener jeg ikke bare å antyde at du misliker det, eller beskylde kjæresten din for ditt og datt - men virkelig fortalt hvor vondt dette er for deg?

Ja jeg har det, sagt at dette sliter veldig på meg, som svar får jeg at han vet ikke hva han skal gjøre, at han skulle ønske han klarte og få henne vekk..osv....men ingenting blir gjordt, det er som det er glemt dagen etter..

Skrevet
Ja jeg har det, sagt at dette sliter veldig på meg, som svar får jeg at han vet ikke hva han skal gjøre, at han skulle ønske han klarte og få henne vekk..osv....men ingenting blir gjordt, det er som det er glemt dagen etter..

Han høres ut som en god mann, sett bort fra den ene saken her, men likevel.. Er det en slik sak du kan leve med? Altså, sett at han forstår og endelig kvitter seg med dette kvinnemennesket, hva vil skje neste gang han bedriver noe du misliker..? Skal du nøye deg med "jada, jeg ordner dette........" for så at det aldri blir gjort..?

Kanskje du rett og slett må tenke over DIN egen posisjon i dette forholdet, teknisk sett lyver han når han sier at han vil ha det ordnet, skal ordne det, og ingenting skjer. Du fortjener da vel bedre enn den oppførselen han viser deg, vel?

Skrevet
takk for svar:)

Har sagt til ham at jeg ikkje stoler på henne og misliker hvordan hun oppfører seg og snakker om meg, men kanskje jeg trenger og være mer direkte..er bare redd for hva han kommer til og si, vet at han hater ultimatum....menmen, jeg får bare prøve..

Herlighet, kjæresten din bør jo være den som setter grenser for en slik oppførsel. Hvordan reagerer han på at hun baksnakker deg og oppfører seg dårlig?

Reagerer han ikke overfor henne i det hele tatt?

Det er deg han skal være lojal mot, og når en annen jente holder på sånn, betyr det at HAN gir HENNE et ultimatum for om de skal ha kontakt eller ikke.

Skrevet

Hadde kjæresten min oppført seg på den måten hadde det vært like greit å bli kvitt ham.

Skrevet
Hadde kjæresten min oppført seg på den måten hadde det vært like greit å bli kvitt ham.

har tenkt i de baner også, men vi har det så flott sammen bortsett fra dette, han behandler meg utrolig fint, men merker det at jeg ikke kan ha det slik som det er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...